אמות השקעות רכשה 60% מקרקע של כ-40.5 דונם בבית שמש

הקרקע שייכות לחברת י.ד.ע מניבים בע"מ מקבוצת ערן י.ד החזקות בבעלות האחים יפרח אשר נשארת בבעלות על 40% מהזכויות במתחם. בכוונת אמות השקעות להקים מרכז לוגיסטי משותף דו קומתי.

צילום: אמות השקעות
צילום: אמות השקעות

חברת אמות השקעות הודיעה היום (ב') כי חתמה על עסקה נוספת בתחום ייזום והקמת מרכזים לוגיסטיים, כחלק ממימוש אסטרטגיית הצמיחה של החברה בתחום. אמות רכשה 60% מקרקע של כ-40.5 דונם בבית שמש, בתמורה לסך של כ-53.5 מיליון ש"ח. הזכויות נרכשו מחברת י.ד.ע. מניבים בע"מ (מקבוצת ערן י. ד. החזקות, בבעלות האחים יפרח), אשר נשארת בעלת 40% מהזכויות במתחם.

הקרקע ממוקמת בכניסה לאזור התעשייה "לביא" בבית שמש, בצמוד למחלף החדש, המקשר את אזור התעשייה לביא עם כביש 38.

בכוונת הצדדים להקים במשותף מרכז לוגיסטי דו-קומתי, בשטח בנוי כולל של כ-50,000 מ"ר. התב"ע וטופוגרפיית השטח מאפשרים הקמת מרלו"ג דו-קומתי, בגובה של עד 40 מטר, כאשר לכל מפלס רחבת תפעול עצמאית. עקב הביקוש הגבוה לשטחי לוגיסטיקה באזור המרכז, מתכוונת אמות להתחיל בהקמת המבנה באופן מידי. אמות תנהל את הפיתוח היזמי, התכנון, ההקמה והשיווק של המתחם.

רכישת הזכויות במתחם זה, מצטרפת לעסקאות נוספות שביצעה החברה בתחום, כגון עסקה שהושלמה לאחרונה לרכישת מחצית מהזכויות במרכז לוגיסטי בחפץ חיים, ייזום והקמה של מרלו"ג רובוטי במודיעין עבור פעילות האון-ליין של חברת שופרסל, רכישת מרלו"ג טבע-סלא בשוהם, רכישת מרלו"ג יוניליוור בקריית שדה התעופה ועוד.

שמעון אבודרהם, מנכ"ל אמות השקעות: "מגמת התעצמות הסחר ב-Online, אשר קיבלה משנה תוקף בשנת הקורונה, הביאה לגידול משמעותי בביקושים לשטחי ומערכי אחסנה והפצה ברמה הגבוהה ביותר. לשמחתנו, כבר לפני חמש שנים סימנו את תחום המרלו"גים כמנוע צמיחה מרכזי בחברה, ואנו ממשיכים ליישם אסטרטגיה זו ביתר שאת, תוך הסטת ההשקעות בתחום המסחר מהמרכזיים הפיזיים אל מבני הלוגיסטיקה".

ערן ויובל יפרח, מנכ"לים משותפים בחברת י.ד.ע. מניבים: "לפני כעשור שמה לה הקבוצה כמטרה להתרחב בתחום הנדל"ן המניב בכלל ובתחום המרלו"גים בפרט. זאת לאור המגמה העולמית של עליית השימוש בסחר המקוון והדרישה לשטחי איחסון, ואנו ממשיכים להרחיב את פעילותנו בתחום זה".

מעיריית בית שמש נמסר כי בית שמש, הממוקמת בסמיכות לערים המרכזיות בישראל, הכפילה עצמה בעשור האחרון, והיא מאכלסת כיום כ-140,000 תושבים, לצד בנייה אינטנסיבית, הצפויה להוסיף לעיר עוד כמאה אלף תושבים בחמש השנים הקרובות. כעת, לצד העיר המתרחבת במהירות, מתפתחים גם אזורי התעשייה של העיר, לאחר שנים ארוכות של תכנון. באזור התעשייה "לביא", בסמוך למפעל מנועי בית שמש הוותיק, שווקו בשנה האחרונה עשרות דונמים חדשים לתעשייה ולוגיסטיקה. אזור התעשייה התחדש גם במחלף חדש, המחבר אותו באופן ישיר לכביש 38 ולשכונות החדשות של העיר, וכן בתשתיות כבישים ותאורה בסך השקעה כולל של עשרות מיליוני שקלים.

מגמת הצמיחה בתעשייה ובתעסוקה בעיר קיבלה לאחרונה חיזוק נוסף, עם הפיכתה של בית שמש לאזור פיתוח א' בחוק לעידוד השקעות הון, המעניק הטבות מס ומענקים למפעלים בתחומי העיר. במכרזים נוספים של רשות מקרקעי ישראל, העתידים להתפרסם בקרוב, ישווקו עוד עשרות אלפי מטרים של תעשייה, לוגיסטיקה ותעסוקה.

ד"ר עליזה בלוך, ראש העיר בית שמש: "הפיכתה של בית שמש לאזור פיתוח א' ממשיכה להביא תוצאות. אני שמחה על הצטרפותה של חברת אמות להתפתחותה של העיר. אני בטוחה שהם ימצאו כאן בית חם ואין לי ספק שחברות נוספות יצטרפו בעתיד הקרוב".

שמעון אבודרהם, מנכ"ל אמות, הוסיף: "העסקה הנוכחית בוצעה לאחר סקר שוק מעמיק ולאור ביקושים ערים לשטחי לוגיסטיקה באזור בית שמש. זוהי העסקה הראשונה שלנו בעיר, ואנו משוכנעים שהיא לא תהיה האחרונה".

מטעם אמות טיפלו בעסקה עוה"ד גבי דרוקר ואלון טיטלבוים ממשרד גולדפרב-זליגמן ומטעם המוכרים טיפלו בעסקה עוה"ד גלעד ברון וסמדר שאקי-גרוס.

מצ"ב הדמיה לשימוש. קרדיט: אמות השקעות

נושאים: אחים יפרח, ערן י.ד. אמות השקעות, בית שמש
צילום: אמות השקעות
צילום: אמות השקעות
צילום: אמות השקעות
צילום: אמות השקעות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: