מצב התחבורה בעיר ירוד? אז למה גרינברג אוחז בקרנות המזבח

עליזה בלוך במפגש עם הנהלת סופרבוס: "תושבי העיר לא יהיו בני ערובה למצב התחבורה בעיר", נכון. מה עושים? מי שגרם למצב הזה צריך להסיק את המסקנה

שמואל גרינברג
שמואל גרינברג

"חברת סופרבוס מזמינה אותך לשולחן העגול שלנו" כך נכתב בהזמנה למפגש שאלות ותשובות, מפגש היכרות, רעיונות לשיתופי פעולה. בהמשך ההזמנה נכתב גם למה כדאי להגיע. "להציג את עצמך ואת האני מאמין של העיתון/אתר, דרכי שיפור לעבודה מול החברה, רעיונות אפשרות להציג תכנית עבודה של העיתון/האתר עם חב' סופרבוס.

עד כאן בסדר. נראה לי, טרחתי ובאתי. אני מנהל אתר ornews, כותב באתר נוסף, מתעניין באמת בהידוק הקשר העסקי עם חברה מסחרית. קצת הכנסה בימים יבשים בכלל לא תזיק.

מי המשתתפים? אתם שואלים, ובכן ברשימה מופיעים כך ועל פי זה הסדר. קרן אצלאך, מנכלית סופרבוס. שמוליק גרינברג, סגן ומשנה לראש העיר. ליאור מזרחי מנהל סניף בית שמש.

נערכתי, אודה ולא אבוש. יממה לפני המפגש אף ערכתי נסיעה באחד מקווי האוטובוסים בעיר, לתהות על קנקן השירות, איכות ובעיקר האם החברה עומדת בצרכים המקומיים של תושבי העיר. לשם כך נסעתי בקו 15 מביג ועד לרמה ג. לא בזבזתי זמן, למדתי והמון מהנסיעה הזו. שכללה לא רק חוויה, (אני בדרך כלל נוסע ברכב פרטי) אלא בעיקר שיח עם אנשים, נוסעים ונהגים. כן, הם ראויים להיזכר כאן על העבודה המאומצת בנהיגה בתחום העיר בית שמש. הרבה סיבובים, הרבה כיכרות, לעיתים בכבישים מסוכנים ביותר הם צריכים להוביל כרכרה כמו אוטובוס מבלי להיתקל במעקה או בילד חלילה.

כמה ימים לפני המפגש אני מקבל עדכון, לפגישה תגיע ד"ר עליזה בלוך. לא הבנתי, מה הקשר שלה לאתר או לעיתון שלי... חשבתי לעצמי, לא ראוי. מדוע? עניין מסחרי לגמרי ביני לבין סופרבוס, מה לד"ר בלוך ולעניין? להודות על האמת, עד עתה לא הבנתי.

הודעתי חד משמעית, אצא לפני שבלוך תיכנס. אם אתם מעוניינים לדעת מה העסקה שסגרתי עם סופרבוס? אז לא דיברנו על כך כלל. אני הגעתי לפי המועד שהוזמנתי, הישיבה החלה רק חצי שעה אחרי. ומכיוון שבלוך עמדה להיכנס- אני הקדמתי ויצאתי.

הקדמה ארוכה? ובכן, בסיומו של המפגש יצאה הודעה לתקשורת מידיה המוכשרות של הדוברת. היא כתבה דברים יפים, הביאה ציטוטים מהישיבה. כמו למשל דבריה של דר בלוך: " ראש העיר, עליזה בלוך אמרה במהלך המפגש: ״יש לשפר את השירות לתושב כדי שתושבי העיר יקבלו שירות טוב ואיכותי ולא כפי שקיים היום. לא סביר בעיני שתושבי בית שמש יהיו בני ערובה למצב התחבורה בעיר. שכמות הקווים לא מתאימה למספר התושבים, שהתושבים צריכים לחכות לאוטובוס ולפספס פגישות או תור לקופת חולים ושלא נדבר על מצב האוטובוסים.
בית שמש נמצאת היום במצב בו התושב לא מרוצה מהשירות של התחבורה הציבורית. העמדה שלי ברורה. " לא יכולתי להתנסח טוב יותר. מסכים עם כל מילה.

הדוברת מצטטת את המשתתף הבא הוא המשנה לראש העיר, הנה דבריו שוב מפי הגבורה: " משנה לראש העיר וחבר המועצה הממונה על תיק התחבורה, שמואל גרינברג: ״האוכלוסייה בעיר הוכפלה ובעקבות כך כמות הנוסעים הוגדלה משמעותית ואילו תוספות הנסיעות וקווי האוטובוס שקיבלנו הן לא באותו יחס. משרד התחבורה חייב לתת תוספות משמעותיות לעיר ולא להמתין לשחרור החסם המשפטי של המכרז אלא לפתוח מידית את התקציב ששוריין למכרז ולהחיל את זה כאן ועכשיו״.

זה הרגיז אותי, למה? מכיוון שעיתונות מקומית, מה עושה, לא כותבת מדעתה שלה, אלא מצטטת מילה במילה מה שנשלח לה מהדוברת. היא כתבה וכותבת את דבריה של הדוברת, אורים ותומים. מה אתם יש לכם להוסיף או לגרוע? חס וחלילה, תמות דלילה יחי שמשון...

הלו, מיסטר גרינברג. מי ממונה על התיק הזה? אתה. מי היה ממונה על הקווים ואישורם במערכת הקודמת? אתה. ואתה, זה אתה, גרינברג מספר לנו שהאוכלוסיה בעיר הוכפלה וכמות הנוסעים גדלה, אנחנו לא יודעים לא רואים, מה אתה עשית כדי לתת שירות נכון וטוב לתושבים? הצטלמת על ההגה? בתוך אוטובוס? משרד התחבורה חייב לתת, כמו שאתה היית חייב לדרוש ולפעול כדי שאנשים לא יעמדו בפקק שעות ארוכות, מציע לך לנסוע בקו 12 או 15 או 19 בשעה 13:00.

ואת גב' בלוך היקרה, כלומר את מודעת לכישלונו של המשנה שלך, אז למה לתת לו להמשיך בתפקיד הזה? נו, אז מה אם יש תכתיב קואליציוני, תרענני שורות. לא יזיק כלל.

מנכ״לית סופרבוס, קרן אצלאן חיזקה את חוסר עבודתך: ״משרד התחבורה הוא האחראי על הנחיות התחבורה הציבורית, הקצאת תדירות הקווים ומסלולם, ואנחנו החברה המבצעת. שינויים במסלולים ותדירות יש להפנות למשרד התחבורה. בחצי השנה האחרונה, קיימת מגמת שיפור בשירות לנוסעי התחבורה הציבורית בבית שמש. אנו מודעים לפניות הציבור ועל כן ערכנו את הפגישה החשובה הזו היום. נמשיך לפעול במרץ כדי לשפר את איכות הנסיעה עבור קהל לקוחותינו״. כלומר אם מר גרינברג היה דורש יכול ולא היתה בעיית צפיפות ושירות ירודה.

ידידי ורעי, אמר המשורר, כותרת ההודעה לתקשורת היתה: "תושבי העיר לא יהיו בני ערובה למצב התחבורה בעיר", מסכים ואפילו אוהב. אלא מאי? ד"ר בלוך שמה את החתול לשמור על החלב. גרינברג לקח תיק שנכשל בו כישלון ברור או לפחות לא הצליח בו. הוא חתום על הכשל הגדול של תכנון תחבורה בעיר. הוא ולא אחר, היה כאן ושם כסגן והיום כמשנה אחראי על מציאות התחבורה בכבישים, על תנועת קווי האוטובוס. גרינברג חייב ל העביר תפקידו לטוב ממנו. מטאטא חדש תמיד מטאטא הרבה יותר טוב. קלישאה מוכרת ונכונה גם כאן.

נושאים: תחבורה, בית שמש, גרינברג, בלוך
שמואל גרינברג
שמואל גרינברג
שמואל גרינברג
שמואל גרינברג
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
מצב התחבורה בעיר ירוד? אז למה גרינברג אוחז בקרנות המזבח
הרב המבריחנכתבה ביום רביעי, 26 באוגוסט 2020, 04:46

מישהו בעיריה מעניין אותו בכלל איך סטודנטים אמורים להגיע לאונברסיטאות בתחילת שבוע ולחזור בחמישי? אוזלת יד של ראד עיר שהיתה בתחום החינוך ולא עושה כלום בנושא