צדקו נפתלי בנט וגדעון סער שלא המליצו על נתניהו

על נתניהו שקיבל מנדט להרכיב ממשלה להתנצל לפני בנט וסער, להכריז שזו קדנציה אחרונה שלו, לבחון צירופם לליכוד (באם ירצו) ולהעניק לערביי ישראל ביטחון ככל אזרח ישראלי. וביחד, עם תקווה חדשה, ימינה, הליכוד, ש"ס יהדות התורה והציונות הדתית תקום ממשלת ימין.. ..

אורח בבית שמש
אורח בבית שמש

מי מאיתנו לא היה נוהג כפי שנהגו גדעון סער ונפתלי בנט? נפלה בידי נפתלי בנט וגדעון סער ההזדמנות, להחזיר לנתניהו מעט ממה שהוא מעולל לאנשים סביבו. נודה על האמת, נתניהו אינו צדיק ואינו טלית שכולה תכלת. הוא מנהיג, הוא כריזמטי, הוא והוא והרבה יש להוסיף ליד הוא והוא. ובכל זאת חסר הגביר מידה אחת, מידה צניעות. צנוע הוא לא!!! יהיר ללא ספק. תנסו להשוות ליצחק שמיר, למנחם בגין ואפילו ליצחק רבין רמטכ"ל מהולל, נתניהו רומס כל מי שבקרבתו. אוהב חלשים לידו וסביבו. אנשים חכמים ואם הם גם קצת אמביציוזים, נתניהו מאבד קור רוחו עד כדי לרמוס, רצוי עד דק.

לא כך עשה לבנט? לא כך עשה לסער? לא כך עשה לעוד דמויות כמו ניר ברקת ודן מרידור ובני בגין ורוני מילוא ועוד רבים. כל אלה הפכו ביום מן הימים לאויביו הגדולים וגם המרים.

יש מי שקיפל זנב בין הרגליים והבין שכדי להביס את נתניהו צריך הרבה יותר מאקזיט.

שניים לא התייאשו, גדעון סער הטרי האחרון שנפרד מהליכוד ובמיוחד נפתלי בנט. האחרון איש האקזיטים הקים עוד אקזיט, הפעם עבר את אחוז החסימה והתייצב על 7 מנדטים. לא אהבתי את דרך התנהלותו למרות שבאחת ההזדמנויות, קיבל ממני את קולי. פעם הימין החדש, פעם הבית היהודי, פעם הציונות והפעם ימינה. פעם הוא בראש ופעם איילת שקד, מוכשרת להוביל כל מחנה ימני. בנט החליט ועשה והצליח לו הפעם. לא 20 מנדטים כפי שציפו לו הסקרים ובכל זאת 7 מנדטים שיכולים להכריע. נתניהו תלוי בו. ועוד איך

תנסו להיזכר כיצד נלחם בבנט לפני הבחירות, עשו גוגל ותמצאו כל מיני פרחים וקוצים שהדביק נתניהו לבנט והכל לצמצם אותו למינימום. הנה הוא עכשיו במינימום, 7 מנדטים, אבל חשובים, קובעים אם לממש לו את הפנטזיה להיות שוב ראש ממשלה או לא.

בנט מתגלה רציני, מתעלם מרגשות, ובעיקר מבין מציאות. אי אפשר להזיז את הקיר אבל אפשר לצבוע אותו לפחות שיראה טוב יותר. וזה מה שהוא מנסה לעשות. כך אני מקווה.

ואותו נתניהו עשה לסער ממש כפי שעשה לבנט. סער לא קודם, ישב בצד, התמודד פעם אחת ונכשל, מה זה נכשל, קיבל 25% מהקולות בליכוד, ולמרות זאת נתניהו התעלם ממנו. סער בתגובה לא הפריע לו בניהול הליכוד.

סער רואה עצמו מנהיג אחרי נתניהו, הבעיה שנתניהו לא הודיע מתי ילך... ואנשים מאבדים חשק, מאבדים רצון, ומאבדים אפילו נכונות להתמודד שוב ושוב.

אז מה עושים? מנסים דרך אחרת.

סער הקים מפלגה כמו שבנט הקים מפלגה (אקזיט). האמת אין הבדל מהותי בין השניים, מלבד ההתלהבות שמביא בנט, שניהם יכולים להיות באותה מפלגה אלא ששניהם רוצים להיות מס 1. ואי אפשר להטיל על שניים להיות ראשון, אז...

ועכשיו רצה הגורל, ולאותו כריזמטי ויהיר מלמעלה חסרות האצבעות של בנט וסער. עם שניהם יכול נתניהו לעשות מה שבא לו. בפוליטיקה אין אחד, אין לבד, אין אני ורק אני... את זה נתניהו –זכרו מידת הצניעות- לא מבין.

עכשיו ילמד בדרך הקשה.

יש לו חודש ימים, אחרי הטלת המנדט להרכבת ממשלה על כתפיו, להתחנחן, להתרפס, לבקש סליחה, מבנט וגם מסער. לסלק מתוכו את מידת היהירות (היכן דרעי- איך לא השפיע עליו?)

מה צריך נתניהו לעשות? א. להתנצל בקול גדול לפני סער ובנט על התנהגותו. ב. להכריז שזו קדנציה אחרונה שלו כראש ממשלה. ג. לפתוח את שורות הליכוד להצטרפותם ואו חזרתם של בנט וסער. הם חלק מבשרו של הימין.

ועוד מעשה חייב נתניהו לעשות, לתת לגיטימציה לדרישות רע"מ במישור האישי והחברתי של אזרחיה הערביים שחלים (ביטחון אישי) מדינת ישראל. לא תלוי בתמיכה, לא תלוי בהישענות, תלוי במעשה אנושי ערכי של העם ההודי המכבד את זולתו ללא הבדל גזע דת ומין.

והערה אישית: בבחירות האחרונות הצבעתי לנתניהו מתוך הכרת הטוב על הבאת החיסונים וקידום השלום עם ארבע מדינות ערב.

נושאים: נתניהו, ימינה, תקוה חדשה, הליכוד.
אורח בבית שמש
אורח בבית שמש
אורח בבית שמש
אורח בבית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: