בלעדי: התמוטטות קיר התמך בנווה שמיר- הועברה דרישה למתכננים לקדם פתרון לביצוע

אמדן שיקום התמוטטות קיר התמך ושקיעת הכביש כ-20 מיליון ₪, מכרז השיקום יצא במחצית השניה של החודש הזה.

קריסת הכביש
קריסת הכביש

זוכרים את התמוטטות קיר התמך ברמה ה- נווה שמיר? ובכן רק עכשיו יוצא מכרז לתיקון ושיפוץ התמוטטות הקיר שגרם נזקים כספיים אדירים.

מאז אירעה ההתמוטטות, במשרד השיכון בדקו את הנסיבות להחליט על המשך הטיפול. נעשו מהלכים במקביל, לבחון את הסיבות להתמוטטות, באם הקבלן המבצע אכן ביצע את העבודות בהתאם לצרכים ולנדרש. לקבל עצת מומחים לדרך הטיפול בתיקון ההתמוטטות, למצוא מקור תקציבי למימון, ולהחליט לאחר כל זה להוציא מכרז לקבלן זוכה שיבצע את העבודות מחדש.

לפי עצת מומחים הוחלט שיש צורך בטיפול דחוף בהתמוטטות הקיר במטרה לא לעכב את המשך הבניה ברמה ה. בסיור השבוע במקום, באותו מתחם, ממשיכים קבלנים בסמוך לבנות. האתר הצמוד להתמוטטות הקיר סגור.

ביקשנו ונעננו ממשרד השיכון לשאלות מטרידות. משרד השיכון מצא את הגורם האחראי להתמוטטות, יזם הבניה.

"במהלך העבודות במגרש ביצע יזם הבניה עבודות אשר גרמו להתמוטטות קטע הקיר, הכביש והתשתיות התת קרקעיות. ההתמוטטות נגרמה בשל חוסר בעיגון כלונסאות שהיה על יזם הבניה לבצע בעת החפירה.

למרות שהעבודות שבוצעו על ידי יזם הבניה במגרשו שלו, ועל אף שמדובר בעבודות שהינן באחריותו המלאה של יזם הבניה, מיד לאחר קריסת הקיר החל משרד הבינוי והשיכון לפעול במהירות האפשרית לצורך מזעור הנזקים ושיקום עבודות הבניה שניזוקו, תוך בחינת הנזקים ואפשרויות השיקום, ובהתחשב בכך שמדובר במורכבות גדולה של הפרוייקט.

מתכנני החברה המנהלת מטעם המשרד הונחו להציג תכנון לשיקום הנזקים, בוצעה מדידה למצב באתר והוצגו מספר פתרונות לשיקום לרבות אומדנים לביצוע. הפתרונות הועלו לוועדה עליונה במשרד, ובסוף חודש אוקטובר הועברה דרישה למתכננים לקדם פתרון לביצוע, שיפורסם במכרז ויצא לפועל ככל הנראה במחצית הראשונה של חודש ינואר 2020.

מכיוון שמדובר בעבודות בהיקף כה גדול (כ-20 מיליון ₪), לא ניתן לעשות לבצען בהינף יד ונדרשת בחינת חלופות, תכנון, תקצוב ובקרה.

חשוב לציין כי במקביל לתכנון, להכנת האומדנים והטיפול בהיבט המשפטי החל המשרד לבצע עבודות ייצוב לכביש על מנת לאפשר את השיקום המוצע.

על אף שכאמור הנזקים נגרמו בשל ביצוע עבודות של יזם הבניה ובאחריותו המלאה, משרד הבינוי והשיכון פועל על מנת לתקן את הנזקים שאירעו בצורה הבטוחה והמהירה ביותר לטובת הדיירים בבית שמש."

הורידו מחנות האפליקציות את האפליקציה של חדשות קרן אור בית שמש ותהיו מעודכנים

נושאים: משרד השיכון, נווה שמיר, התמוטטות קיר התמך
קריסת הכביש
קריסת הכביש
קריסת הכביש
קריסת הכביש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: