למ"ס: בית שמש מתחת לממוצע הארצי במדד שיעור המועסקים בעיר

אי-השתתפות בשוק העבודה פוגמת בלכידות החברתית משום שמרבית הבלתי מועסקים עניים ונדחקים לשולי החברה. כתוצאה מכך עומס המיסים מוטל על העובדים הנדרשים לקיים את הבלתי מועסקים, וגורע מהמוכנות להשתתף בנטל תשלומי המס

שיעור תעסוקה
שיעור תעסוקה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) שמחה להציג לציבור את הדוח התשיעי של מדדי איכות חיים בישראל. הלמ"ס מעדכנת מדי שנה את מדדי איכות חיים, קיימות וחוסן לאומי בתחומים של איכות התעסוקה; ביטחון אישי; בריאות (בידיעה הבאה); דיור ותשתיות; חינוך, השכלה וכישורים; מעורבות אזרחית וממשל; סביבה; רווחה אישית וחברתית; רמת חיים חומרית; פנאי, תרבות וקהילה וטכנולוגיות המידע.

שיעור התעסוקה מציג את אחוז המועסקים מכלל בני 15 ומעלה.

לתעסוקה השפעה ישירה על שגרת החיים, והיא מהווה גורם מכריע באיכותם, הן מפני ששכר מעבודה הוא מקור פרנסה עיקרי עבור מרבית האוכלוסייה והן מפני שנהוג לשהות במקום העבודה שעות רבות במהלך היום.

אי-השתתפות בשוק העבודה פוגמת בלכידות החברתית משום שמרבית הבלתי מועסקים עניים ונדחקים לשולי החברה. כתוצאה מכך עומס המיסים מוטל על העובדים הנדרשים לקיים את הבלתי מועסקים, וגורע מהמוכנות להשתתף בנטל תשלומי המס.

המגמה הרצויה למדד היא עלייה בשיעור התעסוקה.

בשנת 2022 שיעור התעסוקה היה 60.9% (58.7% ב2021).

שיעור התעסוקה בקרב יהודים הגיע ל64.4%- בשנת 2022 (63.0% בשנת 2021).

בקרב יהודים, בהשוואה לפי אורח חיים של הגרים בדירה מבחינה דתית, התעסוקה הגבוה ביותר היה בקרב אלו שאורח חייהם חילוני (70.0%), הנמוך ביותר היה בקרב אלו שאורח חייהם חרדי 52.9% , ובקרב אלו שאורח חייהם דתי מאוד נרשמה עלייהמ- 66.1% ב-2021 ל- 67.6% ב-2022.

בית שמש שוב צמודה מאוד לערים החרדיות, היא מתחת לממוצע הארצי כ-55% ואחריה ירושלים ובני ברק עם 48%. לפנינו חיפה מעל 60%, באר שבע, אשדוד אשקלון...

נושאים: למס, שוק התעסוקה, בית שמש, חרדים
שיעור תעסוקה
שיעור תעסוקה
שיעור תעסוקה
שיעור תעסוקה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: