בית המשפט לענייני משפחה שב וקיבל עמדת התובעת: זכויות האישה בנחלת הורי הבעל  שרירות גם לאחר גירושיה

בפסק דין מפורט ומנומק, שמתייחס לכל טענותיהם של הורי הבעל, קיבל שוב בית המשפט לענייני משפחה את טענות התובע עו"ד בוטבול, וקבע כי גם לאחר שדן בטענת ההורים נמצא כי זכויותיה של האישה בנחלה תישארנה,

אלי בוטבול עוד
אלי בוטבול עוד

סיפור משפטי סבוך הגיע לפתרונו הסופי כאשר בית המשפט המחוזי קיבל החלטה . על כך עוד נדווח בהמשך. תחילה הנה הפרטים. לאחר נישואי בני הזוג, מונו הם כ"בנים ממשיכים" בנחלה של הורי הבעל באחד ממושבי האזור. מדובר בזכויות עתידיות בנחלה ששווה מיליוני שקלים. בינתיים יחסיהם של בני הזוג עלו על שרטון ופניהם לגירושין. פרידה של בני זוג היא הליך לא נעים, שמטבע הדברים גוררת אחריה, לעתים, גם מלחמות על רכוש וסיפורים מעניינים, אמוציונליים ומורטי עצבים שמגיעים לבתי המשפט.

ההורים ובני משפחתו של הבעל הבינו שבנם עומד לאבד מחצית מהנחלה לגרושתו לעתיד, והחליטו לצאת למלחמה ולעשות ככל יכולתם בכדי לבטל את מינויה כ"בת ממשיכה" ולנשל את מרשתי מזכויותיה העתידיות בנחלה. הורי הבעל פנו לבקש את סעדו של בית המשפט וביקשו לטעון שמרשתי, שזכתה לייחס מחפיר מצד בן זוגה לשעבר, שכלל התעללות נפשית, פיזית וכללית ואף הורחק מבית הצדדים - היא זו שהתנהגה כלפיו וכלפיהם בצורה מחפירה ומשכך דין מינויה כ"בת ממשיכה" להתבטל.

בית המשפט לענייני משפחה קיבל את טענות ב"כ האישה, עו"ד אלי בוטבול, ובפסק דין ארוך ומנומק קבע כי לא ניתן לבטל את זכויותיה של האישה כ"בת ממשיכה" למרות הסכסוך הקשה בו היא ובעלה מצויים, וקבע כי כל "חטאה" של האישה היה ניסיונה לשמור על זכויותיה, ושהתנהגותה היא התנהגות לגיטימית של אישה בעלת זכות מלאה להיפרד מבן זוגה לאחר מסכת ייסורים שספגה ממנו.

בערעור שהגישו הורי הבעל, מצא בית המשפט המחוזי כי בפסק הדין לא ניתנה התייחסות לאחת הטענות שהעלו ההורים והתיק הוחזר אל בית המשפט לענייני משפחה בכדי שייתן דעתו לטענה זו, ולפיכך, נדרש בית המשפט לכתוב פסק דין חדש.

מספר עו"ד אלי בוטבול: "לאחר שלמדתי את פסק הדין של בית המשפט המחוזי, נטייתי הראשונית הייתה להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון. חישוב כלל הנתונים והאינטרסים של מרשתי הובילו אותי להחלטה להמתין לפסק הדין החדש בבית המשפט לענייני משפחה".

לאחרונה, הוציא בית המשפט לענייני משפחה מתחת ידו פסק דין חדש בעניינינו.

בפסק דין מפורט ומנומק, שמתייחס לכל טענותיהם של הורי הבעל, קיבל שוב בית המשפט לענייני משפחה את טענות התובע עו"ד בוטבול, וקבע כי גם לאחר שדן בטענת ההורים החסרה, כביכול, נמצא כי זכויותיה של האישה בנחלה תישארנה, תוך שהוא מציין את הרושם החיובי אותו הותירה עדותה. במקביל, קבע בית המשפט כי לא מצא את עדותם של הורי ואחי הבעל כאמינות, לאור חקירתם על דוכן העדים והשאלות הנוקבות עליהן נחקרו באמצעותי בחקירה הנגדית.

בית המשפט מצא כי זכויותיה של האישה אינן ניתנות לביטול ללא הסכמתה. בנוסף, אסר על ביצוע כל שינוי ברישום הנחלה אצל הגורמים המיישבים ללא הסכמתה של האישה או החלטה אחרת של בית המשפט.

בית המשפט אף חייב את הורי הבעל בהוצאות משפט בסכום של 15,000 ש"ח.

נושאים: בית משפט לענייני משפחה
אלי בוטבול עוד
אלי בוטבול עוד
אלי בוטבול עוד
אלי בוטבול עוד
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: