אגף חירום וביטחון עיריית בית שמש- יש על מי לסמוך

חמש שנים עברו על צחי אלימלך והוא הצליח לבנות 'ממלכה' מעל האדמה ומתחתה לביצור ביטחונה של העיר. מערך ציוד שלא היה מבייש שום יחידת הצלה לאומית כולל כל מה שדמיינתם שצריך וגם מה שלא, צחי היה כאן לחשוב ולהביא. כתבה מחמיאה. חבל שרק מתי מעט מנבחרי הציבור באו לראות משהו טוב קורה בעיר.

התערוכה
התערוכה

מי שיראה את מצבת כוח האדם לפני חמש שנים באגף חירום וביטחון בעיריית בית שמש וישווה אותה למצב העדכני היום יתקשה להאמין שזה היה כך, מצבת כוח האדם היום גדולה פי כמה וכמה. מה שהיה פעם הסד"כ באגף, שלושה אנשים, מנהל, עובד ומזכירה. היום יש מנהל אגף, יש סגן מנהל האחראי על חמישה קב"טים, יש לפחות 6-7 מזכירות ונותנות שירות, 80 אנשי אבטחה במוסדות החינוך, מוקד חירום, ועוד.

היום הוצגה לפני קציני משטרה, נבחרי ציבור (חבל שרק מעטים הגיעו לראות מקרוב) וזאת לציון 5 שנות פעילות לאגף וכן לצורך הצגת פעילות האגף תצוגת תכלית כל האיסוף 'הקרבי' של האגף. מעין תצוגה בה נחשפו לעיני כל הציוד הרב המגדיל עצמה וביטחון לטובת תושבי האזור ובית שמש בפרט.

צחי אלימלך רס"ן (מיל) בפיקוד העורף הביא את הצבא איתו כדי לבנות כאן אגף ראוי ונכון לכל משימה שתוטל או תידרש ממנו.

היום, אומר צחי: "לקח לנו חמש שנים לבנות אגף מתקדם, מלא חדשנות ומקצוענות, שרבים באים ללמוד איך צריך שיהיה אגף ביטחון בכל רשות מקומית".

צחי יכול להיות גאה בהחלט במה שהשיג והצליח לבנות. "והכול מבלי להשקיע אגורה אחת מתקציב העירייה, הכול הצלחנו לגייס מתוך קולות קוראים או מתוך בקשות מגורמי ביטחון". למשל אחד הגרורים ששוויו כרבע מיליון שקל הוא קיבל מפיקוד העורף.

גאוותו של צחי אינה רק בציוד הרב שהצליח לרכז כאן באגף אלא ובעיקר בהכשרתם של 250 מתנדבים המוכנים להיות בכל רגע נדרש בזירת ההצלה. לכל אחד כזה מוכן תיק גב נישא ובו ציוד ראשוני. צחי נהנה ממוכנות לניצול מה שאחרים דחו בשתי ידיים, "ברשויות אחרות יכלו לגייס 15 מתנדבים, אנחנו הצענו חמישים, וקיבלנו.".

צחי אלימלך חשף היום לפני עיתונאים את האגף, בכנות, אפשר לומר באמת יש על מי לסמוך רק שלא נזדקק.

במה מטפל אגף הביטחון? הנושאים הורחבו, וזה לא מה שהיה פעם, כיום האגף הפך להיות ביצועית לפיקוד ושליטה לראש העיר ומנכ"לה. על האגף מוטלת המשימה לאבטחת מוסדות העירייה ומתקניה, ניהול רשותי של מצבי חירום בשגרה, הכנה ושימור תשתיות בשעת חרום בצמוד למערך המל"ח פיקוד העורף ורח"ל.

בימי נגיף קורונה הטילה העירייה על האגף את האחריות לטיפול בתושבים, בפינויי למלוניות ועזרה למבודדים וחולים באשר הם. "בכל יום קיימה ראש העיר ישיבה ובה למדנו על האתמול ונערכנו למחר." מציין צחי אלימלך את העבודה הרציפה בימי המגיפה. כדוגמא, מביא חבר המועצה יוסי גולדהירש חבר וועדת פס"ח-מל"ח (הממונה אלי פרץ נעדר מהאירוע וחבל) סיפור: תושב מבודד התקשר למוקד והודיע שאינו יכול לרדת להשליך אשפה. ההודעה הגיעה לביפר של צחי שהעביר הוראת ביצוע לאחד מעובדי האגף אשר תוך כמה דקות היה בבית אותו תושב ועשה את העבודה". זו מהות העניין מתאר גולדהירש. "כל ההודעות מגיעות למוקד העירוני וממנו מתפצלות לבעלי העניין לפי אגפים. מה ששייך לביטחון מגיע לצחי, מה ששייך לשפע מופנה לממונה וכן הלאה. הנה כך גם למדנו משהו על תפקוד המוקד העירוני.

הקשר בין האגף לבין התושב הוא צורך קיומי לשני הצדדים, אלה (התושבים) לקבל ביטחון ואלה (עובדי האגף) להעניק אותו. צחי מציג בפנינו רשימת פניות אקראית של תושבים המעירים תשומת הלב. "חוץ מזה יש לנו דף פייסבוק ובו למעלה מ-5000 חברים המספרים ומפנים תשומת ליבנו לדרישות, חלקן ברות ביצוע וחלקן לא. שבר ביצוע מופל כבר באותו היום. גם צחי כמו גולדהירש מסכים שצריך להגביר את המודעות הישירה בלב התושב לקיומו של האגף.

אחרי שיחה מלווה בשקפים רבים, חלקם היו אסורים בצילום, לא חשש מעינא בישא, אלא חשש מהדלפה ביטחונית שלא לצורך, התפנו צחי וסגנו יהודה בן הרוש לסיור בתערוכה שהונחה בפתח בית העירייה הישן.

המסייר יכול היה להדמות שנקלע לתצוגת תכלית של מערך הצלה לאומי, היו בפריטים גנרטורים רבי כוח 'להאיר שכונה שלמה בשעת עלטה', גרורים (נגררים בעברית) ובהם ציוד נדרש לשעת חירום או מצוקה. הציוד הרב נחשף לראשונה לעיני עיתונאים ובקרים אורחים. תיק כוננות נישא הכולל ציוד בסיסי למגע ראשוני עם זירת צורך, כמו פנסים, מגאפון, כפפות, קונוסים לסימון, סרטים מסמנים ועוד.

בפינה אחרת של התערוכה, ייאמר מיד זקיפי משמר עמדו ושמרו על הציוד יקר הערך שהונח שם, הוצגו אמצעים טכנולוגים מתקדמים, כולל מצלמות ואמצעי קשר ייחודים המצויים אולי באגפי הביטחון הלאומיים. רחפנים מזוודים במצלמות ועם יכולת להתקרב לאדם במצוקה לניהול שיח מעודד או מציל חיים. מצלמות לתיעוד אירועים ושידורם ב'לייב' לשולחן פיקוד. מצלמות מעקב לאירועים המוניים להיות בקשר מתמיד עם הציבור ועם הנוכחים בו. גנרטור לספק ואטים מספיק ליחידת מחשב וכל ציוד נדרש, מצלמות מיוחדות, שולחנות מתקפלים להקמת מטה שדה, כיסאות, כפלדים, ועוד. תצוגה המעידה על התעצמות האגף האגף פועל על מנת להגביר את אמצעי הביטחון ואת תחושת הביטחון בקרב תושבי העיר וכן על מנת להביא להיערכות העירייה והעיר בשוטף ובחירום.

אחת הבעיות הרודפות את עיריית בית שמש מאז כינונה הייתה בתחזוקת הציוד. היכן שומרים את הציוד? מי דואג לוודא שהציוד היקר הזה לא ייעלם ויישאר איתנו לכל צרה שלא תבוא? אז תנוח דעתכם, יש אדם (אהרון בניסטי) שלא ייתן אפילו ל... לגעת בציוד ללא הוראה מפורשת או בידיעה שהציוד הזה יוצא וחוזר!!! חדש בעירייה שלנו. דבר שני, פעם בחודש יש בחור שאחראי על ספירת מלאי, בודק ומשווה עם החודש שעבר, האם כל הציוד נמצא, האם צריך להחליף את הסוללות, ואו אולי יצא משהו לפעילות ולא שב, מי שהיה אחראי ייקרא לתת את החשבון או את הדין. יפה!!!

בסיורם הסיור הזה ברחבה שלפני בית העירייה מוריד אותנו צחי למרכז החירום של העירייה- מרכז הפעלה עירוני לשעת חירות. ע"פ כ-300 מ"ר הוקם בית עירייה לחירום. כולל חדר לראש העירייה, כולל חדר ישיבות, כולל מכלולים לטיפול באוכלוסיה, בלוגיסטיקה, בהנדסה ותשתיות, מידע ציבור פס"ח מל"ח ועוד. וואו. באמת מרכז ביטחון לימי חירום ראוי לשמו ולכבוד גדול למי שמטפל באחזקתו השוטפת. מערך טלויזיות בכל חדר וחדר הנותן מענה לכל אגף ואגף בעירייה.

זכות הסיום לראש אגף חירום וביטחון צחי אלימלך: "לפני חמש שנים הוקם האגף, כשהמטרה היא להקים זרוע אשר תתאים לקצב הגדילה בעיר ולצרכיה. אנו דוגלים במתן מתן מענה יעיל, מהיר ואיכותי לתושבים. הייעוד שלנו הוא לתת לראש העיר את היכולת לקבל את הנתונים בזמן אמת ובכך לקבל החלטות על פי המציאות בשטח. אני גאה בעובדי האגף על פועלם ומקווה להמשיך ולחזק את תחושת הביטחון בקרב התושבים".

נושאים: אגף חירום וביטחון, בית שמש, צחי אלימלך
התערוכה
התערוכה
התערוכה
התערוכה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: