מקומו של אדרי עם תומכי המינהל התקין

להשאיר עיר מתוקנה לדורות, עם בסיס חברתי מלא שמחה ורצון להמשיך להתגורר כאן, היא משימה כבדה ורצינית. הדרך לעשות זאת ואין בילתה היא רענון השורות

שלום אדרי
שלום אדרי

90 יום לבחירות, הליכוד בבית שמש, בראשות שלום אדרי טרם החליט על המשך דרכו, האם לתמוך במשה אבוטבול או אולי יעשה מה שהכי טבעי לעשות, לתמוך בעליזה בלוך. יש טעמים לכאן ולכאן, בליכוד מנסים להסביר תמיכה באבוטבול, בסיכוייה של בלוך להיות ראשת העיר, טענה שיש מלאן תשובות עליה. אחת מהן, גודל הסיכוי כגודל התמיכה. ככל שהתמיכה בבלוך תגדל הסיכוי שלה לנצח גדול יותר. עצם המחשבה הזו כבר מלמדת על אי שביעות רצון מקואליציית אבוטבול, כי אם הליכוד היה מרוצה מהמתרחש בקואליציה היה מכריז בקול, אבוטבול טוב לבית שמש ואנחנו ממשיכים איתו. אין אחד בכל הליכוד שחושב אכן כך, בימי אבוטבול סערה וסוערת העיר. ובליכוד יותר נכון, שלום אדרי ראש הליכוד יודע אף יותר מכותב שורות אלה מדוע צריך וחובה להחליף שלטון. וזה לא עניין אישי, בין אבוטבול לכל הסובב שוררים יחסים אישיים טובים, אבוטבול לא חודר לעצמות, לא מפריע לאיש, לא מבקר עבודה ולא יעיר על אי השלמת פרוייקט בעתו. בין אבוטבול לבין שלום אדרי יש אפילו מערכת יחסים חיובית.

אדרי עשה ועושה דברים חיוביים למען העיר. בכך אין ספק, בעיקר חובה להעלות על נס את פעילותו הברוכה ואיש לא יוכל לקחת זאת ממנו. מה שעשה אדרי בשנתיים וחצי שהוא ממונה על השכונות, לא עשתה עיריית בית שמש בכל עשור שנותיה האחרונות מאז נכנס אבוטבול לתפקידו. לזכותו של אדרי, הוא בהחלט היה פה ויד לתושבי העיר, ובודאי נוכחותו במינהל הציבורי שלנו חשובה עד למאוד. ואין זה אומר שאין עוד מה לעשות, או שאי אפשר היה לעשות במחשבה יותר נכונה. פוליטית יש חשיבות גדולה מאוד לנוכחותה של תנועה כמו הליכוד, מעבר לכך יש חשיבות לאיש כמו שלום אדרי הרבה בשל יכולותיו למצוא את הגשר והקשר עם השלטון המרכזי.

הליכוד התלבט קשה מאוד אם להיכנס לקואליציית אבוטבול, לקח לחבריו להחליט כמעט חצי קדנציה לשכנע את שלום אדרי להצטרף, וגם אחרי הצטרפותו המשיכו קרביו לבעבע בכל יום ששהה בבית העירייה. אדרי, גלוי לב, לא חסך ביקורת קשה מאוד כלפי העירייה והתנהלותה. לא פעם בעזרתו שלו כובו שריפות שאפילו מאה כבאים לא היו יכולים לכבותן. הטעמים לכניסה לקואליציה חרגו מעניין אחד חשוב, מינהל תקין. אם זה היה תלוי באדרי, הוא לא היה נכנס לעולם להיות תחת חסותו של אבוטבול.

ולמה כל ההיסטוריה הזו? בימים אלה יש כוונה מצד הליכוד לתמוך באבוטבול לקדנציה שלישית. שלום אדרי עומד בראש ולכן הפניה הזו נועדה גם אליו, בעיקר אליו. אדרי מצוי עמוק עמוק מאוד בצרות של ההתנהלות העירונית. בכוונה אדרי מטפל רק בבית שמש הוותיקה, כי כאן מעוז הליכוד. הליכוד קיבל מעט קולות ברמת בית שמש בבחירות האחרונות. אדרי נטל על כתפיו משימה לא פשוטה, ובלעדיו בית שמש הוותיקה הייתה נראית שונה מתמונתה העכשווית. עכשיו תארו לכם את אדרי בהתנהלות תקינה מסודרת, מחושבת, האם לא היה משיג יותר? אם נניח ההכנסות לקופת העירייה היו דלות, האם אדרי יכול הה לעשות יותר? בודאי. אם ההתנהלות הייתה מאורגנת לפי כל כללי המינהל התקין, אדרי יכול היה להיטיב עם העיר בעצמה הרבה יותר גדולה.

אדרי, לא עשה דבר לטיפול במינהל העירוני הלקוי מאוד. אין לו כוח? יש לו ועוד איך יש בידיו!! איום על אבוטבול שאם העירייה לא תפעל בהתאם להוראות המינהל התקין למשל הוא ירים את רגליו וילך הביתה. והוא מכיר את הפרטים היטב היכן צריך לתקן ומה בדיוק, דו"ח מבקר המדינה כמשל, אדרי מודע למשל לעובדה שהעירייה הכניסה את ידה לכיס התושבים ועושה גביית ארנונה מעבר למאושר לה במליאת מועצת העיר. אדרי מודע למצב הכאוס באגף הרווחה. אדרי מודע למצב התרבות בעיר, אדרי יודע טוב מאוד על המתרחש במועצה הדתית, אדרי יושב בהנהלת העירייה שהחיטה על פורום לבחירת הרב, אדרי נמצא בצמתים הכי חשובים לעשות ולהשפיע במערכת קבלת ההחלטות. אדרי מודע למצב כוח האדם בעירייה, חלקו כבר מאס בעבודה, חלקו בא על כרחו, חלקו בא לעבודה ולא ממש לעבוד. אין לי ספק כלל שאדרי רוצה ברענון השורות בקרב עובדי העירייה, ובכלל בתפיסת העולם נכון לשנת 2018. שלום אדרי חי ונושם את עיריית בית שמש מאז היותו עלם צעיר, משהו בתחילת שנות השבעים. אדרי חייב להגיע למסקנה אחרת, ואין בלתה. לתת הזדמנות לאיש מינהל ליטול לידיו את המושכות.

נזכיר אדרי אינו חייב דבר לאיש, כל עבודתו בעירייה היא עבודה התנדבותית נטו. אינו מקבל אגורה שחוקה לכיסו והוא לעיתים יושב שם יותר מעובד בכיר בשכר. ניסיונו, ובעיקר נכונותו לעשות למען הציבור הם מה שהקנו לו את השם הטוב לו הוא זכאי.

יקירי שלום, כמה פעמים הוזעקת להתייצב לכבוד שריפות בעירייה? כמה פעמים התערבת בנושאים שאינם בתחום האחריות שלך? יש טעם להזכיר, נדמה לי שאתה יודע בדיוק למה אני מכוון. שלא לדבר בסכסוכים פנימיים בתוך הנהגת העירייה הבכירה עד כדי העמדת אולטימטום מצדך לא לנקוט בצעד פזיז. ועוד ועוד. כל הסיבות שבעולם הם נגד המשך ישיבתך בתוך קואליציה שרק הזיקה לעיר בית שמש. איך אתה מתכוון להמשיך לתת לזה יד?

עבור אדרי תהיה זו אולי המערכה האחרונה, איני רואה אותו שם בעירייה בעוד חמש שנים מתמודד על מקום במועצת העיר, גם אבוטבול יודע שזו הקדנציה האחרונה שלו, כי בדגל שייסרו ומייסרים אותו עד להכרעה, בקדנציה הבאה כבר לא יעשו לו חשבון, מה ישאירו הצמד הזה אבוטבול את אדרי אחרי לכתם עד מאה ועשרים, עיר עם תדמית נמוכה ביותר, עיר באשכול חברתי הכי נמוך במדינת ישראל, עיר ללא תוחלת, עירייה מסובכת חברתית, עירייה לא מתפקדת, עירייה עם ביקורת מפי כל מי שרק יושב בה מספר שעות. ואל יתרשמו ידידי אבוטבול ואדרי מהביצוע להחלפת אספלט ואקרשטיין ושיפוץ רמת לחי ואפילו בניית היכל התרבות והאיצטדיון. כל אחד יכול לעשות כזאת.

שלום חברי הטוב, אין הרבה נציגי ציבור שיכולים להתגאות כמוך בעשייה רבת שנים בניקיון כפיים. אתה אחד מהבודדים בארץ שנכנס נקי ויוצא ללא רבב. התרחקת מכל מקום בו עלול להיות זיק של טובה אישית, עשית הכל מתוך אהבה ומסירות אין קץ. להשאיר עיר מתוקנה לדורות, עם בסיס חברתי מלא שמחה ורצון להמשיך להתגורר כאן, היא משימה כבדה ורצינית. הדרך לעשות זאת ואין בילתה היא רענון השורות, החלפת הנהגה מובילה, ולתת למי שזו דרך חייו לעשות. אין לנו עוד זמן לניסיון, ללמוד, להשתפר. זאת בטרם כבר לא יהיה מה עוד לשפר...

אני קורא מכאן לחברי וידידי, שלום אדרי להצטרף למחנה השינוי, מחנה המורכב היום מרוב אוכלוסיית העיר, חרדים, חילוניים, דתיים לאומיים, עולים, כולם מאסו בדרך שבה הלכה עירנו, שלא להוסיף לאיבוד.

נושאים: בחירות 2018
שלום אדרי
שלום אדרי
שלום אדרי
שלום אדרי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
מקומו של אדרי עם תומכי המינהל התקין
שמואחנכתבה ביום חמישי, 26 ביולי 2018, 01:33

שלום אדרי אל תאמין לציון שמכנה אותל חברי הטוב.