תוך ששה ימים שולש מספר החולים המאומתים

מ-47 חולים ביום (27.8) טיפסנו היום (3.9) ל-113 חולים מאומתים. מה מצב הבדיקות המתבצעות בבית שמש? הנתונים מוסתרים, וסביר להניח ככל שיפערו פתח בדיקות רחב עלול המספר הזה לעלות.

בית שמש ברשימת הערים האדומות. צילום מהטלויזיה
בית שמש ברשימת הערים האדומות. צילום מהטלויזיה

לעליזה בלוך יש 72 שעות להסביר כיצד היא מתכוונת להתמודד מול תחלואי הקורונה הגואים בעיר הנתונים מדאיגים כל אדם, בוודאי שגם אותה כראש עיר . עוד הערב יצלצל הנייד במשרדה לקבוע לה מועד לשימוע בפני ועדת הקורונה הממשלתית להסביר איך היא מתכוונת להתמודד עם המטרד המאיים על חיינו בעיר בית שמש. בהיעדר מחשבה ואו יוזמה שלה עשוי הדבר להביא להעברת האחריות לידי פיקוד העורף, ואולי טוב שכך.

תמונת גידול החולים בעיר יותר מדאיגה מפילוח הנתונים המצטברים. . בשלב מסויים נראה שהנתונים לטובת בית שמש שהורידה את גרף התחלואה ל-13 חולים מאומתים (13.8) ו- 4 חולים מאומתים (23.8) ו- 47 חולים מאומתים (27.8). היום שולש המספר הזה ועומד על 113 חולים מאומתים. הנתון הזה חייב להביא איתו מחשבה יצירתית יזומה בידי הנהגת העיר.

עליזה בלוך לא יכולה להתעסק בענייני שוליים ולהתמקד כול כולה בהצלת חיי אדם. 113 חולים מאומתים היום, מי יודע מה מחר?

בבית שמש נרשמו 313 חולים חדשים בשבוע אחרון. המספר השני בגודלו בישוב אחד בארץ, אחרי בני ברק עם 779 חולים ולפני טירה וכפר קאסם עם 264 חולים. זהו קצת הכפלה מעורר דאגה ומסוכן מאוד. קצב של 2.39%. סך הבדיקות החיוביות מקורונה 17% כלומר כמעט כל אדם חמישי נמצא חיובי לקורונה. ותארו לכם שקצב הבדיקות יגדל הסיכוי לגלות חולי קורונה גדולים.

כמה ימים שבתקשורת המקומית דנים בערפל הכבד שיש בנתונים המתפרסמים. רבים טענו ל רצון ההסתרה היזום כדי לא להדביק לעיר תויות אדומות בערב פתיחת שנת הלימודים. הנה בא היום והכל התפוצץ מול פניהם של האחראים ומנהלי הקורונה בעיר. כבר עכשיו נציין שיש עוד נסתר רב שמשום מה שרשות המקומית מעדיפים להסתיר מהתושבים. הציון שניתן לבית שמש לפי מפת רמזורים עומד עכשיו על ציון של 7.74 קרו מעל לקו הכתום.

בית שמש היא כור קורונה אפשרי. הצפיפות, צורת החיים בה, אופי המתגוררים בתוכה, דרכם בחיים, הוא נורת אזהרה להתפתחות נגיף שעדיין העולם טרם למד לחיות אתו.

את ימי הרפיון והירידה לא ניצלה בלוך לטובת העמקת הרחבת הדעת בדרך להתמודדות עם הסיכון הגדול,

הודעת עיריית בית שמש: "עיריית בית שמש טרם קבלה עדכון בדבר הגבלות חדשות על העיר בית שמש והרצון להגדירה כעיר אדומה ושמעה על כך באמצעי התקשורת. עיריית בית שמש ממתינה להנחיות מדויקות כיצד לפעול. ראש עיריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך שבה וקוראת לכלל הציבור להקפיד על חבישת מסכות, ריחוק חברתי והיגיינה. רק כך ניתן להוריד את נתוני התחלואה" מטפסים היום ל- 113 חולים, הוא שינוי דרסטי שמחייב העברת השרביט לידי פיקוד העורף.

נושאים: קורונה, בית שמש, עליזה בלוך.
בית שמש ברשימת הערים האדומות. צילום מהטלויזיה
בית שמש ברשימת הערים האדומות. צילום מהטלויזיה
בית שמש ברשימת הערים האדומות. צילום מהטלויזיה
בית שמש ברשימת הערים האדומות. צילום מהטלויזיה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
תוך ששה ימים שולש מספר החולים המאומתים
המגן2נכתבה ביום חמישי, 03 בספטמבר 2020, 13:34

כדי להתמודד עם תחלואה בעיר שהמאפיין שלה זה אוכלוסיה חרדית היה צורך להתאים את ההוראות לאוכלוסיה,הרבה יותר פיקוח בשכונות של הקיצונים,דגש על בתי כנסת וזורי כינוס,איסור על כניסה לסופרים ומרכזי קניות ללא מסיכות...אין שום סיבה שימא וחמשת ילדיה הצעירים ללא מסכות יבואו איתה לקניות ולהפיץ קורונה,פיקוח הדוק בזמן אמת על ארועים ולא סתם דוחות אחרי שנגמר הארוע,יחד עם זאת חייבים תיקון בחוק לגבי הפגנות...ריחוק,מסכות וקנסות משמעותיים