לראש עיריית ניו יורק יש יועצת חדשה, הגב' עליזה בלוך

לא תאמינו לאן הגיעה, עליזה בלוך הצליחה כל כך בניהול הקורונה בעיר באמצעות שיח עם הקהילות, עד כדי כך שהיא מציעה לעמיתה ראש עיריית ניו יורק ללמוד ממנה.

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
עליזה בלוך יועצת ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו
עליזה בלוך יועצת ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו

הייתם מעלים על דעתכם לשבת לכתוב מכתב לראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו ולנסות ללמדו פרק בהלכות ניהול עיר. מי מטיף לראש עיריית ניו יורק דה בלאזיו בשעתו הקשה, כאשר הוא סופר מתים ברחבי העיר באלפים מידי יום. ולא שכתבו לו מכתב עידוד, כעצה לניהול הטיפול בנגיף הקורונה. גם אם היה עולה בדעת מישהו לשלוח מכתב או מברק לראש עיריית ניו יורק בודאי היה מעדיף הכותב להתמקד בעצה לעזור להציל חיי אדם, לא באיזו אמירה שאמר בעת סערת קרב והלם למראות הקשים בכל פינה בעיר.

ראש עיריית בית שמש, שלחה לראש עיריית ניו יורק מכתב. במכתב מציגה עליזה בלוך את עצמה, היא מדברת על האתגר העצום שיש לה בניהול עיר מורכבת כמו בית שמש. "אני משמשת כראש עיריית בית שמש מורכבת מאוכלוסיה חילונית, דתית לאומית וחרדית. היכולת לאפשר קיום משותף לקהילות אלו תוך מתן מענה לכל קהילה לפי צרכה הוא אתגר יומיומי.

ומדגישה בלוך: "שילוב הקהילות יוצר פסיפס ייחודי ושלם הגדול מסך כל חלקיו. רק חיבור כל הטוב המשותף מכל מגוון הקהילות וניהול המורכבות יכול לאפשר קיום וקידום ברמת העיר או המדינה".

לא נעים, אבל איזו חוצפה יש לה לבלוך. עד כדי כך להשוות בין ניהול כפר כמו בית שמש לבין עיר כמו ניו יורק. עיר של 8.5 מיליון תושבים זה כמו לנהל עיר של 130 אלף תושבים. שיגעון גדלות? עד כדי כך השוואה בין ניו יורק לבית שמש. מה השלב הבא בלוך? תנחתי, הלו, בסה"כ נבחרת לנהל עיר. ורגע, מי אמר שבלוך יודעת לנהל עיר?

דה בלאזיו, לא צריך לטוס עד לישראל, כדי לראות את בית שמש, מן הסתם קולטים בניו יורק את ערוץ 12 ואץ ערוץ 13 ושם הראו את ההפגנות של החרדים ברמה ב, בחפציבה. מהו אומר לעצמו אותו דה בלאזיו, על איזה פלנטה חיה האישה הזו? אם קרא את המכתב. וגם את יקרא אותו, לא נתפלא אם בכלל ישיב לה... אולי מטעמי נימוס.

ומה הפריע לה לגב' בלוך עד כדי כך שהיתה חייבת להקדיש זמן ומחשבה לכתיבת המכתב. דה בלאזיו פרסם בציוץ כי יזמן לחקירה או יעצור את הנוכחים בהלוויה של יהודי חרדי שנספה בנגיף הקורונה. נציין כאן כי עשרות יהודים מתו בקהילות החרדיות בברוקלין, בבורו פארק ובעוד שכונות חרדיות.

כותבת בלוך במכתבה: "הציוץ בו הודעת כי תזמן לחקירה או תעצור את הנוכחים בהלוויה הוא ביטוי להיעדר שיח ולהכללה גורפת על הקהילה היהודית כולה" וממשיכה בלוך וכותבת לו: "כי עם פורעי חוק יש לנהוג תמיד ביד קשה, אך ההכללה על כל הקהילה היהודית גרמה לעוול שלא בצדק". גברתי הד"ר המלומדה. היכן את רואה בציוץ שלו זימון לכל הקהילה היהודית בניו יורק? בעצמך את כותבת שהוא יזמן את הנוכחים בהלוויה. כל הקהילה השתתפה בהלוויה? לא. אז מניין הבאת את כוונת דה בלאזיו לזמן את כל הקהילה? הגזמת. כרגיל.

ואם זה חטאו של דה בלאזיו, מה קרה כאן בבית שמש, המשנה שלך לימד בתלמוד תורה בשעה שההוראות אסרו. טפלי קודם בבעיות שלך, אחר כך דברי אליו. וחסר לבלוך בעיות בבית שמש שהיא הולכת לייעץ לניו יורק? ברצינות. מי הגאון ששתל בראשה הרעיון לשגר מכתב בשם עירית בית שמש.

מה היא מייעצת לו? "לקיים טרום ההלוויה ערוצי שיח מקדימים עם ראשי הקהילה". תגידי בלוך, את דיברת כאן עם ראשי הקהילה החרדית למנוע התפשטות המחלה. פה שהם מעטים, רק מאות אולי אלפים, לא שמעו לעצתך. דיברת בשפתם, בעברית צחה, אפילו במגפונים, ומי מהם שם עלייך? שלחת עליהם יס"מים, משטרה ירוקה וכחולה ופקחים. אה, לייעץ לאחרים את יודעת, לעצמך אין פתרון אחר? רק כוח. אין הידברות, אין רבנים, אין מפגשי שיח...

בקיצור גב' בלוך היקרה, האם יכול להיות שתפקיד ראש עיריית בית שמש עיוות לך מעט את המחשבה ואת ההיגיון? ואם כן, כדאי שתשובי למציאות.

נושאים: ניו יורק, בית שמש עליזה בלוך
עליזה בלוך יועצת ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו
עליזה בלוך יועצת ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו
עליזה בלוך יועצת ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו
עליזה בלוך יועצת ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
לראש עיריית ניו יורק יש יועצת חדשה, הגב' עליזה בלוך
אליהונכתבה ביום שישי, 24 ביולי 2020, 01:11

ציון ,הבנו שהתחרטת על בלוך ,נשאר לך עכשיו רק להריץ את אבוטבול בבחירות הבאות.

לראש עיריית ניו יורק יש יועצת חדשה, הגב' עליזה בלוך
נפל במלכודתנכתבה ביום שלישי, 05 במאי 2020, 04:25

ארי קלמן Ari kalman @aronkalman1 הקרדיט על הסרת הסגר בבית שמש מגיע לחבר המועצה ישעיה ויסמן ששיגר היום מכתב בהול לראשי הסיעות החרדיות וכמובן לעליזה בלוך שהפעילה לחץ דרך לשכת ראש עיריית ניו יורק דה בלאזיו

לראש עיריית ניו יורק יש יועצת חדשה, הגב' עליזה בלוך
בית שמשינכתבה ביום שני, 04 במאי 2020, 13:56

עליזה בארץ הפלאות,הזויה רודפת הפרסום ולא יודע אם זו לא מתיחה.

לראש עיריית ניו יורק יש יועצת חדשה, הגב' עליזה בלוך
משה
(5 / 5)

נכתבה ביום שני, 04 במאי 2020, 10:12

אכן,מצטרף לביקורת שברוח הכתבה,עם הגיכוך שבה לכל ההתנהלות המוזרה של בלוך. ככ מוזרה וזרה לתושבי העיר. מאחורי החזות המצוחצחת כביכול,והחיוכים המאולצים,יש הרבה דפקות בכל ההתנהלות שלה,ראו את שרשרת הבכירים שנטשו את העירייה,לא רוח חדשה נושבת מאז נכנסה לתפקיד ולא רואים שום שינויי בשום עניין השייך לנו כתושבים.בלוך כבלוך היו הייתה.....