כשנוהגים ברכב- כל תשומת הלב חייבת להיות על הכביש

בנהיגה אל תסמכו על אף אחד. לא על הנהג מימין ולא זה משמאל, לא על הימצאות ניידת במעקב אחר עברייני התנועה, לא על מצלמות מוצבות ללכוד עברייני תנועה- סמכו רק על עצמכם

תאונה בירושלים. צילום דוברות המשטרה
תאונה בירושלים. צילום דוברות המשטרה
תרשו לי מעט לחרוג ולכתוב הפעם על המכה הלא כתובה בתורה, מכת המוות בכבישים. בשלושה ימים נהרגו, מתו, 13 אנשים ועוד שני עוברים בבטנם של נשים צדיקות. זה הרבה מדי, זה יותר מדי, זה מדכא מאוד. משפחות איבדו יקיריהם, עם ישראל בוכה על כל אבידה. הבעיה ששוכחים מהר מאוד את האסון הקודם ונזכרים בו באסון הבא שלא יבוא על אף אחד.

בימים אלה מצוי עם ישראל בחופשה, הילדים בבית, הנסיעות בכבישים מחויבות המציאות, להגיע לאתרי הנופש, לפינות החמד, לנחלים ולמעיינות. הנסיעה בכלי רכב פרטי, כמה שיהיה מרווח הרכב עדיין מצומצם מאוד לתנועות בתוכו- הוא רק קופסה נוסעת.

ההתנהלות בתוך הרכב יכולה להשפיע על כל היושבים בו, אכילה, שתיה, של היושבים מאחור, אני מכוון לילדים, מחייבת תשומת לב מי שיושב מקדימה. הפניית מבט אחורה תמשוך באופן אינסטיקטיבי תשומת לב הנהג, הפניית מבט מהכביש מסוכנת ולו אם מדובר לאלפית השניה. בכביש חייבים להיות מרוכזים כל הזמן!!!

משחק עם הפעוט היושב בכסא מוגן וחגור מאחור בקול או במבטי עיניים מסוכנת שכן הנהג או האם מסיטים את כל תשומת הלב או לפחות את רובה לאחור במקום להיות מרוכזים בכביש ובנוסע לידך מימינך או משמאלך.

נוסעים לפינות החמד נעזרים בוייז, מחייב העפת מבט למסך לבחון את הכיוון, את זמן ההגעה, לעקוב אחרי המסלול. שוב אנחנו לא מרוכזים בכביש.

לגימה מבקבוק מים לצנן מעט את הגוף, והנה אנחנו לא מרוכזים בכביש, הסכנה האמיתית והגורם העיקרי לתאונות הרבות.

נכון, יש מופרעים, יש גנבי רכב שיסעו בניגוד לכיוון התנועה, ויש עברייני תנועה מועדים, אני אומר ומציע לכם, אל תסמכו על אף אחד. לא על הנהג מימין ולא משמאל, לא על הימצאות ניידת במעקב אחר עברייני התנועה, לא על מצלמות מוצבות ללכוד עברייני תנועה- סמכו רק על עצמכם. אל תצפו שהנהג מימינך או משמאלך יקפיד על כללי הנהיגה הנכונה, היו אתם מקפידים על נהיגה נכונה לפי הכללים המחמירים, עקיפה במקום הנכון, הבהוב מזהיר, מבט לשדה פתוח ואפשרי לעקיפה, לחזור לנתיב הימיני ולנסוע רק בו תוך מתן אפשרות לממהרים להגיע לעקוף אותך.

אל תהפכו את החופשה שלכם לתחרות נסיעה בכבישים, סעו לאט ובזהירות, בריכוז מכסימלי בנהיגה ובכביש. אל תתעסקו בשום דבר אחר שאינו קשור לנהיגה, לא דיון פוליטי ער, לא שיחה בטלפון הנייד שיכולה להקפיץ ולהרגיז אתכם, לא ניהול חשבונות עם פקיד הבנק, לא שיחה עם ראש העיר שלכם, וגם לא השתתפות במרתון על קבוצת הספורט החביבה עליכם.

זכרו- יש לכם מטרה, והיא פשוטה וברורה לכל אחד, לחזור הביתה, לחזור לאהובים שלכם המצפים לכם לראותכם בריאים ושלמים.

מאות הרוגים היו על הכביש תוצאה של תאונות 'בלתי נמנעות', תאונות רשלניות, תאונות עם טעויות אנוש, תאונות מתקלות טכניות, תאונות עברייניות, אפשר למנוע את רובן, את חלקן, את המעט מהם אפשר להציל אנשים. זה בידינו למנוע את התאונה הבאה, את המוות הבא, את הנזק הבא.

אם זה כל כך פשוט אז למה לא נעשה את זה- פשוט? כן, התרכזו בכביש בלבד. והתאונה הבאה תהיה לא אצלנו ולא בערינו ולא בארצנו ואולי גם לא בעולמנו. בואו הצטרפו למבצע מציל החיים הזה- ונחזור כולנו לביתנו בשלום. נסיעה בטוחה.

נושאים: תאונות דרכים, כבישים, נהיגה זהירה
תאונה בירושלים. צילום דוברות המשטרה
תאונה בירושלים. צילום דוברות המשטרה
תאונה בירושלים. צילום דוברות המשטרה
תאונה בירושלים. צילום דוברות המשטרה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: