האם החקירה במשרד התחבורה תגלוש לבית שמש?

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 פתחו בחקירה בחשד למרמה והפרת אמונים במשרד התחבורה, לפחות על פי עליזה בלוך אין ספק שהחקירה צריכה לבדוק כיצד נמנע מהנהלת המשרד לפגוש בה על תכנית מתוקצבת לעיר.

רגב בביקור בליל הזיכרון בעיר
רגב בביקור בליל הזיכרון בעיר

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 פתחו בחקירה בחשד למרמה והפרת אמונים במשרד התחבורה

בהנחיית היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, נפתחה החקירה בחשד לעבירות מתחום טוהר המידות ושיבוש מהלכי משפט, שנעשו לכאורה במשרד התחבורה, זאת בעקבות אירועים שנחשפו בכתבת תחקיר. הבוקר הגיעו חוקרי היחידה למשרד התחבורה בירושלים, ביצעו חיפושים במקום ותפסו מסמכים.

האם החקירה תגלוש לבית שמש? לפחות על פי התחקיר של דרוקר וגם על פי עיתוי ביקורה של שרת התחבורה 'פתאום' בבית שמש אחרי שמשרדה נמנע מלהיפגש עם ראש העיר או מטעמה, הן סיבות טובות כדי שהחקירה תגיע גם לבית שמש.

תזמון ביקור שרת התחבורה מירי רגב, בבית שמש, מחייב לשאול, מה קרה שהחליטה לבקר באחת הערים שהופיעו בתחקיר המקור של רביב דרוקר. האם זה רק יד המקרה, או אולי מעשה מכוון לסייג את ביקורתה של עליזה בלוך על מניעת משרד התחבורה מלהיפגש איתה או מי מצוות העירייה לפני הבחירות. הנה מה שאמרה עליזה בלוך בתכנית המקור לרביב דרוקר בהתייחס לפרוייקט שנועד לעודד תחבורה לא באמצעות רכבים פרטיים. בלוך מסבירה לדרוקר על הפרוייקט "מדובר בהסכם דרמטי, היכולת להרחיב את הכבישים, לייצר תחבורה ציבורית, להוסיף קווי אוטובוס, תהליך דרמטי בעיר מתפתחת ומתקדמת".

דרוקר מסביר שהדרג המקצועי ומשרד התחבורה סגר על הסכם של מיליארד שקלים לבית שמש. סכום שהופך עיר. בלוך: "אין לי ספק שהוא צריך לצאת לדרך. זה התעכב במשרד התחבורה. אני לא יודעת להגיד לך בדיוק איפה מי ולמה. אבל רגע לפני שהעלינו את זה במליאה, קיבלנו הודעה ממשרד התחבורה שזה לא יכול להתקדם.". דרוקר לא שאל ממי התקבלה ההודעה, ואולי כן. הציבור עדיין לא נחשף איך נולדה ההודעה ההזויה לעכב פרוייקט של מיליארד שח לעיר.

דרוקר בתחקירו מציין כי במשרד התחבורה כתבו: "בית שמש מוכנות מיידית לחתימה. ממתין להחלטת מדיניות". כלומר להחלטה של השרה רגב. מישהו מסמן ליד רשויות מועדפות, וכאן באים שמות ערים פתח תקוה, חדרה, שדרות. בית שמש לא מסומנת כמועדפת.

דרוקר שואל את בלוך: "ניסית ללחוץ להגיע לשרה. למנכ"ל?".

בלוך: ניסינו בכל דרך אפשרית לכל בעלי התפקידים במשרד. בכתב בעל פה, יכול להיות שהיו עוד משימות יותר דחופות. אבל אנחנו עשינו כל מאמץ לדחוף את זה. ודרוקר מציג מסמך בו עליזה בלוך מבקשת פגישה. בסטטוס השרה נכתב: לא לתאם כרגע. יונתן יוסף בקולו אומר שהנחיה הייתה לא קובעים סיורים בבית שמש, לא מביאים לשם פרוייקטים". ופשוט לא עושים כלום לגבי בית שמש.

אז מה קרה שפתאום החליטה השרה רגב להגיע לבית שמש, להביא איתה את סגנה, ואת צוותה המקצועי? אגב את השאלה הזו רצינו להציג לפני השרה רגב בביקורה. אלא שנמנע מאיתנו, "הפגישה היא מקצועית בלבד נכתב בהודעה מהדוברות. "אנחנו- קרי הדוברות נעביר לכם סיכומים". בסיכומים לא היתה שום התייחסות לעיתוי הביקור או לסירוב לקבל את פני ראש העיר היוצאת עליזה בלוך.

נושאים: משרד התחבורה, יאחה, עיריית בית שמש, רביב דרוקר, עליזה בלוך
רגב בביקור בליל הזיכרון בעיר
רגב בביקור בליל הזיכרון בעיר
רגב בביקור בליל הזיכרון בעיר
רגב בביקור בליל הזיכרון בעיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: