כל אירועי השבוע

סיכום אירועי השבוע, בלי ניסיון לחמוק מהדברים הכואבים כמו ציון הדברים הטובים שהיו לנו. ונשמח לקבל הארותיכם... שבת שלום לאחים דדון ולרב יואל יוסף

שבת שלום
שבת שלום

השבוע משום מה מישהו ביקש להקדים ולהתחיל את מערכת הבחירות. בית שמש הרדומה וחסרת התרבות- מוצאת לעצמה להתעורר כאותו דוב המתעורר מתרדמת החורף. צריך משהו מעניין להתעסק בו. ובחירות הם הדבר הכי מעניין כאן בבית שמש מאז ומתמיד.

כן, מצער זה המצב. ממש כך, מספרים לנו על חקירות ועל ביקורים של חוקרי משטרה, הכול כנראה בשלב הזה, הוא עניין חולף. ממש כמו העננים שמצויים ברום השמים.

הבחירות בעוד שנה, אם לא יקרה שום דבר לא צפוי, אז אם הם יתקיימו במועדם, זה יהיה כנראה בסוף אוקטובר תחילת נובמבר. עז אז ימשיכו לטחון לנו את הראש על אפשרויות חיבור והתחברות, כולם אגב רק בצד אחד של המחנה, המחנה החרדי. האם הגוש החרדי יחזור להיות מפלגה אחת? האם הגוש החרדי יתפצל כמו בבחירות האחרונות, מי יתמוך במי, ש"ס בדגל, או דגל בש"ס. מה עם אגודת ישראל, מה עם הירושלמים? ומה עם טוב? האם אלה בכלל שרדו את עונת היובש... ומי יוביל בסוף, בתוך דגל, האם זה יהיה מונטג או אולי גרינברג..

בסוף השבוע פרסמנו על חרושת השמועות לגבי הסכם קואליציוני טרם בחירות בין הליכוד לבין סיעות חרדיות, אבוטבול –ש"ס, משה מונטג דגל התורה, ממשיכה לגדוש שיאים. מונטג בריאיון רדיו לרשת קול חי פיזר עננים כבדים, אולי בהשראת החורף הקרב ובא . האיש שמעורב בסיפור הזה, שלום אדרי, יו"ר הליכוד בבית שמש , הבטיח כביכול את תמיכתו בבחירות הבאות. שלום אדרי אינו מוכר כאדם שחושש להביע דעתו ברבים, ואם יש לו דעה בעניין זה שומה עליו שהיה מוצא את הדרך לומר אותה בפה מלא , בפני חבריו או בפני התקשורת.

השבוע הצגנו בפניכם את החידלון המתמשך של חוסר תפקוד ועדות העירייה. במיוחד זו של ועדת המכרזים. וועדת המכרזים העירונית היא אולי הוועדה המשמעותית ביותר בכל רשות מקומית, בהיותה כזו היא כוללת בהרכבה גם נציגי קואליציה, וגם נציגים מהאופוזיציה. נציגים שדעתם נשמעת וחייבת להישמע בכל מכרז ומכרז בו יש הטיה או חשש להטיה או כל לקות למינהל התקין. האופוזיציה וכל מי שצריך לדאוג לנוכחותה בישיבות האלה לא ראה דמות מהאופוזיציה בישיבות האלה. נכון, מספרם מצומצם, רק שלושה חברי מועצה שם, אלי כהן, מוטי כהן, וריצ'רד פרס. אף לא אחד מהם ישב בדיונים האלה של וועדת המכרזים. והחוק מאפשר מינוי נציג ציבור במידה ונבחרי הציבור לא יכולים להיות נוכחים בישיבות הוועדה. גם זאת לא עשו. וועדת המכרזים ממשיכה לפשל ולפשל ולפשל, ואין מי שיבקר.

אגב זאת, גם חשפנו איך חברי עירייה מתחברים לחוות דעת של יועץ משפטי אחת ומדלגים על חוות דעת היועץ המשפטי לעירייה. הדברים נוגעים למכרז המסגרת לבדק בית. מי מנמק? מי יסביר? אין הסברים, אז איפה מבקר העירייה ואו מבקר המדינה. ואם הם לא, אז היכן הביקורת על הרשויות? מה זו עושה כאשר היא מקבלת פרוטוקול סיכום ישיבה שכזה. האם היא אינה שואלת למה ואיך?

כך מתנהלת עיריית בית שמש וכך תמשיך להתנהל.

פרוייקט פינוי בינוי ביאליק לא התקדם עשר שנים ויותר. כמה כסף הוציאה המדינה על מה שלא היה ואולי לא יהיה? ועכשיו מספרים לנו על מתחם שני בעיר. עתה מגיע תורה של שכונת הגפן, שכונה שיש בה כיום רק 288 יח"ד, ולפי התוכנית הראשונית של משרד השיכון ניתן להפוך את השכונה לשכונה עם למעלה מ-1800 יחידות דיור, ועל זה יש להוסיף גם מבני ציבור, פארקים, ומתקנים ציבוריים. האם לא נכון לסיים קודם עם ביאליק? הגיוני. לא?

משהו מתחום החינוך:. בתום שבוע לימוד נושא הכמיהה והעלייה לארץ קיימו תלמידי שפות ותרבויות יום שיא בו הציגו תלמידי הכיתות את תוצרי הלמידה לסיכום הנושא. התלמידים למדו על העליות ממרוקו, אתיופיה וברית המועצות. במסגרת לימוד העלייה מרוסיה ערכו התלמידים שאלוני עלייה להורים, ערכו חקר ואספו נתונים אודות הסיבות לעלייה וכו'. התלמידים האזינו לסיפור העלייה של מורה מצוות בית הספר. חלק מהתלמידים גם הציגו גלגולו של חפץ העובר מדור לדור וסיפרו על משמעות החפץ. ניכר היה כי התלמידים נהנו מלמידה משמעותית, חקרנית וחווייתית ביותר.

שתי סוגיות משפטיות שהסתיימו. אחת שמענו על קיומה השנייה הסתבכה והפכה מדיון בבית דין רבני להחלטה במחוזי שהגיעה בסופו של יום לפתחו של בגץ.

השבוע הסתיימה תביעת דיבה שהגישו האחים דדון, משה ואבי נגד יוסי משה בעבר סגנו של משה דדון עת זה כיהן כראש המועצה האזורית מטה יהודה. בין משה דדון ויוסי משה עבר חתול שחור והביא לתביעות דיבה הדדיות. בכתב התביעה מציין ב"כ התובעים כי "הנתבע הפך עורו ונהיה יריב פוליטי מר". בית המשפט הטיל אחריות על המפרסם את המסרון (לתשומת לב הקוראים) וחייב אותו לשלם פיצויים בגין פרסום לשון הרע. יוסי משה ייצטרך להיפרד מסכום של 30 אלף ₪ לטובת שני האחים.

תביעה אחרת החלה כתביעה בבית דין רבני, הועברה לבוררות, ערעור על הבוררות, מעבר לבית משפט אזרחי, פס"ד בבית משפט אזרחי, ברורה. נידוי, ביטול הנידוי ולבסוף החלטה בבג"ץ. מעניין? מרתק. מדובר בסיפור שיסתיים רק ביום השבת הקרובה כאשר תושבי קהילת רמת בית שמש יתכנסו בבית הכנסת זכות אבות, לחזק ידיו של הרב יואל יוסף, מייסד בית הספר עוז והדר. איך ומה? סיפור מורכב בו 'העז' יואל יוסף ופנה לבית המשפט לקבע פס"ד של בית דין. האם הפרשה הזו הסתיימה היום בהחלטת בג"ץ? לא בטוח. ימים יגידו...

נקווה שהשבוע הבעל"ט יהא שבוע חיובי יותר. שבת שלום.

נושאים: בית שמש, אירועי השבוע
שבת שלום
שבת שלום
שבת שלום
שבת שלום
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
כל אירועי השבוע
שמעון א.נכתבה ביום שישי, 03 בנובמבר 2017, 09:28

יישר כוח גדול על הסיכום השבועי. מעניין אותי, מי מיחצן את עיריית בית שמש? האם יש לה דובר? למה אני שואל... כי לא ראיתי אותו מגיב לדברים הקשים המוטחים כאן בעירייה.