מדברים עם עצמם

כאשר הנציג החילוני היחיד בפאנל לא יגיע, אז בין מי למי בא הערב לקרב? וגם כאשר כל חברי הפאנל הם קואליציה קרי תמימות ושלמות עם הדרך, מה יש ובעיקר עם מי לדבר?

בין לבבות
בין לבבות

מה בדיוק הולך להיות בערב הנושא את הכותרת: קירוב לבבות? מפגשים כאלה הם מפגשים בין חילונים לדתיים, שיש מי שקוראים להם "מפגשים לקירוב לבבות" ועיקרם, הדגשת הקרע החברתי שהוביל לחורבן; ומכיוון שירושלים כידוע נחרבה בגלל שנאת חינם, כעת, יש לקוות, היא תיבנה ותיכונן בזכות אהבת חינם, ובעיקר בזכות אהבה בין חילוניים לדתיים.

האם בדיון הערב ידונו המשתתפים באקטואליזציה לנושאים המקומיים הבוערים? אם כך היכן הוא נציג החרדים הקיצוניים? בפאנל יושבים ראש עיר חרדי, סגן אחד חרדי- שמואל גרינברג, ואליסף ורמן. משה שיטרית סגן ראש העיר לא יוכל להגיע מסיבות בלתי צפויות. מה שאומר כי לא יהיה שם אפילו חילוני אחד למהדרין... גם העיתונאית אתי בן עמי תשתתף בדיון. ואם דיברתם על קירוב לבבות, אזי חסר בפאנל האיש שמאמין בכל מאודו ששלטון חרדי זה מצוה של רבי נחמן. האיש שבזכותו או בגללו הגענו עד הלום. האיש שהמציא את קירוב הלבבות...

הערב מתקיים בחסותו של מנשה אליאס הממונה על איכות הסביבה, שגייס את ח"כ רחל עזריה לדיון, וכדאי לבוא לשמוע אותה. ח"כ עזריה בעלת ניסיון מוניציפלי, בעלת ניסיון בחיי קיום של חרדים וחילוניים, ואולי היא תפקח עינינו בדרכים יצירתיות לדו קיום. וכאשר ערב כזה כולו מתקיים על טהרת חברים מהקואליציה, מה הטעם בו? בין מי למי בדיוק הוא בא לקרב?

שני מנחים יש בערב הזה, ד"ר אייל מדני, האיש המוכר מהמדור לא שמים על הסמים, בעל תכנית רדיו וידידו המוסיקאי והקומיקאי ננסי ברנדס. מנחה שאלות הוא העיתונאי דני קיפר.

ומה כבר יכולים החברים הנ"ל להציע ואו להשפיע? הרי העניין אינו במילים אלא במעשים. מתי בפעם האחרונה ארגן גרינברג אירוע בו יכולים היו להתיישב ילדי החילוני מרמת לחי ליד הילד החרדי מרח' נחל אוריה. אז לדבר אפשר והרבה, לעשות, לא כל כך. כנראה שזה בלתי אפשרי. אני חושש שהערב הזה עלול להפוך לעוד ערב של חגיגה של צביעות. הרי ברור לכולנו, שאין אחד בציבור החרדי שאיכפת לו באמת, מה קורה בחלק השני של העיר.

ויש הרבה מה לעשות לפני שבאים לדבר. למשל, ביום בו יבין שמואל גרינברג שאין לו מקום בניהול חיי התרבות החילונית, אז אולי אפשר לדבר על קירוב לבבות. זה לא תוקן וגם לא יתוקן, אז מה הטעם בלשבת לדבר...

והאם באמת אין אנשי רוח שיכולים לדבר על נושא כמו זה של אהבת חינם? המצאי בפאנל, מבלי לפגוע בא לומר לסמן קיימנו עוד ערב. תוצאתו לא תהיה שונה מתחילתו. ולא לזה כיוון מי שכיוון בארגונו של ערב בנושא חשוב כזה.

נושאים: בית שמש, תרבות, דר אייל מדני
בין לבבות
בין לבבות
בין לבבות
בין לבבות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: