בושה- תכנית ארץ עיר מציגה לראווה את ערוות הרשויות המקומיות

ב- 15 רשויות ביקר א. אהרוני עם מצלמתו וחשף דברים שערורייתיים. האם יגיע גם לרשויות הגדולות? נראה אותו חכם על גדולים. אגב בית שמש ברשימת הגדולות

ארץ עיר פרק כפר סבא
ארץ עיר פרק כפר סבא

אורן אהרוני ראוי לפרס על עבודתו התחקירית וההגשתית של המשדרים תחת הכותרת ארץ עיר. הכותרת אולי יכולה להיות 'מנקים את הזבל', תרתי משמע, אבל העדיף לתת כבוד , עוד טיפת כבוד לראשי רשויות שבאים לעשות למענם קודם ואח"כ חושבים על האזרח הפשוט. עובדים עליו והוא אוכל אותה מבחירות לבחירות.

המושחתות אינה הגדרה לאיזור מסויים, צפון מערב מזרח או דרום, הריקבון אינו עניין לקרבה לים, הטינופת בהתנהלות מתברר אוחזת כמעט בכל הרשויות המקומיות.

הספיק אורן אהרוני להגיע לעפולה, חדרה, קרית מוצקין, אור עקיבא, 15 רשויות כבר הספיק לבקר. מתי יבקר אצלנו?

ואין לנו במה להתגאות, הכול דומה, יחסי ציבור שלא מפסיקים, ראש עיריית פתח תקווה החליט לפרסם את שמו בכל פינה בעיר, למרות פסיקות קודמות של בית משפט. הוא גם מנהל עשרות קבוצות וואטסאפ של תושבים ומי שלא מוצא חן בעיניו מוסר מהקבוצה. אצלנו קצת שונה, אפשר להיות חבר בקבוצה מבלי יכולת להגיב... מינויים חסרי פרופורציה, הוצאות ראוותניות על כוח אדם, אי קיום דוחות מבקר מדינה, גירעונות, מנהל לא תקין, מכרזים תפורים, היעדר ביקורת- מתי התכנסה וועדת הביקורת? התכנסות וועדות, שלטון יחיד. לשכות מנופחות, החל מלשכת מנהל משאבי אנוש ועד ללשכת ראש העירייה. מנגנונים חסרי פרופורציה ועוד... מה שיש באור עקיבא יש בבית שמש, מה שקיים בחדרה, מתרחש גם אצלנו רק בלי מצלמות, רק בלי אופוזיציה עירנית ומאיימת. שקט הוא רפש.

קחו דוגמא, השבוע מניח גזבר העירייה, לא בקרית מוצקין, לא בעפולה, לא בחדרה, גם לא באור עקיבא, הוא מניח תברים לאישור מועצת העיר. בלי אישור המועצה יכול רק לחלום על קידומם. חלק מהתברים במימון קרנות הרשות. ביקשנו לקבל דוח כספי על מצב קרנות הרשות. ברדוגו עונה : יש דוח כספי. ברצינות, משתי שורות רוצה שנלמד מתי נכנסו כל הכספים ממשרדי הממשלה למימון אותן הוצאות במימון זמני מקרנות הרשות. תשובה כזו לא היה נותן לאחד מחברי מועצת העיר. והם דרשו, לפחות בשהותם הקצרה באופוזיציה. מאז החיבור מחדש נשכח העניין...

זו דוגמא. אולי שרת הפנים יודעת? נבקש ממנה להעביר אלינו ברוח שקיפות ממשלת בנט דוחות מצב קרנות הרשות.

מי שלא ראה, או העדיף פרק בחתונה ממבט ראשון, לא נחשף למצב כמעט אבסולוטי בשלטון המקומי. גם שרת הפנים שותפה לחגיגה. תשובותיה ממש לא הניחו את הדעת.

אז מתי יגיע אהרוני לבית שמש? כאשר תגיע המצלמה גם לכאן היא עשויה לגלות שפרשת שפת אמת אינה רק עבר היא גם הווה.

בשבוע הקרוב ממליץ בכל חום לצפות. אתם תגלו עצמכם שותפים. ומי שבוחן אותי בכתיבתי מוזמן לצפות ביו טיוב בפרקים הקודמים.

נושאים: איתן אהרוני, כאן 11, רשויות מקומיות, משרד הפנים, בית שמש
ארץ עיר פרק כפר סבא
ארץ עיר פרק כפר סבא
ארץ עיר פרק כפר סבא
ארץ עיר פרק כפר סבא
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: