בית שמש מייצרת 1.6 ק"ג אשפה לנפש ליום!!!

בשנה בית שמש מייצרת 90 טון אשפה שגורמת נזקים לכדור הארץ. חוק לצמצום כלים חד פעמיים אקטואלי היום יותר מתמיד, יצמצם לפחות את הנפח

אשפה בעיר
אשפה בעיר

השבוע נכנס החוק לצמצום צריכת כלים חד פעמיים לתוקף: החל מ- 1/11 מוטל מס על קנייה של כלים חד פעמיים במטרה להפחית את צריכת המוצרים המזהמים בישראל. הציבור, בעיקר הציבור החרדי זועם, כועס, מתנגד.

החוק חשוב ביותר, קשה להתמודד עם מה שפוגע בנוחיות. תארו לעצמכם שיחזירו אותנו לרכב על עגלה עם סוס... ממש כך.

האם צמצום השימוש בכלים חד פעמיים יצמצמם בצורה כלשהי כמות האשפה הנערמת בעירנו?

בית שמש בשנת 2021 מייצרת 1.6 ק"ג אשפה פסולת ביתית מסחרית וגזם לנפש ביום. עליה של מאה גרם בכל יום יחסית לשנים שלפני שנת 2016. אם תרצו תוצאה משפיעה וחשובה על אקלים כדור הרץ שהרי את האשפה הזו מפנים לאתרי האיסוף בנגב, עם כל ההשלכות, שינוע, טיפול וכו. הנתונים אגב הם מהלמ"ס.

1.6 ק"ג לעומת 1.5 ק"ג עד שנת 2015. אמנם לא מדובר בכמות גדולה מאוד ובכל זאת עדיין זה גידול. מה גרם? מה התוספת? אין בבית שמש מחקרים או מעקב אחר התופעה הזו, בעיריית בית שמש דואגים מכסימום לפנות אשפה. לא תמיד אבל עושים ומשתדלים.

בכל יום בית שמש מייצרת תכולת אשפה במשקל רבע טון!!! שהם 7.5 טון בחודש שהם 90 טון בשנה. בית שמש עדיין בשיטות פינוי אשפה המוכרות, האשפה עוברת מפח האשפה הביתי אל פח האשפה השכונתי ומשם אל מסוף האשפה העירוני. כאן מעמיסים הכל על משאיות העושות דרכם למרכז המחזור בדודאים. אגב מומלץ לבקר שם במרכז המבקרים, תופתעו לראות עולם חדש ומודרני להפרדת פסולת, שיטות מחזור וכד'.

האם צמצום השימוש בכלים חד פעמיים, יקטין את כמות האשפה? לא בטוח, את הנפח כן, את הכמות לא ממש. ובכל זאת יש חשיבות גדולה מאוד להכנסת החוק לצמצם את הפגיעה בכדור הארץ. ומה יצא לנו בצמצום הנפח? על פינוי אשפה והטמנה בדודאים משלמים על פינוי והטמנה. פינוי זה שם המשחק בצמצום השימוש בכלים חד פעמיים, תפוסה פחותה בפינוי, העירייה תשלם פחות.

נושאים: בית שמש, אשפה, דודאים, חוק כלים חד פעמיים
אשפה בעיר
אשפה בעיר
אשפה בעיר
אשפה בעיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: