ממשלה חדשה- הידיים ידיים חרדיות, והקול קול ליכוד

עם כל הכבוד שבתפקיד ראש הממשלה ישב נתניהו, השרים שיקבעו לגבי אופייה של העיר יהיו חרדים. שר הדתות ימנה מועצה דתית כלבבו, ושר שיכון יכפה בניה לפתרון מצוקת הדיור החרדית.

ראש לממשלה
ראש לממשלה

חלוקת התיקים, או הרכבת הממשלה של נתניהו חשובה מאוד ואין לזלזל כלל במי יקבל מה. לכל תפקיד תהיה השפעה על עירנו בית שמש.

בעדכונים היוצאים, עדיין לא רשמיים, מתבהרת התמונה באשר לתיק השיכון, התיק החשוב להמשך הבניה בבית שמש יופקד ככל הנראה בידי ראש רשימת יהדות התורה חסיד גור יצחק גולדקנופף.

תיק הדתות יופקד בידי ש"ס. ולא משנה מי יהיה שם השר, חיים ביטון או הרב אביטן. המדיניות תהיה ברורה באשר לבית שמש בהקמת מועצה דתית ובחירת רב ראשי בעיר. שתי משימות שלא קודמו בארבע שנות קדנציית בלוך. עתה ההזדמנות להקימם.

יש חשיבות גם לשר או למפלגה שתקבל את משרד הפנים. הורגלנו שמשרד הפנים בידי ש"ס, מה יהיה הפעם? לא סביר להניח וכך גם ההערכה, ש"ס לא תקבל גם את משרד האוצר עם משרד הפנים. או זה או זה. בשעות האחרונות מדובר על אוצר לש"ס, פנים כנראה יופקד בידי אחד משרדי הליכוד. זו תהיה נחמא פורתא לבית שמש, סיעת הליכוד בבית שמש תחגוג עם מינוי כזה במיוחד כאשר זוכרים שאנחנו בשנת בחירות.

עוד שני תיקים משמעותיים מאוד לגבי בית שמש. תיק החינוך ותיק הרווחה. נכון לעכשיו מדובר על דרישת ש"ס לקבל לידיה את תיק הרווחה. תיק החינוך משום מה אין דורשים. שני התיקים האלה הם הגורמים החשובים בהזרמת התקבולים לקופת עיריית בית שמש. האם יכירו בצורך להרים מעט את המצב החברתי הקשה בעיר? ללא הכנסת יד לכיס הממשלתי בית שמש תישאר בדרגת הקושי באשכול 2.

תיק חשוב שהוכח כי נוצל היטב בשנים בהם הליכוד היה בשלטון, הוא תיק התרבות. מירי רגב נענתה בחיוב לכל דרישות חבריה בעיר, והיא תמכה וחיזקה צרכים לא מעטים. בזמנה העמידה הרשאות שלא נוצלו בידי משה אבוטבול. שר התרבות חיליק טרופר היטיב עם עליזה בלוך, אם יופקד שם שר/ת תרבות מהליכוד, תלות גדולה תהיה למערכת היחסים של בלוך עם סיעת הליכוד. ולפחות על פי היום, הגשר בין שתי הדמיות המרכזיות , בלוך ושלום אדרי התפוצץ ולא ניתן לשיקום. אדרי כנאמן לעיר לא יפגע בתקציבים אבל יבהיר מי בעל הבית, מי קובע ואיך יפוזרו הכספים שיגיעו משם. משה שיטרית כממונה על המתנסים רק מחכה מעבר לדלת...

מעבר לתפקידים ממשלתיים בסיעת הליכוד, ובעיקר שלום אדרי בוחן מי יקבל לידיו את קק"ל, אם זה יהיה צח הנגבי, בין השניים שוררים יחסי ידידות וקרבה. כנ"ל לגבי מפעל הפיס- גורם שממריץ פעילות בישובים לא מעטים.

יש החלטת ממשלה שהטיבה עם העיר באישור הממשלה היוצאת, מה יהיה תוקפה? במסגרת ההחלטה עיקר הכספים שהובטחו היו בשנת 2023. ויהיו לכך השלכות כבדות משקל באשר לתפקוד העירוני. האם יוזרמו? או שאולי צריך להתחיל הכל מחדש? אם הכל מחדש, בידי סיעת הליכוד הכוח להשפיע ובגדול.

נתניהו יקים ממשלה, השבוע, רוחבה לא ישפיע על בית שמש במיוחד, מי יחזיק באיזה תפקיד כן חשוב. הכי חשוב מי יופקד ועל איזה תיק. נתניהו כמו נתניהו לא יקח את טובת העיר לפני הכל. ראו החלטתו הישנה להעניק את בית שמש למפלגות ואח"כ בלי בושה בא לבקש מהציבור בעיר להצביע בשבילו.

נסכם עם גולדקנופף בשיכון, ודתות בידי ש"ס בלי בלמים להתחשב בציבור הציוני בעיר- חלומו הרטוב של דובר העירייה לשעבר מתגשם.

נושאים: ליכוד, נתניהו, יהדות התורה
ראש לממשלה
ראש לממשלה
ראש לממשלה
ראש לממשלה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: