מה שעשתה עם 18 חברי מועצה תעשה  עם 21 חברי מועצה

בלוך נציגת האום במועצת העיר, מבטלת לגמרי את הנציגים מהליכוד ומהבית היהודי שגילו אי שביעות רצון מתפקודה השוטף וממדיניותה. מעכשיו יכולים אלה רק לקפוץ לה בכל דרישה, יפה שיעשו שעה אחת קודם

ראש העירייה
ראש העירייה

ליד עליזה בלוך יושבים כיום 18 חברי מועצה. לא אחטא אם אכתוב כאן, כי רבים בקואליציה אינם שבעי רצון מתפקוד הקואליציה, בעיקר מתפקוד ראש העיר. לא רבים יאמרו לה בקול רם מה הם חושבים, לא רבים יעמדו מולה חוצץ, ויכריזו בפניה עד כאן. אין אפילו אחד, מבין כל חברי מועצת שיעמוד מול עליזה בלוך, הקוסמת, זו שהצליחה להדיח ראש עיר מכהן, היום חבר כנסת.

ויש הרבה דוגמאות שמחייבות אמירה שונה, אמירה אחרת מהתנהלות ראש העירייה. והיו הרבה סיבות, למרות שחלפה רק שנה אחת מאז היבחרה כדי לעמוד בפניה ולהכריז בקול, לא מתאים לנו לשבת איתך. חברי מעצת העיר מעודכנים בפרטים, גם הם יודעים בדיוק מה המצב לאשורו בקומות העירייה. למשל, ביקורת גם אם היא נאמרת בהנהלת העירייה לא יוצאת החוצה לרחוב, לציבור. לא מתפרשת כאיום על יציאה מהקואליציה ואו הזנחת עמדות שלטוניות. כולם מבינים, כי התרחקות ממוקדי ההכרעה תגרום לקהילותיהם או לחבריהם עגמת נפש כלשהיא והם כנבחרים לא ממש מוכנים להתעמת בבית הכנסת, ברחוב על מה ואילו הייתם בפנים.

אז ש"ס למדה זאת מהר מאוד. כמה פעמים שמעתם את רמתי טוען לאי התייחסות מצד העירייה לקהילה שלהם? כמה פעמים שמעתם אותו חוזר ואומר שהעירייה בראשות בלוך מתנערת מיוצאי ספרד בעיר. אז הנה עכשיו יבוא הפיתרון, ש"ס תצטרף לקואליציה וגם ש"ס תהנה בחלק מהעוגה.

ואין בעיה עם זה. אז עכשיו נרוויח, אלה שבאים למליאות, גם את מעט הביקורת ששמעה מפיו של רמתי, מעכשיו גם הוא יצטרף לשיר ההלל. אגב אולי אפשר לוותר על ישיבות המליאה בכלל, ולקיים ישיבות הנהלה בלבד שם הכול ייסגר על מי מנוחות...

ובשפה רצינית יותר, מה יכולה בלוך להרוויח מצירוף ש"ס לקואליציה? מה היא לא הצליחה לעשות עם 18 חברי מועצה שהיא תצליח עכשיו לעשות עם 21. באמת, שאלת תם. של אחד שבקושי יודע מה זה פוליטיקה.

אני חושב שאני יודע, ואנסה להסביר כאן. בלוך רוצה ללכת עם ולהרגיש בלי... סליחה על ההשאלה מעולם הלבנים למרות שאנחנו עוסקים בשחורים, היא עשתה זאת גם עם החרדים ועם המחנה הציוני. עם הציונים היא תשעה חברים, מול המחנה החרדי, אגו"י ודגל ומלאכי כי טוב, יש שם ביחד תשעה. תשעה מול תשעה, קולה מכריע. עם ש"ס החרדים ימנו בקואליציה 12 מול תשעה ציוניים. מה כוחם של אלה בתוך המחנה הגדול? הליכוד מעכשיו ירגיש חלק , מוקטן בתוך המכלול הזה. הבית היהודי כנ"ל. דגל ממש אותו דבר. ש"ס כל שכן כמצטרפת חדשה. אף אחד לא יאיים עליה בטווח הקצר ולא יפריע לה לעשות מה שהיא רוצה ומתכננת לעשות.

מהי מתכננת לעשות? זאת כולנו רואים, אין הרבה הבדל בין אבוטבול לבינה, אין משהו דרסטי שבלוך יוזמת ואבוטבול לא חשב בשלב זה או אחר של כהונתו. בית עירייה? אבוטבול חשב והיסס, היכל תרבות, אבוטבול התחיל בבנייתו. בית יולדות יצא מכרז בשנת 2017- ימי אבוטבול ומוחזר בימים אלה. בניית שכונות ד וה' החלו בימי אבוטבול. מה תחדש לנו גב' בלוך?

אז אמרנו לטווח הארוך, בלוך מכוונת לקדנציה שנייה, היא חושבת ורוצה להגיע לשם, תעשה זאת באמצעות התרפסות לפני המחנה החרדי. המחנה הלאומי מונח בכיסה... איזו טעות, מבחינתה טעות פטאלית, היא לא מבינה כנראה במשחק הפוליטי, שכחה כנראה את הקמת הגוש החברתי. בפוליטיקה זוכרים טוב טוב את הדרך ויזכרו לה את הדרך. זה רק בעוד 3שנים ו-10 חודשים. איך הזמן חולף לו...

נושאים: קואליציה, אופוזיציה
ראש העירייה
ראש העירייה
ראש העירייה
ראש העירייה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
מה שעשתה עם 18 חברי מועצה תעשה  עם 21 חברי מועצה
סתם מישהונכתבה ביום ראשון, 15 בדצמבר 2019, 04:32

יש הקונה עולמו בקדנציה אחת ויש שמאבד אותה ברבע קדנציה