אדריכלים מרכזים נתונים לתכנון הרכבת הקלה בעיר

האדריכלים, שליחי משרד השיכון, בפרוייקט שיצרף את בית שמש למהפכת התחבורה הגדולה בישראל, רכבת קלה מתחנת רכבת בית שמש לשכונות רמות בית שמש ג', ד' ו-נווה שמיר.

ערמון אדריכלים בעבודה
ערמון אדריכלים בעבודה

לא ברור מתי פרוייקט הרכבת הקלה מירושלים ועד בית שמש, ימומש אם בכלל, מה שכן אפשר לומר שסימנים מצוינים לחבר את שכונות בית שמש ברכבת קלה כבר יש.

השבוע נקלטו במצלמתנו מתכננים ואדריכלים מחזיקי מפות ומצלמות שמודדים ומצלמים את השטח בעיניהם לפני שהם מעלים על המפות את הרעיונות האדריכליים. האדריכלים עבדו בכיכר עמרם לוק, ובכבישים היוצאים מהכיכר. "מה שאתה רואה כאן, הולך הכל להשתנות". אומר אחד האדריכלים. "הכל יעוצב מחדש, תוך מחשבה על התחבורה העמוסה ובעיקר על שילובה בסלילת נתיבי הרכבת הקלה".

חשיבות הרכבת הקלה למדנו כבר מישובים מתקדמים כמו ירושלים, גוש דן, ועכשיו היא תגיע גם לבית שמש. תודו מהפכה של ממש.

הרכבת הקלה היא חשמלית, ואין לה קטר נפרד. יש לה שמונה מנועים שמותקנים בקרונות, והיא ניזונה מחשמל דרך כבל עילי לאורך תוואי נסיעתה. זה אחד היתרונות הגדולים של רכבת קלה – שאינה מזהמת את הסביבה. ויש עוד יתרון חשוב: הרכבת לא רק צורכת חשמל, אלא גם מייצרת אותו! כאשר הרכבת בולמת, או נוסעת בירידה, היא מייצרת למעשה אנרגיה שמוחזרת למערכת החשמלית. באופן זה, הרכבת מייצרת בעצמה כ-15 אחוזים מהאנרגיה הנחוצה לה.

ערמון אדריכלים, או אולי ארמון אדריכלים, קשה להבין עם המסכה, מספרים שהם כאן בבית שמש בשליחות מטעם משרד השיכון. האדריכלים מתכננים את הרכבת הקלה מהכניסה לעיר, תחנת הרכבת בשד' יגאל אלון, לאורכו עד לחיבור לכביש 10, ומשם לרמת בית שמש ג ו-ד ו-ה. רעיון מופרך? ממש לא מי שצופה עתידות יודע לומר כי השכונות האלה ביחד 'יתרמו' למפת הדיור המקומית כ-30 אלף יחד וכמאה וחמישים אלף תושבים. האם זה שווה? כנראה שכן אם משרד השיכון חושב על הרעיון הרי לכם שהוא מגבש תכניות לעתיד.

תוך שהוא פולט לעברי הערת אגב: "אולי הנכדים שלך עוד ייסעו ברכבת." צחק? מקווה שקצת קודם...

על תכניות הרכבת הקלה בין בית שמש לירושלים שמענו כבר לפני שנתיים, מה יצא מהשמועות? אז היו הרבה דיבורים שיוחסו לערב בחירות, כנראה שהדיבורים על רכבת קלה בין בית שמש לירושלים, נשארו אכן באותה סביבה של ערב בחירות, נכון להיום אין התקדמות כלשהי בשטח.

נושאים: רכבת קלה, בית שמש, משרד השיכון, ערמון אדריכלים.
ערמון אדריכלים בעבודה
ערמון אדריכלים בעבודה
ערמון אדריכלים בעבודה
ערמון אדריכלים בעבודה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: