בית שמש תחליף את מירון

האירוע המרכזי להדלקת מדורת ל"ג בעומר מעתיק מקום, במקום בקרבת קבר הרשב"י מגיע לרמה ד'. האופוזיציה בשאלות מי אישר תכנית מצור על רמה ד? מי אישר תקציב? מקור התקציב? הערכת הסכנות? ועוד... פרסום ראשון

ביקור בקבר הרשב"י
ביקור בקבר הרשב"י

תחליף אירועי מירון בבית שמש- הדלקת ל"ג בעומר בבית שמש – של הרב אלימלך בידרמן- מעוררים סערה שעלולה להתפשט ולהגיע מעלה בדרגים הגבוהים ואולי גם בממשלה. תמי זוסמן חברת מועצה (חרדית, אגב) טוענת למנהל לא תקין, ובמיוחד כיצד זה ניתן להטיל על קופה מדולדלת וריקה כמו קופת העיר בית שמש קיום אירוע תחליפי לעשרות אלפי חוגגים? "מנין התקציב, אין מקור תקציבי בתקציב העירייה". וכן מוסיפה ומדגישה תמי זוסמן, לא רק שאין תקציב גם הביצוע שכבר החל נעשה ללא מנהל תקין. "לא יצא מכרז אחד לטובת הנושא הזה". חמור? תלוי את מי שואלים. את ההיררכיה המקומית כנראה זה לא מרגש, אולי גם לשר מנחם פרוש זה לא מזיז. מה שמדאיג את פרוש זה ענייני היערכות תחבורה. פרוש שלח מכתב למירי רגב ולסגן השר מקלב ומה שהוא דורש זה תגבור שירותי התחבורה הציבורית לבת שמש. שר בממשלת ישראל, לא שאל ולא בדק אם בית שמש קיבלה החלטה, וכיצד קיבלה את ההחלטה לקיים כאן אירוע המוני בסדר גודל כפי שהוא מצהיר עליו.

הנה טענותיה של זוסמן, היא חברת מועצה ומבינה שהחלטה בסדר גודל כזה צריכה לבוא לשולחן באופן גלוי, לא מפרסומים, לקיים דיון, לחשוב על כל הצרכים ואיך מתגברים על תקלות למנוע אסון מירון שני. אגב אין לה התנגדות לקיום אירוע חגיגי בל"ג בעומר בעיר: " עד מאד הדבר מהווה חלופה מכובדת וראויה הן לתושבים מבית שמש והן לקהילות מחוצה לה". "כיצד הגשתם תוכנית שתיצור מצור על שכונה גדולה כמו רמה ד?". זוסמן מסבירה את הבעיה: לרמה ד שתי כניסות בלבד (היא מצרפת סכמה של מפה), אין עוד כניסות -יציאות נוספות לשכונה שעתידה לדעתה לקלוט מעל ל-30 אלף עולים",. לדעתה עשויים להגיע הרבה יותר, גם בשל הזמינות, בית שמש קרובה לירושלים, בית"ר, אלעד, בני ברק, הערים החרדיות. אם רק מעטים יבואו מהערים האלה הרי שהמספר הזה המוצג כאן לא מייצג נאמנה את המציאות.,

וטענה גדולה וחשובה גם אצל זוסמן לנדחקת למרכז מכתבה. "כולנו מלומדים בניסיון מר וכואב מאסון מירון, מדוע אם כך להיכנס למיטה חולה?". האם בית שמש מסוגלת אכן לנהל אירוע בסדר גודל לאומי? יש לה את הביטוח לכך? יש לה את ההיערכות הלוגיסטית לטפל בעשרות אלפי מבקרים בעיר? יש לה ביטוח בכלל לקיים אירוע כזה?

גם מועד קיום האירוע מרתיע את זוסמן. "מוצ"ש הוא מועד ההדלקה. המונים יתארחו כאן בשבת, היכן בדיוק? האם העיר מסוגלת לקלוט לפי חוגגים לשבת ארוכה (קיץ)?

זוסמן תובעת, ואשפר להאמין שיש עוד חברי מועצה שנרתעים מהחששות הכבדים שהיא מעלה, אלא, שאלה שותקים. אגב מה עמדת הממונה על האירועים בעניין, הוא טרם אמר מילה.

הפקת האירוע, כוחות הצלה, זכיינות, אישורי מהנדסים ועוד ועוד. מה העלות? היכן המכרזים על כל האמור? אילו הצעות הוגשו ונבחנו? ומדוע נבחרו ההצעות שמופעלות כבר עתה בשטח? כיצד בהיותנו (זוסמן חברה בסיעת עיר מאוחדת מפלגה באופוזיציה) עם נציגות בוועדת מכרזים לא ראינו מכרז כזה ? האם העבודות שנעשות כעת בשטח יש עליהן היתרים?

זוסמן מצפה לתשובות מיידיות מהיועמ"ש. גם ראש העיר גרינברג וגם מנכ"ל העירייה מכותבים למכתב. מעניין שהאופוזיציה לא יודעת להשתמש בזכויותיה ולדרוש מהממונה על המחוז חיים יפרח וכן ממבקר המדינה להיכנס לעובי הקורה.

נושאים: מדורת לג בעומר, בית שמש, מירון.
ביקור בקבר הרשב"י
ביקור בקבר הרשב"י
ביקור בקבר הרשב"י
ביקור בקבר הרשב"י
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: