פתרון בעיית הביטחון בג' יתחיל קודם ברשות המקומית

עד שהתושבים בג יתארגנו, ועד שהמשטרה תחליט מה וכיצד היא מתמודדת עם הבעיה הבלתי שגרתית שצצה לה בשכונה, תואיל הרשות המקומית לקחת אחריות על ביטחון תושביה ותציא לשטח את אנשי הביטחון שברשותה.

ואדיות ברמה ג צילום: שמואל עמית
ואדיות ברמה ג צילום: שמואל עמית

מטלות רבות על כתפי הרשות המקומית, בין היתר ניקיון, חינוך, רווחה וגם סעיף אחד קטן, יש גם בטיחות. מה עם ביטחון? ממתי ביטחון הוא חלק ממשימות הרשות המקומית?

ובכן, צאו וראו בישובים טרודי בעיות ביטחון כמו ישובי קו התפר באזור וגם בצפון הרחוק. בדרום ובנגב, הטרודים בבעיות גניבת רכוש מתמדת. ישובים כמו נחושה באיזור שנו, עומר בקרבת באר שבע היו לנחלה קבועה למכת פריצות. הנה כותרת מיינט באר שבע מאת העיתונאי יעקב לוי.:

תושבים מיישובי הלוויין של באר שבע סובלים לאחרונה ממכת גניבות ופריצות. בשל כך, הם מצטרפים בעצמם למשימות האבטחה. בעומר נחושים להוריד את אחוזי הפשיעה ב-40 אחוז, בלהבים לא מסתמכים רק על המשטרה ובמיתר שמים את מבטחם בחברת האבטחה המקומית. בהחלט מה שטוב בעומר, ולא מזיק בלהבים אשר בנגב, לא יזיק בבית שמש.

נכון, במדינת ישראל הביטחון הפנימי נתון בידי משטרת ישראל. לה זרוע חזקה בדמות המשטרה הירוקה. ירוקי המדים עוזרים בידי הכחולים בסיורי שטח, במניעת ולכידת שבחים, הם חיים את העבודה הזו כשגרה, בסיורים, בתצפיות, במארבים. הם מנוסים ועושים עבודה מצוינת ברחבי ישראל.

התפשטותה של העיר כלפי דרום, התקרבותה לשטחים מהם באים לא רק פועלים תמימים לעשות לפרנסתם, אלא גם גנבים ופושעים, המחפשים התעשרות קלה ומהירה, הפכה את אזורי הקרבה האלה למועדי פורענות.

תושבי ג' חשים ומתרגשים. זה אינו מניח לנשמתם, מדיר שינה מעיניהם, מפר את שלוותם כאשר הם מחוץ לבית וגם כאשר הם בביתם מרגישים לא בטוחים. משטרה ירוקה, אז למה לא גם בית שמש?

השבוע עשו תושבי ג מעשה, החלו בהתארגנות עצמית. שאפו גדול. באמת כל הכבוד, דוגמא חיובית ומצויינת למי שרוצה ושואף לחיי שקט ושלווה. לילה אחד התנדבות של כל תושב ייתן מרגוע לשכונה.

ועם זאת, האם זה הפתרון?

לעיריית בית שמש, הגובה דמי ארנונה לא מבוטלים, וגם אגרות לא מעטות מהתושבים יש תקציב מיועד לביטחון. העירייה מוציאה על תחזוקת מקלטים, על סיורים ברחובות ובין מוסדות חינוך סכומים גבוהים ביותר.

אלו אינם ימים כתיקונם, אלו ימים בהם תושבים משוועים לעזרה. לא יקרה שום אסון, אם הרשות המקומית תפנה תשומת לב לנקודה הרגישה שהתעוררה בג'. תפנה מעט מכוח האדם, שעסוק בענייני שגרה, לטובת משימה החדשה שהתעוררה. ייטול הקב"ט העירוני שלנו את כוחותיו העומדים לרשותו ויצאו לסיורי יום ולילה באזורים מועדים לפורענות. עובדים אלה אוחזים בנשק ברשיון, בידיהם הסמכות ללכוד כל עבריין חשוד, יפטרלו בשטחים המועדים לפורענות. נוכחותם בשטח תרתיע עבריינים, וגם שבחים. צירוף כוח משטרתי למשימה יכול רק לעזור, צירוף של מתנדבים יכול עוד יותר לעזור. ביחד, ביד משולבת תוכיח הרשות המקומית את אחריותה כלפי תושביה. פרוז'קטורים יפה לתת להאיר את השטח, הקרבה כזו של הרשות המקומית לתקופה מוגבלת, עד שיוחלט על דרך אופרטיבית קבועה, אולי תגבור כוחות הביטחון בסביבה, אולי הבאת גדוד צנחנים לאזור, ועוד רעיונות שיכולים לעלות על השולחן, עד אז, יקיימו אלה ה'משועממים' בשגרה באגף הביטחון פעילות בלתי שגרתית.

נושאים: בית שמש, רמבש ג גניבות, משטרה
ואדיות ברמה ג צילום: שמואל עמית
ואדיות ברמה ג צילום: שמואל עמית
ואדיות ברמה ג צילום: שמואל עמית
ואדיות ברמה ג צילום: שמואל עמית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: