אם אתן לא מזועזעות מיוזמת מירוץ בבית שמש, האם נראה אתכן במירוץ?

לי אין ציפיה שנשות העיר החרדיות ימרדו בבעליהן וייענו לבקשת בלוך להצטרף למירוץ בתוך החצר הפנימית מול עיניהם

פשקוויל רחוב
פשקוויל רחוב

יכול להיות שעליזה בלוך יוזמת מירוץ הנשים הלכה רחוק מדי? מירוץ נשים ראשון לילי בכבישי בית שמש, ושלא לומר בכבישי הרמה, נחל הדן הוא כביש מחבר בין הרמות הוא מעשה התגרות באוכלוסייה החרדית. ובלוך, החליטה להעמיד עצמה במבחן המציאות. בלוך בטוחה שתצליח להוציא מביתן נשים חרדיות למירוץ, בציפייה שבצד הדרך לא יעמדו בעליהן למחות.

הקדימו את המירוץ מדביקי הפשקווילים ברחובות ותקפו 'מירוץ אחר טירוף'. "הכל במטרה שקופה לעצור את החרדים המשתלטים על העיר או לחלן אותם באמצעות תרבות אנשים חטאים". למה ריצה של אישה הא חטא? הגברים החרדים לא היו רוצים את נשותיהן בריאות ופחות מלאות בשר? אין ספק שספורט טוב לגוף ונשמה, בודאי יעשה טוב גם לאישה החרדית החסכנית בפעילות ספורטיבית. בכרוז המפורסם ומודבק בחצרות העיר לא דבקים מנסחיו בטיעון נגד המירוץ.

לא את הספורט הם באים לתקוף, ואולי זה נכון בכל הכרוז הזה. "מירוץ נשים לילי בכבישי בית שמש, סמוך ונראה לשכונות החרדיות המאוכלסות באלפי יהודים חרדים". זה מפריע להם. ולכן טענו שמיקום המירוץץץץ הוא התגרותתתת.

כשביקשו להוציא את הנשים לתרבות טובה בנו להם היכל תרבות רחוק משכונתם. לא כך היה? מציאות היא, נשות העיר מבלות בהיכל יותר מגברי העיר. ההיכל שומש בערבים לטובת מועצת הנשים, ולטובת כינוסי נשים, ולטובת אירועי נשים, הרבה יותר מאשר לטובת אירועים מופרדים לגברים. לכו ובידקו אותי.

אז למה ללכת רחוק, עד לפגיעה ברגשות התושבים, ולא לקיים את המירוץ סובב בית שמש? סובב התל? קיימו שם פסטיבל- לא? ימשיכו בפיתוח עולם הספורט... תוך הבעת רגישות לתושבים. בבחינת מכבדי אכבד.

לא!!! לעליזה בלוך יש רצון לחנך, להשפיע, ליצור הזדמנות חדשה, לעצב את התדמית של החרדי החדש. תחילה היא כפתה על כולם, לחיות בעיר של כולם מבלי להבין שאין חיה כזו, שהרי הנתונים והעובדות מהדהדות- ההגירה של הציבור החילוני נמשכת בכל שנה- ופחות ופחות חילוניים נותרים להתגורר בבית שמש, היא שואפת 'לחנך' גם את החרדי, להעבירו על מסורתו, ללמד אותו לימודי ליבה, לקיים עבורו מירוץ- מושג שהוא טרף מבחינת החרדי החסידי.

ואין מקום שיכול להסביר ולהציג בפניה שהיא הלכה רחוק מדי, מאשר ירושלים. האם העיר עם התרבות הכי מגוונת הגתה רעיון כמו זה של מירוץ לנשים? האם בני ברק חשבה על מירוץ כזה? האם באלעד רצו נשות העיר מסביב לפארקים? האם בביתר עילית לבשו הנשים טרנניגים (בגדי אימון) להליכה ברחובות? ולמה אני מזכיר דווקא את רשימת הישובים האלה, כי זו החבורה הצמודה אלינו בהישגי הבגרות, כי זו הרשימה הצמודה אלינו במספר המתגייסים לצה"ל. כי זו הרשימה הצמודה אלינו במצבנו הסוציו אקונומי.

בלוך הלכה קדימה ולא לטובת העיר ועתידה. כי יש דברים חשובים הרבה יותר בהם היא צריכה למקד עצמה לפני הנגשת הערך הספורטיבי החשוב לטובת מי שאינן ממש חושבות להזיז את עצמן מהמטבח או ממיטת היולדת המופרדת.

בכל אופן, ההוכחה הטובה ביותר, באם עליזה בלוך צודקת בדרכה, צאו נשות העיר, החרדיות-לא אלה שבלאו הכי פעילות ורצות או הולכות בשולי הדרכים בכל רחוב- למירוץ, השתתפו בו או אפילו רק בחלקיו המצומצמים והוכיחו כי המהפכה של בלוך הצליחה.

תקנו אותי אם אני טועה. ואני מוכן (נפשית) להיות הטועה...

נושאים: בית שמש, חרדים, מירוץ בית שמש
פשקוויל רחוב
פשקוויל רחוב
פשקוויל רחוב
פשקוויל רחוב
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: