הטבה בלעדית לבית שמש בהחלטת ממשלה ניתנה למעשה לעוד 11 רשויות

הטבה בלעדית בהחלטת הממשלה ייחודית להיטיב עם העיר על כל בנייה של דירה במסגרת התחדשות עירונית, ניתנת לעוד 11 רשויות.

פרוייקט בהתחדשות עירונית
פרוייקט בהתחדשות עירונית

הממשלה תחתום על הסכמי מסגרת להתחדשות עירונית עם בית שמש ועוד 11 רשויות מקומיות - כל היתר בנייה שיינתן יזכה את הרשות ב-25-30 אלף שקל בעבור כל יחידת דיור חדשה שתבנה מתוקפו.

הרשויות המקומיות שייכללו בהסכמי המסגרת של הרשות להתחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון בליווי משרד האוצר, הן - אשדוד, ירושלים, לוד, בת ים, חיפה, חדרה, קרית ים, נתניה, קרית אונו, גבעתיים, רמת גן ובית שמש. 12 רשויות ולא רק בית שמש!!! חשבנו שההטבה תינתן רק לבית שמש כפי שהובאה בהחלטת הממשלה, אלא שמתברר שההחלטה הזו בושלה להיטיב למעשה עם עוד 11 רשויות ולא רק לבית שמש.

בבית שמש לא יתנגדו לכך שעוד רשויות מקבלות במסגרת התחדשות עירונית הטבות כספיות, ובכל זאת כאשר סעיף כזה מופיע במסגרת החלטת ממשלה שהוגדרה כהחלטה ייחודית לבית שמש, המעשה הוא הונאת הציבור בעיר והולכתו שולל.

בהחלטת הממשלה שזה לא מכבר התקבלה לגבי בית שמש מופיע ממש אותו סעיף תחת הכותרת התחדשות עירונית: "ג. להטיל על הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לפנות לעיריית בית שמש בהצעה להתקשר עמה בהסכם מסגרת למימון תשתיות תומכות התחדשות עירונית בהתאם לכללים שייקבעו על ידה לעניין זה, בהסכמת אגף תקציבים, כאמור בהחלטת ממשלה מס' 203 מיום 01.08.2021 בעניין עידוד הליכי התחדשות עירונית (להלן: "החלטה 203"), וזאת מאחר ובתחומה של הרשות המקומית חלות תכניות מפורטות שניתן להוציא מכוחן היתרים ליותר מ – 2,500 יח"ד, הזמינות לבניה בטווח הזמן המיידי, כנדרש בהחלטה 203 לצורך התקשרות בהסכם כאמור"

החלטת הממשלה הייתה בתחילת ינואר, במדויק ב-5.1.22, ההודעה המתפרסמת היום בעיתון דה מרקר מביאה את אותו חלק מהחלטת ממשלה לבית שמש לפיה נקבע להעניק לעיר במסגרת תכנית התחדשות עירונית תמורה כספית עבור כל בניית דירה במסגרת התחדשות עירונית.

האם נופתע אם נמצא עוד סעיפים שניתנו לבית שמש בהחלטת ממשלה והן תקפות לעוד רשויות? בממשלת בנט, ממשלה שהופרו כל הכללים לכדי להקימה כנראה שהכול אפשרי.

נציין ונאזכר שנית את תקציב הנתצים שמופיע בהחלטת הממשלה ולמעשה כבר אושר חלקו/רובו/כולו בימי ממשלת נתניהו.

נושאים: בית שמש, החלטת ממשלה, התחדשות עירונית
פרוייקט בהתחדשות עירונית
פרוייקט בהתחדשות עירונית
פרוייקט בהתחדשות עירונית
פרוייקט בהתחדשות עירונית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: