ביאליק: התקדמות על הנייר, בשבוע הבא עוד פגישה בין היזמים לבין העירייה

מתקדמים משרד החינוך אישר פרוגרמת מיקום מוסדות החינוך בשכונה, העירייה נתנה הסכמתה ובלבד שהבניינים ייבנו במקביל לבניית בתי המגורים

ביאליק מיועד להריסה
ביאליק מיועד להריסה

בניין בן כ-50 שנה נהרס בראשון לציון לאחר שמהנדס קבע כי המבנה מסוכן. בבניין מתגוררות 16 משפחות. למה אצלנו לא הורסים את ביאליק 6? תהרסו אח"כ תמשיכו לקדם את התכניות לפינוי בינוי. התשובה בעיריית בית שמש היא "הבאנו את מנכ"ל משרד השיכון, מנסים למצוא פיתרון". בימים אחרים כאשר רצו לבנות את היכל התרבות הגיע מהנדס העירייה לאתר, בחן וקבע להרוס. תוך ימים היה צו הריסה שבוצע!!!

ביאליק 6 המסוכן עומד על תלו גם הבוקר לאחר שלושה שבועות בהם נתגלו סדקים מסוכנים. מתקדמים אבל בצעדי צב.

השבוע התקיימה ישיבה נוספת לקדם את ההליכים, הישיבה התקיימה בלשכת מנכ"ל העירייה איתמר בר טוב בנוכחות אייל צפניה מבעלי נמצא. בזום השתתפו אדריכל העיר, צוות התחדשות העירונית, נציגי נמצא מוטי פלד ודורית רבינר, הפעם השתתפו גם נציגי נתיב החברה הזכיינית השניה במתחם.

יש בשורה מהמפגש הזה

משרד החינוך אישר את המתווה שהוצע בישיבה מה 17.10 קרי מיקום מוסדות החינוך במתחם. העירייה השלימה חלקה ונתנה את אישורה לפרוגרמה תוך בקשה שבתי הספר שיוקמו יהיו יסודיים ותיכון, וכן שיבנו בשלבים ההתחלתיים של הפרוייקט ולא בסופו. התקדמות של ממש. אז מה הלאה?

אומר אייל צפניה: "בהצהרות ובנכונות, אני מרגיש שראשת העיר הנוכחית והצוות המקצועי הנוכחי מאד מחוייבים ומאד מקדמים הרבה יותר ממה שאני נפגש במקומות אחרים. אובייקטיבית סוגיית התכנון של מבנה ציבור היא מצריכה בחינה מדוקדקת יותר של מבחן צרכים מול אילוצי השטח. שמח שאתמול קיבלנו התייחסות רשמית לנושא שמאפשרת המשך תכנון."

ומסכם: " במקביל להתקדמות אתמול של חוק ההסדרים (בכנסת צ.ס.) וטיפול בחלק מהחסמים, מרגיש אופטימי יותר גם לגבי מתחם ביאליק ויציאתו לפועל. כאחד שנמצא בישיבות כאלה לא בעירייה אחת, ולאורך השנים יכול לאמר שכל הנוגעים בדבר נמצאים על זה."

ועדיים ועם כל זה למה לא מוצא היתר הריסה? אני שואל את אייל, מנהל ושותף בחברת נמצא: " היתר הריסה אינו רלוונטי ללא זכויות המאפשרות ליווי בנקאי. ההיתר צריך להיות מבוסס על תוכנית האיחוד וחלוקה שטיוטא שלה הוגשה לעירייה להערות במאי 2021. המצב שנקלענו אליו מאפשר הן קידום של התוכניות הפינוי בינוי בכלל מתחם די והן הגדרה של שלביות שבו ניתן התייחסות לתת מתחם שבו קיים הבניין שפונו ממנו הדיירים"

בשבוע הקרוב נקבעה פגישה נוספת בכדי להמשיך להניע את הליך התכנון ומציאת מתווה לשלב הביניים עד ההיתר, לשם כנראה כיוונה ראש העיר אשר עדכנה לנוכחות מנכ"ל משרד השיכון במתחם תוך סיור בבנין ביאליק 6 המיועד להריסה.

נושאים: משרד השיכון, עיריית בית שמש, עליזה בלוך, נמצא, נתיב ביאליק 6
ביאליק מיועד להריסה
ביאליק מיועד להריסה
ביאליק מיועד להריסה
ביאליק מיועד להריסה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: