נתוני הקורונה מדאיגים- לא את הרשות המקומית

15 חולים פעילים בעיר, למרות שכל התנאים קיימים בעיר להקדים ולהכריז על עטית מסכות במרחבים סגורים כולל במוסדות חינוך, הרשות המקומית טרם הכריזה בקולה את מדיניותה. אנחנו בדרך לגל רביעי וככל שנקדים לקטוע את השרשרת ננצח. מנצחים ביחד.

נתוני אתמול
נתוני אתמול

ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד סיכמו עם משרד הבריאות כי הרשויות המקומיות יובילו את המאמצים לקטיעת שרשראות ההדבקה והמאבק בנגיף הקורונה. הם סיכמו, האם אפשר לסמוך על ראשי הרשויות שאכן יוכלו הם לקטוע את שרשרת ההדבקה?

נכון לאתמול היו בבית שמש שני חולים פעילים, היום משרד הבריאות מעדכן את המספר ומעמיד אותו על -15. כמות המבודדים בבית שמש עולה, ואם הכמות הזו עולה מ-393 שלשום ל-448 אתמול סביר להניח שגם כמות החולים עלתה או תעלה.

ברור, שאם יש סממן כלשהו להימצאות הנגיף חייבים לעשות הכל כדי לחתוך אותו במוקדם. ובית שמש נכון לעכשיו לא יצאה שום הודעה המפרטת נהל התגוננות או צמצום או קטיעת השרשרת.

מה עשו ברשויות אחרות?

בנימינה עיר אדומה, מכבים רעות עיר צהובה. ביממה האחרונה אותרו 138 חיוביים לקורונה, ובישראל פעילים 729 חולים עם הנגיף. בבת ים הורה ראש העיר להחזיר חובת מסכות בבתי ספר. כך גם בנתניה, כך בכפר סבא, כך בהרצליה כל ראשי הרשויות לא המתינו להחלטת ראש הממשלה בנט ושרת הפנים שקד להביר סמכויות לראשי הרשויות, הם נטלו אחריות כי הבינו שצריך לעשות מעשה בתחילת הדרך ולא באמצע כאשר הנגיף כבר מצוי משתולל בתוכם.

אז מה אצלנו?

אין שום הודעה מצד הרשות המקומית למרות שיש שני חולים פעילים. ובבית שמש יש סיבה מצויינת להקדים את מה שלא עשתה הרשות, כמות הילדים והצעירים מתחת לגיל 15 היא בין הגדולות בארץ. אם זו אינה סיבה מזרזת בעירייה להקדים ולהכריז אז מה כן?

אנחנו ממליצים להקדים את הוראת הרשות ולחזור לעטות מסכות במקומות סגורים, כולל בתי ספר, כולל בתי כנסת, כולל סופרמרקטים. וכל מקום בו נמצאים אנשים רבים. זה בשבילכם ולא למען אף אחד אחר.

אם אתם חפצים לעבור את הגל הרביעי ללא ייסורים מיותרים נהגו בחכמה והקפידו על עטיית מסכה, היא האמצעי הנכון ביותר לעת הזו.

נושאים: קורונה, בית שמש, משרד הבריאות, עליזה בלוך.
נתוני אתמול
נתוני אתמול
נתוני אתמול
נתוני אתמול
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: