בלוך בעד בחירות בסוף ינואר נגד עמדת הציונות הדתית

בלוך הצטרפה לדרישת מאה ראשי רשויות לקיים בחירות למרות מצב החירום שמבחינת החותמים הוא שגרת חירום בלבד. משהו משתבש באחדות הלאומית.

חתימות ראשי הערים
חתימות ראשי הערים

כ-100 ראשי רשויות במכתב לשר הפנים, מגבים את ההחלטה לקיים את הבחירות המקומיות במועד שנקבע (30 בינואר). בין החותמים: חיים ביבס, בני ביטון, שי חג'ג', יאיר רביבו, יחיאל לסרי, מרים פיירברג, ליאת שוחט, אלי שבירו, עודד רביבי, צביקה ברוט, יצחק קשת, רועי לוי, שוקי אוחנה, ישראל גנץ, יוסי דגן, ז'קי לוי, איציק דנינו, יעקב פרץ, ניסים גוזלן, שי אלון, רמי גרינברג ועוד. נציין כי קיימות כ-257 רשויות ברחבי הארץ, ורשימה ארוכה מאוד לא הצטרפו לחתימה. בין אלו שלא חתמו מצוייים ראשי העיר רמלה, עכו, גדרה, רהט, ערד, אשקלון, יקנעם, סכנין, ועוד ישובים רבים אחרים. האם דעתם של 100 חותמים שלא שאלו את תושביהם תכריע?

הנימוק: "אין מחלוקת כי הבחירות המקוריות לא יכולות היו להתקיים במועדן, ואולם מאז חקיקתו של החוק שבסימוכין, נכנסו מרבית הרשויות והתושבים במדינת ישראל, במידה מסוימת, לשגרת חירום. במסגרת שגרת-חירום זו, חוזר המשק אט אט לפעילות, לרבות מערכת החינוך, וראוי שגם פעילות השגרה של הרשויות המקומיות, שהיתה בהקפאה חלקית מפאת הבחירות ואחר כך נכנסה למצב החירום, תחזור לשגרת פעילות תקינה

"כל דחיה נוספת במועד הבחירות, תסכל את היכולת להחזיר את פעילות הרשות המקומית לשגרה מלאה ויתרה מזאת, תפגע ביכולת של הרשות להתמודד עם תוצאות המלחמה, הן בפן השירות לתושב והדאגה לביטחון האישי בשגרה, והן בפן התקציבי. שזה אומר: גיוס עובדים, כינוס כלל הוועדות, השקעה בתשתיות, מכרזים, פעילות שיקום וחוסן וכו'. אחרי המשבר שעברה המדינה כל סדרי העדיפויות לשנת התקציב הבאה יהיו שונים.". נכתב במכתב שהעתקו נשלח גם לראש הממשלה.

אשר על כל האמור לעיל, אנו קוראים לך לעשות את כל הדרוש על מנת שהבחירות יתקיימו במועדן, קרי ב- .30.1.2024.

בין החתומים ראשי הערים בירושלים, ת"א, בת ים, אשדוד, ר"ג, ביתר עילית, באר שבע, בית שמש, חולון, הרצליה, צפת, קרית יערים ועוד... כן, גם ראש העיר שלנו חתמה על המכתב.

בבקשה שלנו להתייחסות לעניין מועד הבחירות שיגרה לנו בלוך את התגובה הבאה באמצעות דובר הבחירות שלה: " בימים אלה שבהם אנו קוברים את טובי בנינו שנפלו על הגנת העם והארץ ולבנו עם משפחות החטופים, ראש העיר סבורה כי ראוי לעסוק אך ורק במאחד והמחבר בין חלקי העם ולא במה שעשוי לגרום להפך חלילה. במידה והחלטת שר הפנים לקיים את הבחירות בסוף חודש ינואר תהיה אכן סופית, נקרא לציבור לצאת ולהצביע בכדי להמשיך את ניהולה התקין של העיר מתוך אחריות לטובתם של תושבי בית שמש. עד אז, יש לעסוק אך ורק בענייני המלחמה ולהמשיך להכין את העיר לשנה הקרובה שתהיה מאתגרת מתמיד." בלוך מעדיפה להטיל את ההחלטה על שר הפנים, אם כי היא בעד קיום הבחירות במועד שנקבע קרי ב-30.1.2024.

אגב נציין כי שותפיה האפשריים בציונות הדתית פועלים לדחיית המועד. אם תרצו קרע ראשון בין בלוך לבין שותפיה העתידיים לקואליציה.

נושאים: בחירות מקומיות, משרד הפנים, פורום ה-15
חתימות ראשי הערים
חתימות ראשי הערים
חתימות ראשי הערים
חתימות ראשי הערים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: