בלוך בארה"ב בפעם החמישית בקדנציה

בלי תכנית מוגדרת, בלי סדר יום מוכן מראש, בלי לו"ז פגישות, יצאה משלחת מבית שמש לוושינגטון ולניו יורק במטרה לגייס תרומות. פשיטת יד

בלוך בארה"ב
בלוך בארה"ב

בעוד שעות אחדות תנחת או שאולי כבר נחתה עליזה בלוך בארה"ב יחד עם המלווה הקבועה, העוזרת האישית שלה סתיו סעד. זו הנסיעה החמישית של בלוך ועוזרתה לארץ החביבה עליה, נדמה שבכל פעם שמשעמם בארץ בלוך נושאת כליה לארה"ב ובעיקר לניו יורק ולוושינגטון. מילא אם היה באמתחתה איזו תכנית לקדם או מעטפות מלאות יוזמות דורשות כסף. בלוך יוצאת על באב אללה מבלי לדעת את מי היא הולכת לפגוש ואת מה היא הולכת להביא. נכון לעכשיו, לשום נסיעה שלה לא הייתה תכלית מעשית או לפחות תכלית יוצאת מהכלל שאי אפשר לקיימה עם 'המשאבים' המצויים בארץ. אל בלוך היה אמור להתלוות חבר מועצת העיר צבי ווליצקי, שבסופו של דבר נשאר בארץ. את מקומו תופסת הפרילנסרית של קרן שמש הגב חיה יוסוביץ', במטרה לגייס תרומות עבור הקרן.

ווליצקי נותר בארץ, בניגוד להודעתה במליאת מועצת העיר של ראש העירייה. חברי המליאה מחודש ספטמבר קיבלו הודעה על כוונת ראש העיר לצאת לארה"ב. מעניין שבאותה מליאה לא הניחה בלוך כל תכנית ליציאתה, ומה בדיוק יעדיה.

כל אשר היה לה לראש העיר להודיע הנה כך: "אני מבקשת את אישור המליאה ליציאת ראש העיר וחבר המועצה צבי ווליצקי לחו"ל לגיוס תרומות. הנסיעה מתוכננת לסוף אוקטובר לניו יורק וושינגטון". 14 חברי מועצה אישרו את הבקשה של ראש העירייה. הנסיעה נדחתה בשבוע לתחילת נובמבר. אין הסברים גם מצד הדוברות הרדומה בימים האחרונים בחוסר מעש.

מה התכניות? מה היעדים? עם מי נפגשים? אין שאלות ואין תשובות.

כאמור בסופו של דבר ווליצקי נותר בארץ. למה? בימים אלה מבקרת משלחת מצומצמת מאוד מקהילת העיר התאומה של נורדהאוזן בגרמניה. ווליצקי תכנן את הביקור ואת האירוח של המשלחת אשר נקבע לראשית נובמבר.

ראש העיר החליטה לדחות נסיעתה המתוכננת מאוקטובר לתחילת נובמבר בשבוע ימים, מבלי לתאם עם ווליצקי אשר כאמור תכנן כבר אירוע לאותו מועד. ווליצקי העדיף לוותר על הנסיעה לארה"ב ולהתמקד כממונה על קשרי החוץ באירוח הגרמנים. נדגיש, ווליצקי עובד עצמאי המתכנן לוח פעילותו ההתנדבותית בעירייה. הוא תכנן זמנו ליציאה בסוף אוקטובר כך שבראשית נובמבר יוכל לארח את המשלחת הגרמנית. הדחייה של הנסיעה נעשה ללא כל תיאום איתו.

ואם הוחלף ווליצקי בחיה יוסיפוביץ' מי אישר?

ובאשר ליעד הנסיעה, איסוף תרומות. מה שלא הושג ביציאות הקודמות, (לפחות על פי הדיווחים) אין סיכוי שיושג בנסיעה השלישית.

התנהלות במילים עדינות – לקויה, ועוד בודאי בזויה.

נושאים: עליזה בלוך, ארהב, קרן שמש, בית שמש
בלוך בארה"ב
בלוך בארה"ב
בלוך בארה"ב
בלוך בארה"ב
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: