בית שמש נשארה עם הלובי שלה בכנסת

מצביעי ש"ס אוהבים את משה אבוטבול בכנסת, מצביעי הליכוד קרעו עצמם למנוע מצב התנדנדות של קטי שיטרית, ועומר ינקילביץ המשובצת במרכז כחול לבן הם הנציגים של העיר גם בכנסת ה-23.

מטה הליכוד בהקראת המדגמים בטלויזיה
מטה הליכוד בהקראת המדגמים בטלויזיה

תוצאות הבחירות גם בבית שמש אינן סופיות, לפחות בכל הקשור למצביעים שהצביעו בקלפיות נגישות וקלפיות מבודדי קורונה, ידוע שיש כמה עשרות קולות שיוסיפו כוח ל לגוש הימין.

סיכום התוצאות כפי שמופיעות באתר הבחירות לכנסת אצל וועדת הבחירות המרכזית מעידות על הצלחה כבירה לשתי מפלגות שרשמו תנופה עצומה, הליכוד וש"ס. הליכוד השאננה מבחירות ספטמבר (8925 קול) הצילחה לעורר את השטח ולהביא להצבעה 11346 מצביעים. שיא בכל הזמנים, אפילו בבחירות המקומיות לא הצליח הליכוד להביא כמות מצביעים כזו. הצבענו לפני הבחירות על שני גופים פוטנציאליים לחזק את מצביעי הליכוד והם מצביעי כולנו ומצביעי זהות אלו ביחד מוסיפים כאלפיים קולות לליכוד. הליכוד הגיע והיה למפלגה השניה בגודלה בבית שמש, עם 26.56%.

המפלגה הראשונה נותרה מפלגת דגל התורה, שעלתה אך במעט מבחירות ספטמבר למרות הציפייה לגדול לפחות באלף קול (מחזור נוסף לספר המצביעים). יהדות התורה הביאה 15,136 מצביעים שהם כמעט שליש מכמות מצביעים בעיר 35.48%.

ו... ההפתעה השנייה היא מפלגת ש"ס. ש"ס מתעוררת לחיים, מאז התנתק ממנה משה אבוטבול במישור המקומי הולכת ומבססת מעמדה בעיר. אם בבחירות אפריל הצליחה המפלגה להביא 6411 מצביעים, ובבחירות ספטמבר 7603 הרי שהפעם הגדילה כוחה ל-8431 קול!! גידול של כמעט 25% יחסית לבחירות לפני שנה. משה אבוטבול חייב כסאו לכנסת למצביעי בית שמש שאוהבים אותו, אבל כנראה רק בכנסת.

האכזבה הגדולה של הבחירות בבית שמש היא ימינה, למפלגתם של בנט ושקד הצביעו רק 3600 מצביעים. הרבה פחות מאשר הצביעו בכנסת ה-21, כאשר אז הצביעו 2999 לבית היהודי ו-1512 לימין החדש של בנט. בבחירות לכנסת ה-22 הצביעו לבית היהודי 3929.

ומה עם כחול לבן? ובכן המפלגה ירדה מעט בבחירות במהדורה השלישית שלה, 1942 קול לעומת 2251 בבחירות ספטמבר.

ליברמן יציב, 1382 לעומת 1482 בחירות ספטמבר.

ומפלגת העבודה המאוחדת עם גשר ומרץ השיגה רק 538 קול. למה 'רק'? כי החיבור הפוטנציאלי היה הרבה מעל המספר הזה של שלושת המפלגות האלה,

וזאת גם כדאי לדעת, למשותפת הרשימה הערבית בכנסת ה-23 יש 20 תומכים בעיר.

זו סימנו מערכת מכוערת מאוד שירדה לפסים אישיים מכל הצדדים, האם תקום ממשלה? נחכה לתוצאות האמת שיתפרסמו רק מחר בערב ואז נדע, נתניהו ראש הממשלה לעוד קדנציה או שאולי סבב רביעי.

נושאים: הליכוד, שס, יהדות התורה, בית שמש בחירות 2020
מטה הליכוד בהקראת המדגמים בטלויזיה
מטה הליכוד בהקראת המדגמים בטלויזיה
מטה הליכוד בהקראת המדגמים בטלויזיה
מטה הליכוד בהקראת המדגמים בטלויזיה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: