אלעזר במברגר עובר לתפקד בפועל כמנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית

בתחילת השבוע התקיים השלב הסופי בוועדת האיתור, בסופה הועברה ההמלצה לשר השיכון אלקין, המינוי יעלה לאישור הממשלה ויקבל תוקף באופן מיידי. מינוי טוב לבית שמש.

אלעזר במברגר
אלעזר במברגר
עו"ד אלעזר במברגר ימונה למנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, בהתאם להמלצת ועדת האיתור. במברגר מכהן בתפקיד בפועל החל ממאי2021. קודם לכן כיהן במשך 6 שנים כיועץ המשפטי של משרד הבינוי והשיכון, וכמנכ"ל משרד הבינוי והשיכון בתקופת השרה יפעת שאשא-ביטון.

ההתחדשות העירונית היא פרק מאלף וחשוב בהתפתחות העתידית של בית שמש, ועצם העובדה שלתפקיד ימונה אדם שכבר מכיר את המערכת ואת בעיות העיר יכולה רק לתרום לזירוז והתקדמות בתחום התחדשות העירונית, הקופאת על שמריה זה כבר שנים רבות.

בתפקידו כמנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בפועל הוביל במברגר שורה של מהלכים חדשים בהם; קידום הסכמי מסגרת עם רשויות מקומיות המקדמות התחדשות עירונית בתחומן, פיילוט להרחבת השימוש בתקבולי קרקע משלימה, קידום תכניות מחליפות תמ"א 38 בערים רבות וכן תיקוני חקיקה מהותיים שאושרו בחוק ההסדרים. בנוסף הוא עומד, יחד עם מנכ"ל משרד השיכון, בראשות ועדה בין-משרדית אשר תמליץ לממשלה על מנגנונים ליצירת כדאיות כלכלית למיזמי התחדשות עירונית בערי פריפריה.

הנה אכן קידום הסכמי גג במסגרת ההתחדשות העירונית, תכנית שאושרה זה לא מכבר ל-12 רשויות ובהם בית שמש עומדת לפתחו והוא בודאי יוכל לזרז ולקדם אותה גם בבית שמש.

כיועמ"ש משרד הבינוי והשיכון הוביל במברגר תהליכים משמעותיים, ביניהם גיבוש וביצוע של תכנית מחיר למשתכן, קידום הסכמי הגג ופעילות הפיתוח, קידום מערך הסיוע בדיור ורכישה של דירות נוספות למלאי, הנעת מהלכי רגולציה במסגרת אחריות המשרד על רישום קבלנים וחוק המכר ועוד.

במקביל, הוביל במברגר את הלשכה המשפטית של המשרד, במטה הראשי ובמחוזות. במהלך שנת 2020 מילא במברגר את תפקיד מנכ"ל המשרד בזמן התפרצות מגפת הקורונה, ובמסגרת זאת פעל לשמירה על יציבות ענף הבנייה תחת מגבלות התקופה.

עו"ד במברגר (47) נשוי + 4, מתגורר בירושלים, בעל תואר במשפטים ובמדע המדינה מאוניברסיטה העברית, תואר שני במשפטים ובמנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן, ובוגר תכנית המנהיגות הבכירה של קרן וקסנר ואוניברסיטת הרווארד, ארה"ב.

נושאים: משרד הבינוי, התחדשות עירונית, אלעזר במברגר, זאב אלקין, בית שמש
אלעזר במברגר
אלעזר במברגר
אלעזר במברגר
אלעזר במברגר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: