מילא עיריית בית שמש, איך משרד השיכון נתן הסכמה למכתב המבדיל בין אוכלוסיות?

הליכוד או משרד השיכון או כל גורם אחר שרוצה כאן איזה שהוא גימיק כדי לנסות לשכנע שבית שמש אינה חרדית, צריך הרבה יותר מאשר מכתב כזה, הרבה יותר מאשר 585 יח"ד עם שם יומרני כביכול שכונה חילונית.

סיעת הליכוד
סיעת הליכוד

כאשר הדברים נאמרים בטלויזיה זה נשמע וגם נראה אחרת. ערוץ 11 (כאן) שידר אתמול כתבה על הבעייתיות שיש בהגדרה של שכונה לציבור מסויים.

במסגרת הסכם הגג שנחתם בין הממשלה לעיריית אשדוד, אושרו הקמתן של למעלה מ-30 אלף יחידות דיור. מועצת העיר החליטה כי 25% מהדירות ישווקו לחרדים. העותרים, כ-200 תושבים חילונים וחברי מועצה מהעיר אשדוד, עיר המנהלת קרב נגד יישום חוק המרכולים בתחומה, דרשו לבטל את הסעיף הקובע ש- 25% מהדירות ישווקו לציבור. לא מפתיע לאור המאבק הציבורי הגדול שמנהלים תושבים בעיר.

במסגרת הדיון בעתירה שהוגשה מהרבה סיבות, קיבל בית המשפט את עמדת העותרים, והורה על דיון מחודש בהסכם הגג במועצת העיר. בנוסף, דחה בית המשפט את עמדת העירייה, והורה על ביטול הסעיף המקצה 25% מיחידות הדיור למגזר החרדי. האם זה אומר שלרשות מקומית אין כל סמכות לקבוע שכונה מגדרית? כנראה שכן. אם כך כיצד זה בבית שמש מדלגים על הוראת החוק הזו ומגדירים שכונות, ד לחרדים, ה לציבור הכללי. האם בעיריית בית שמש לא שמעו על החלטת בית המשפט? לא סביר כי בעירייה מכיריה היטב את בגץ חריש.

בפסק-הדין שניתן במרץ 2000 התקבלה עתירה שהגישה משפחת עדנאן מבאקה אל גרבייה לרכוש מגרש בישוב קציר. בני הזוג נדחו ועתרו נגד החלטת ועדת הקבלה ביישוב. בהחלטת בגץ נקבע כי דווקא מפני שמדינת ישראל היא יהודית, עליה לקדש את ערך השוויון ומכאן שהתרת התיישבות ליהודים בלבד היא בגדר הפרה של החוק. מתוך פסק דינו של הנשיא אהרן ברק" :מערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לא מתבקש כלל כי המדינה תנהג באפליה בין אזרחיה... המדינה - מדינת יהודים היא; המשטר המתקיים בה - הוא משטר דמוקרטי נאור, המעניק זכויות לכלל האזרחים, יהודים כלא יהודים... אין, אפוא כל סתירה בין ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לבין שוויון גמור בין כל אזרחיה. נהפוך הוא: שוויון הזכויות בין כל בני האדם בישראל, תהא דתם אשר תהא ותהא לאומיותם אשר תהא - נגזר מערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

בג"ץ זה מלמד שאין שום זכות לאדם כלשהו לקבע הגדרה למי מותר ומי אסור לו לרכוש דירה בכל מקום בו יחפוץ להתגורר. בעובדה היא שגם ברמת בית שמש זכו חילוניים לרכוש בשכונה ד' וחרדים זכו בנווה שמיר.

סגן ראש העיר משה שיטרית כותב במכתב שהופץ בימים אלה: " מכתב זה מסביר לזוכים במה זכו ומבהיר מהן תכניות הרשות בנוגע לרמב"ש ד' והתכניות לנווה שמיר.". ומדגיש את החלוקה: " שכונה ד' עבור הציבור החרדי ושכונת נווה שמיר עבור הציבור הכללי.". לזכותו של שיטרית כי אינו מסתיר את העובדה: "עדיין לא ידוע כמה חרדים וציונים זכו במכרז הראשון לשכונת נווה שמיר. הנתונים לא ידועים כיוון שהם עדיין בגדר חסויים. אנו לא מתכוונים לחכות ולגלות אותם רק בעתיד מבחינתנו נעשה הכול כדי לוודא כבר בשלב זה שהתכניות עבור נווה שמיר יתממשו.". מה יכול לעשות שיטרית נגד רוכשים זוכים בהתאם לחוק? ובעיקר נותרת השאלה כיצד כל כמות רוכשים חרדית תשפיע על השכונה ואופייה?

ויסלח לי מר שיטרית, הליכוד או משרד השיכון או כל גורם אחר שרוצה כאן איזה שהוא גימיק כדי לנסות לשכנע שבית שמש אינה חרדית, צריך הרבה יותר מאשר מכתב כזה, הרבה יותר מאשר 585 יח"ד עם שם יומרני כביכול שכונה חילונית. גם הרצל היה לא חרדי ותראו אם זה מפריע לחרדים להגיע אליו... מצער מאוד שהליכוד נדבק באותו חיידק מזוהם של התנהלות קלוקלת ולא מבוססת משפטית. סיעת הליכוד שהצטרפה לקואליציית אבוטבול לא תיקנה ולא מתקנת שום דבר שבנוהל הלא תקין של העירייה. נהפוך הוא היא מצטרפת ומוסיפה שמן למדורה נותנת יד בשתיקה או בתמיכה למעשים מזיקים לציבור בכל.

באשדוד הבינו את זה פעילי ציבור טרחו ועתרו לבג"ץ. בג"ץ הופך להיות הכלי שבאמצעותו נעצור את ההתנהלות הלא תקינה. הליכוד יכול יה לקנות את עולמו, ואולם ככל שעובר הזמן הופך זה תחליף לבלעיש, עלה תאנה ציוני למדיניות מקולקלת ומקוללת. יכולים לנסות לשכנע שנה בעזרתו האדיבה של הליכוד שופצו שכונות ונבנה היכל תרבות. נו,.. גם על זה יש הרבה להתלונן. הליכוד בקואליציה העירונית הזו הוא רעה חולה לא שונה מכל מי שנמצא שם.

הוא אשר צריך לומר, אין שום אפשרות להגדיר שכונה לציבור זה או אחר, מה שנעשה עד כה נעשה, מה שייעשה מכאן והלאה, צריכים בעירייה לקלוט שאין, בדגש על אין, שום זכות להוציא מכתב כזה המבוסס על הטעייה.

נושאים: בית שמש, משרד השיכון, הקואליציה העירונית
סיעת הליכוד
סיעת הליכוד
סיעת הליכוד
סיעת הליכוד
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: