2023 בחירות מקומיות, זכרתם?

הנושא המטריד ביותר את המתיישבים בקבוצה, התחרדות העיר, התחרדות שאומרת שהעיר נהיית יותר ענייה ושום קישוט בצורת אירוע תרבות פתוח לכל לא משכנע שאכן העיר מסוגלת להתרומם. בקרב הקבוצה הועלו שמות אפשריים להובלת התקווה

שינוי שם רון טל
שינוי שם רון טל

לא רק במשרד הפנים החלו להיערך לבחירות המקומיות בשנת 2023. הבחירות לרשויות המקומיות בישראל צפויות להיערך ב-31 לאוקטובר 2023 ט"ז חשוון התשפ"ד. גם בבית שמש למדו קראו והפנימו. יש מי שמתחיל להרהר במציאות ובמצב העיר, לאן פניה, מה ייעודה. מה השתנה בשנים האחרונות, ובעיקר לאן היו רוצים שהעיר תכוון.

בימים האחרונים יש קבוצת פעילים שהחלו להרהר ביחד, וזה החידוש. כבר לא מחשבות של אדם בודד אלא קבוצה שהחליטה להתחיל להרהר במשותף, בינתיים בקבוצת ואטסאפ פנימית מצומצמת הכוללת רק כאלה שיודעים לשמור סוד.

תמונת הקבוצה היא התמונה בה הוחלף שמו של אולם רון טל לאולם מייזענר. זה כנראה עורר בלב החברים בקבוצה את הדאגה השוררת.

מה שאנחנו מורשים לגלות על הקבוצה שהיא כוללת פעילי ציבור ומשפיענים בעלי דעות פוליטיות שונות, קרי חברי ליכוד, הציונות הדתית ואפילו חרדים מצויים בתוך הקבוצה. מסקרן? בהחלט, שת"פ נובע בעיקר מהמציאות בה העיר מתנהלת כמעט ללא השפעה מקומית, משרד השיכון מחליט מתי לבנות ואיך לבנות, והעירייה בסה"כ מהווה חותמת גומי.

גם ההבטחה שהשכונות החדשות לא תתאכלסנה ללא בניית תשתיות מוקדמת, הבטחה מופרת מעצימה את הזעם ואת הרצון והכמיהה לשינוי.

תנופת הבניה של בתים כנראה לא מרשימה את המהרהרים, השכונות הנבנות כאן יתאכלסו אולי השנה, אולי בשנה הבאה והם רק מוכיחות כי הכיוון הברור לאכלוס הוא הוא הגורם העיקרי לנוכחותם. מכאן תבינו את הנושא המטריד ביותר את המתיישבים בקבוצה. התחרדות העיר, התחרדות שאומרת שהעיר נהיית יותר ענייה ושום קישוט בצורת אירוע תרבות פתוח לכל לא משכנע שאכן העיר מסוגלת להתרומם.

בקרב הקבוצה הועלו שמות אפשריים להובלת המחנה, היה רעיון אפילו לפנות לבכירים בשירות הציבורי המתגוררים בעיר לבחון רצונם ואולי מחשבתם לעתיד. חלק כבר השיבו בשלילה מתוך הבנה שאין סיכוי . אחד השיב שאם הפניה תהיה אליו רשמית, ובעיקר ממגוון ציבורי מקומי הכולל גם חרדים וגם דתל"ים וחילוניים הוא ישקול החלטתו.

יהיה או לא יהיה מועמד, עצם המחשבה שהציבור מתחיל להתארגן יש בה ברכה הנובעת כנראה מהאכזבה העמוקה מתמונת המציאות בעיר.

אגב בדיון המצומצם שהתקיים עד כה לא הועלה נושא הפרדה אם כי זו אופציה קיימת מונחת על השולחן.

נושאים: בית שמש, בחירות, עליזה בלוך, עיר ענייה
שינוי שם רון טל
שינוי שם רון טל
שינוי שם רון טל
שינוי שם רון טל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: