כדי להתרשם מההזנחה בעיר- אפשר להתרשם כבר בכיכרות על ציר כביש 10

6 כיכרות מצויים לאורך כביש 10, כיכר הכניסה לאיזור התעשייה שורק, כיכר הפניה לשד' יגאל אלון, כיכר בפניה לקנה בושם (בתמונה) כיכר תחת התדלוק בצומת המשתלה, כיכר המושב זנוח, וצומת אביעזר, ואף כיכר לא זוכה לטיפוח!!

כיכר בכביש 10
כיכר בכביש 10

כביש 10 הוא ציר עוקף בית שמש אבל גם עורק תחבורה ראשי בו חולפות מאות כלי רכב מידי יום בדרכם לגוש עציון או לציר קרית גת ודרומה. הנוסע בכביש נהנה מכל רגע, מהנוף מסביב. העצים, השטחים המוריקים, במיוחד בימות האביב, נוטעים בנוסע תחושה של איזורים ירוקים מהגליל או מאירופה הקלאסית.

כל זה מטשטש אם הרכב עוצר בצד הדרך ומבקש רגע להתמקד בשוליו, במיוחד בצד המאוכלס. מה שבצד הטבע, הוא הטבע במלוא הדרו, מה שבצד המיושב פשוט ההיפך הגמור.

הזנחה פושעת, ממש כך, של שולי שטחי המגורים, שלא לדבר על מתחמי הקרוואנים הנשקפים מלמטה.

על הטבע אחראי הבורא יתברך, על הצד המקביל אחראי האדם.

כבר כנראה התרגלנו, לעובדה שכך נראית בית שמש. כניסתה של עליזה בלוך לתפקיד לפני יותר מארבע שנים לא שינתה דבר בתחום הזה של חזות ונראות.

הנה דוגמא אחת מיני רבות, באותו ציר עוקף מצויים כמה כיכרות, שכל אחת יכולה הייתה לשקף משהו על 'פנים' העיר. אלא שכל כיכר כזו יתומה מכל פרח או צומח שיכול להוסיף מעט לתחושה הנהדרת של הנהג ואו הולך הרגל. כל כיכר חושפת את פניה הפחות יפות של עירנו.

כל ישוב מבורך מתהדר תחילה בפניו הממורקים והמטופחים, בכניסה לירוחם מצויה כיכר יפהפייה, בכניסה לרעננה כך, בכניסה לירושלים מושקע הון עתק המסביר לתייר המקומי ולעולי הרגל מה צפוי להם בעיר. וכן הלאה על זו הדרך בכל ישוב מתפתח, צפת, כרמיאל בגליל ועד קרית גת בשפלה הפנימית. תבחנו את המציאות שלנו מול ערים בסגר גודל כמו שלנו, חדרה, אשקלון, בת ים, וכן הלאה. בית שמש נטועה בתחתית. ולזו עוד ניתנו כוכבי יופי. כנראה שהנותנים והמבקרים למתן תעודה כזו התבשמו ממראות הטבע ופחות מהשפעת האדם.

נחזור לציר העוקף, 6 כיכרות בצמתים הבאים, כיכר הכניסה לאיזור התעשייה שורק, כיכר הפניה לשד' יגאל אלון, כיכר בפניה לקנה בושם (בתמונה) כיכר תחת התדלוק בצומת המשתלה ואח"כ בכיכר זנוח, ואח"כ בצומת אביעזר, ואף כיכר לא זוכה לטיפוח!! .

נושאים: בית שמש, פני העיר, כביש 10. טבע ונוף
כיכר בכביש 10
כיכר בכביש 10
כיכר בכביש 10
כיכר בכביש 10
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: