70 פנים לה ועוד אחת....

למישהו יש איזה מחשבה נסתרת כדברי אריסטו, שלכל מעשה יש כוונה גלויה וכוונה נסתרת. את הכוונה הגלויה הבנו, נמתין לבדוק את הכוונה הנסתרת.

70 פנים לה
70 פנים לה

המפגשים המדוברים תחת הכותרת '70 פנים לבית שמש' סופם יהיו כמו המפגשים שיצאו והופסקו, תחת הכותרת ל'קירוב בין לבבות' או שולחנות עגולים, גם הם פרי אחד הגופים השותפים למיזם. פעם יוזמה של העירייה בהשראת אבוטבול, ופעם יוזמה של מי שרצה להישאר בתודעה כמגשר בין קהילות. הסבב החדש בהשראת עמותת קהילה מבית קיבוץ תמוז וד"ר עליזה בלוך. בקירוב לבבות- היא היעד, צריך ששני הצדדים ירצו, יפעלו, יעשו. בעיקר יעשו.

בודאי יש מי שינסה לשכנע, שצריך לתת הזדמנות לכל רצון. אני מכבד, אני לא מתכוון להיות חלק ממהלך שנועד לייצר אשליה. המגמה בשיח הזה ליצור הידברות, בשפה עממית זה נשמע כמו לדבר, כן זה מה שאתם באים לעשות, לדבר ולדבר.. אז תדברו, על מי זה משפיע? וכבר דיברתם בעבר, על מי זה השפיע?

אמרה ד"ר בלוך: "יש פה עשרות אלפי תושבים שרוצים לחיות פה". אותם עשרות אלפי אנשים לא מחו כל מחאה כאשר אפילו בית המשפט פסק שהיה ניסיון לגנוב בחירות. מה הם עשו? וזה לא היה לפני הרבה שנים, הם יצאו בהמוניהם, מכל פינה ומכל כולל, להצביע, היה פחד, ממש כך, מחשש שהשלטון חלילה ייפול בידי ציוני חילוני. לא שמענו מהם כל התחרטות ולא התנצלות על מעשה הגניבה, ועל זיוף, יתר מזו חלק מאותם עברייני בחירות היום עובדים בשיתוף פעולה עם העירייה. מישהו שמע על כך? מישהו דיבר על זה? אחרי מעשה הנבלה ההוא, היו צריכים אותו קהל מזייף בחירות לצום עשרה ימי כיפור ברצף... ומה קיבלנו? הכה תכה בהם... אבוטבול ושות' צפצפו עלינו, צפצפו על קיומינו, סתמו לנו את הפה, ביקשו למחוק אותנו.

ומי יזם את סדרת המפגשים תחת הכותרת : "לא בשמיים היא, בונים יחד חברת מופת". לא הרוב החרדי, לא נציגותם, לא ראשיהם. אני רואה בניסיון הזה התרפסות, כניעה להתנהלות דורסת. מי נעדר מהרשימה המכובדת שהופצה למפגשים אלה? חסרים לי כמה מאלה שהביאו את העיר עד הלום. דובר העירייה בראשותם, מנוכר לכל דבר שאומר יחסי ציבור בין תושבים. עושה כדי לעשות הפרד ומשול... הרי אם באים לדבר, שיסביר מדיניות העירייה. חסר לי משה מונטג זה הבולדוזר שבונה ובונה בלי לתת את הדעת על השלכות התוצאות על התושבים. מה השפעת הבניה באיכות החיים.

מידי שנה בורחים מבית שמש כ-3000 איש. מידי שנה ברחו מבית שמש בשנים האחרונות אלפי תושבים. גני ילדים נסגרים, בתי ספר ממלכתיים מצטמצמים. בית שמש משנה פניה, חברינו מתמול שלשום כבר אינם כאן, מישהו חשב לעצור את הסחף? מישהו קיים דיון איך למנוע מצב כזה? הרי זה היעד של ההנהגה החרדית- בית שמש חרדית!!!. ומה הביאו עלינו, תכנית הסכמי גג, תכנית שתקבור את העיר עמוק עמוק. וימים יוכיחו. אם בונים חברת מופת, היכן הדאגה לאותה חברה בעניין כל כך מהותי?

ההשתלטות החרדית קפצה ודילגה לכל תחום בחיינו, כיבוש רחובות כמו בר אילן, רח' הרצל, רח' רמב"ם הם יעדים בדרך לתוצאה הסופית, בית שמש חרדית.

איפה הם היו אותם עשרות אלפי אנשים כאשר המדיניות המקומית הייתה לבנות שכונות שלמות רק לחרדים. איפה הם היו אותם עשרות אלפי אנשים כאשר אבוטבול בנה חומת הפרדה בינם לבינינו!! איפה הם אותם חרדים שלא מחו כאשר מתקני כושר להולכי רג הוסרו מצדי הדרך, איפה הם אותם אלפי חרדים שלא מחו נגד הפגיעה ברשתו תושבי העיר באי תליית דגלי ישראל בימי העצמאות. וזה על קצה המזלג... איפה היית את וחברייך לבניית הגשר הזה כאשר התקבלו ההחלטות לבניית אלפי יחידות דיור לציבור חרדי? מפנה לבג"ץ אשדוד בעניין בניית שכונות לציבור החרדי. איפה הם היו אותם עשרות אלפי אנשים כאשר הפגינו כאן חרדים מול חיילים ונשים ונערות מותקפות ברחוב. גם את גברתי הנכבדה שתקת במפגש בו התפרץ אבוטבול נגד נערה מותקפת. אז שתקת, היום את מתעוררת? מעניין אם זה קשור למערכת הבחירות המתקרבת, מערכת בה את מתכוונת להציג מועמדות. איפה הם היו אותם עשרות אלפים כאשר אותה עירייה מתנהלת בשחיתות, בחוסר שקיפות, תוך קבלת החלטות והכרעות חד צדדיות לטובת ציבור אחד בלבד. איפה הם אותם עשרות אלפים כאשר רבנים חרדים ניסו לכפות מרותם על תושבים, בניהול מערכת הטהרה בלעז מקוואות. איפה הם היו אותם עשרות אלפים כאשר גירשו ילדים מבית ספרם, כדי להוריש את המבנה לזרם חרדי. איפה הם אותם עשרות אלפים חרדים שגיבו העברת תקציבים מהקופה הציבורית ליעדיהם הם בלבד. לא שמעתי, לא ראיתי אותם יוצאים למחות, לא שמעתי מהם ציוץ גינוי או כל ניסיון למחות על מעשי אותה הנהלה.

ומה קרה פתאום עכשיו, פתאום היום? 70 למדינה עת פיוס היא. בודאי שזה יכול להיות רעיון מצויין. קודם, צריך לשכנע את הצד השני לקבל את הצד האחר. ולא זה מה שמתרחש בבית שמש. הדחייה, הרתיעה, הרצון לראות את העיר הזו כעיר חרדית מבלי להבין את רגשותיהם של בוני העיר ושאיפתם לחיות על פי אמונתם ודרכם, היא הבעיה מס' 1 שצריך לטפל בה. ואי אפשר לטפל בה כי החרדים מעדיפים לראות אותנו מחוץ לטריטוריה הזו. האם לכך אתם שואפים? נדמה שלמישהו יש איזה מחשבה נסתרת כדברי אריסטו, שלכל מעשה יש כוונה גלויה וכוונה נסתרת. את הכוונה הגלויה הבנו, נמתין לבדוק את הכוונה הנסתרת.

נושאים: בחירות 2018, בית שמש
70 פנים לה
70 פנים לה
70 פנים לה
70 פנים לה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: