הארנונה לשנת 2023 תעלה ב-1.9%

משרד הפנים אישר את העלאת הארנונה בהתאם לחוק ההסדרים. הצו המלא יאושר בישיבת המליאה של סוף יוני.

בונים ובונים
בונים ובונים

צו הארנונה יובא לאישור במליאת חודש יוני, ואם יש להיערך לשינוי בו, זה הזמן. בעיריית בית שמש לא ימהרו לשנות את הצו מאותן סיבות שנמנעו עד כה לטפל- לצמצם או להגדיל. הארנונה היא מנת החמצן המידית והזמינה של הרשויות המקומיות, פצצה שלא נוהגים ליגוע בה. למה? תשובות אצל נבחרי העיריות והיועצים המשפטיים.

תעריפי הארנונה לשנת 2022 כפי שמופיעים בצו הארנונה, הינם התעריפים שהיו בשנת 2021 בתוספת שיעור עדכון של 1.92% בהתאם לנוסחת העדכון הקבועה בחוק ההסדרים. השנה תתעדכן הארנונה ב-1.9%. בשנה הבאה הארנונה תעלה הרבה יותר בהערכה אפילו כפול ויותר מהשנים האחרונות. כך שההעלאה המצטברת בשלוש שנים עלולה להגיע למימדים משפיעים גם על האינפלציה.

בשנת קודמת נעשה שינוי אחד, שינוי בגבייה בנוגע לסיווג 650 - ארכיב בנק ו/או מוסד מימון באזור תעשייה, השינוי נעשה לטובת העתיד, "כיום אין בבית שמש נכסים העונים על הגדרה זו, אך הגדרה זו באה לתת מענה, בין היתר, למבנים שונים שבהם לא ניתנים כלל שירותים פרונטאליים ללקוחות כגון משרדי הנהלה, ו/או מוקד טלפוני לשירות בנקאי ו/או מרכז ייעוץ ושירות תומך לסניפים ו/או שירותי בק אופיס, שעתידים להתפתח בעיר.". האם התפתחו בשנה האחרונה עסקים מסגנון זה?

שנים שהחרדים מבקשים לשנות את החלוקה לאזורים, בבית שמש קיימים מחירים שונים לשני אזורי גבייה, א ו-ב. א כל החלקים בעיר עד שנת 1992, ב' כל החלקים שנבנו ואו ייבנו אחרי המועד הנ"ל. ההפרש מזערי 6.41 ש"ח למ"ר.

האם השנה החרדים עקב התגבשותם והיערכות לבחירות יצליחו להשפיע /לשנות את ההגדרה הזו?

נושאים: ארנונה, בית שמש, משרד הפנים
בונים ובונים
בונים ובונים
בונים ובונים
בונים ובונים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: