בית שמש לא מתחדשת בצו ארנונה חדש

בלוך והולנדר: העתק הדבק לצו הארנונה בפעם השלישית למה בלוך והולנדר לא מניפות את הדגל הזה להחזיר היגיון ושפיות לגביית הארנונה? הארנונה היא בסיס לחם חוקו של תקציב שפוי בעירייה מתוקנת. כאשר רוב המשפחות פטורות בשל תכנית הנחות מורחבת, אין ולא יהיה סיכוי להתרומם.

בית שמש ציור קיר
בית שמש ציור קיר

"השנה לא נעשה ניתוח בצו כנדרש וכמצופה לאור הזמן הקצר שהיה בידי וועדת הכספים (קיימה רק דיון אחד בסה"כ מאז נתמנתה מועצת העיר החדשה), יו"ר הוועדה עו"ד רינה הולנדר הבטיחה לקראת הבאת הצו הבא באמצע יוני 2019 לערוך ניתוח עומק בצו ולבדוק שינויים אפשריים." כך דיווחנו בינואר 2019 על הדיונים סביב נושא הארנונה בבית שמש לשנת 2019.

צו ארנונה 2020- שנה שניה לצו הארנונה, בעידן בלוך, העתק הדבק לצו בתוספת הצמדה בלבד. לא בודקת עצמה, היכן אפשר לתקן, היכן אפשר לגבות יותר, מה צריך להוסיף, מה אולי צריך להוריד. לא לקיים דיון פירושו אי רצון להתמודד עם הנושא, ויש הרבה מה לתקן ומה להוסיף...

ומה קרה השנה לקראת צו ארנונה של שנת 2021? שוב, אותו דבר. העתק הדבק לצו הארנונה של שנת 2018 בתוספות הנדרשות מחוק ההסדרים.

היכן התיקונים? היכן השינויים?

אתמול התקיימה ישיבת וועדת הכספים שבה אמור היה לעלות צו הארנונה. יו"ר ועדת הכספים הוציאה הודעה לציבור באמצעות קבוצות ואטסאפ. בהודעה של סגנית ראש העיר רינה הולנדר לא הוזכר במילה אחת צו הארנונה. מילה אחת?!!!

אז היכן השינויים המובטחים? היכן דיון העומק המובטח? מה קורה לחברי מועצת העיר, האם אינם מבינים את חשיבות הדיון בצו, אפילו למראית עין, לעשות משהו, איזה ויכוח קטן, לא חייב רועש, רק דיון שיוכיח כי ישיבתם שם במעגל הקובע אכן היא לטובת העיר כולה. בקיצור, בית שמש לא מתחדשת בצו ארנונה חדש.

הארנונה היא לחם חוקו של כל מסגרת תקציב עירונית. הדרישה לקיים דיון היא חובתה של הנהלת העירייה וזכותו של הציבור לדעת מה וכיצד הגיעו למסקנה של העתק הדבק.. הציבור חייב להבין שצו הארנונה במתכונתו היום לא טוב לבית שמש כולה, לא נכון לגבי גוף שרוצה להשתקם. ובית שמש במצב נואש, גם אם קברניטיה יסרבו להודות בכך, אין כסף לדברים פשוטים הכרחיים.

המסלול הזה בו הולכת בית שמש לקראת שנת האמצע של עליזה בלוך, מוביל למעשה לעוד שנה כמו שנה קודמת. אם היה לכם טוב, אז כך בדיוק יהיה לכם בשנה הבאה. אל תבואו בדרישות ול תעוררו ציפיות.

לזכותם של ראש העיר הקודם ויור וועדת הכספים שלו מרדכי דירנפלד שהם עשו שינויים, לפי רוח ם וכהבנתם. השניים הטיבו עם שולחיהם, לאחר עשור שנים בו לא עודכנה טבלת ההנחות אישרה העירייה בזמנם (2017) טבלת הנחות מורחבת אשר תתן הנחה להרבה יותר משפחות ואשר מותאמת לעלייה ביוקר המחיה בישראל. אם עשור אפשר היה לתת הנחות מופחתות, למה לא לחזור עכשיו? למה עליזה בלוך לא מניפה את הדגל הזה להחזיר היגיון ושפיות לגביית הארנונה?

צו הארנונה שפורסם שוב אינו מפרט, הרבה תהיות ושאלות עולות ממנו. אין בו עדיין הגדרות ברורות לשטחים. אין הגדרה חדשה למשל למוסדות המשמשים לנופש או לשבתות חתן, שטח המקלט פטור בבתים הישנים, האם חדר המדרגות היורד אליו חייב בארנונה או לאו. (בעיקר בבתים הישנים) ושוב, המדידה מבחוץ, גונבת כסף מכיסם שלתושבים. בתים שעשו חיפוי באבן במטרה להשביח מראה הבית, הרחוב, השכונה, נקנסים מידי שנה בידי עיריית בית שמש. למה? ואלו רק דוגמאות למה צריך וחשוב לקיים דיון.

התירוץ הרגיל, הוא שצריך לאשר את הצו עד סוף יוני. קשקוש. למה לא קיימו דיונים במאי, באפריל על הצו. למה המתינו עד יוני לקיים דיון, ארבעה ימים לפני מליאה. ואפשר לדחות בחודש, לבקש ממשרד הפנים דחיה ולהגיש את הצו בחודש יולי. היו ויש תקדימים.

העירייה מתקשה להבין את חשיבות צו הארנונה, מה שבכל עיר מהווה משענת רצינית להתקיים עליו, אצלנו חולף עם הרוח. המרגיז הוא שחשבנו שבעידן חדש, עם מטאטא חדש, תבוא גם מחשבה חדשה. אבל לא. גם הראש וגם הסגנית במקרה הזה יור וועדת הכספים לא מתאמצים מעבר לפופיק.

נושאים: ארנונה, בית שמש, עליזה בלוך, רינה הולנדר
בית שמש ציור קיר
בית שמש ציור קיר
בית שמש ציור קיר
בית שמש ציור קיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: