שערורייה: וועדת הכספים נעזרה בחבר טלפוני לאישור תקציב העירייה

וועדת הכספים אישרה את תקציב עיריית בית שמש לשנת 2020 בישיבה אחת, כולל שיחות טלפוניות עם הגזבר, בהיעדר הצוות המקצועי המוביל. הרבה ביקורת יש לחברי הוועדה, ומעניין אף לא דיון אחד על מספר- סעיף אחד בתקציב. ככה מקבלים החלטות על 611 מיליון שח

וועדת כספים
וועדת כספים

וועדת הכספים מצרפת לזימון המליאה מן המניין הערב את פרוטוקול ישיבתה, על אישור תקציב העירייה לשנת 2020. הפרוטוקול חושף את דרך התנהלות עיריית בית שמש, בעידן בלוך. כבר שום דבר לא שייך לימי אבוטבול, זה עידן עליזה בלוך.

בלוך אינה יושבת בוועדת הכספים, ואולם היא היום בבואה לדון על תקציב עיריית בית שמש אינה יכולה להתעלם מהשערוריות שהפרוטוקול הזה חושף.

הפרוטוקול יודע לספר מה שאנחנו ידענו על דרך גיבוש התקציב. "הסדר הנכון בעריכת הצעת תקציב הוא כי חברי הועדה ידונו במדיניות התקציב העירונית, תוך שמיעת עמדותיהם של אנשי המקצוע. חברי הוועדה יגבשו את מדיניות התקציב עליה ימליצו למליאת מועצת העיר." חברי הוועדה ערים לעובדה כי לפניהם הונחה הצעת תקציב מסודרת, כוללת מספרים ייעודים ולא לפי הסדר הנכון גם על פי הבנתם.

לא זו הדרך, וחברי הוועדה צודקים. ראש העיר פעלה בנוהל לא נכון. רבותי מדובר בשנת התקציב השנייה שראש העיר מגישה תקציב, 2019 ו- 2020. האם עדיין לא למדה?

לכן לא מפתיע לקרוא את המלצת וועדת התקציב כי: "לקראת שנת תקציב 2021 ייקבעו ישיבות של וועדת הכספים לדון במדיניות התקצוב כבר מחודש יולי". כלומר בעוד ששה חודשים אנחנו צריכים לדון על תקציב 2021. אשרי המאמין.

יו"ר הוועדה גם טענה כי בחודש דצמבר זומנה ישיבה ולא היה קוורום. חברי הוועדה כוללים 7 חברים, ולא הגיעו אפילו מחציתם!!! חברי הוועדה קבעו החלטה פה אחד על שינוי בדרכי העבודה, "ככל שלאחר 15 דקות מתחילת הישיבה אין קוורום, יו"ר הוועדה בצירוף חבר וועדה אחד נוסף יהוו קוורום חוקי".

הפרוטוקול חושף ומאשר מה שכבר כתבנו כאן באופן בלעדי, הגזבר לא נכח בישיבה. מדובר בישיבה אחת לאישור תקציב של 611 מיליון שח, והגזבר נעדר ממנה. מי לדעתכם יכול לתת תשובות ברורות ומנוסחאות באופן כזה שהכל יהיה נהיר ובהיר לחברי מועצת העיר אם לא הגזבר. וזה איננו נוכח בישיבה. אז מה עושים? נעזרים בחבר הטלפוני שבמקרה שלנו הוא הגזבר בכבודו. ומה עם הצוות הבכיר? ובכן שימו לב, מנהל תפעול, מנהל מינהל חינוך, מנהלת אגף הנדסה, מנהל אגף החינוך, כולם לא הגיעו למרות שהוזמנו. לזכותו של מנהל אגף החינוך שיגר במקומו את תקציבאית המינהל וגם הסביר באופן מפורט ליו"ר הוועדה את הסבריו לתקציב.

ככה בונים או מאשרים תקציב בגובה של 611 מיליון שח?

והפעם כאמור נעדרו בעלי התפקיד, אז מה עושים? מבררים איתו סוגיות בשיחות טלפוניות. לפחות פעמיים הרימו הנוכחים טלפון לגזבר, פעם בענייני כוח אדם, להסביר את פערי השכר בין שנה קודמת לשנה הנוכחית ופעם שנייה על הגירעון הצפוי בסכום של כ-13 מיליון שח.

הנה מה שאומר המשנה לראש העיר מלאכי כי טוב: " יש לנו שאלות רבות על התקציב, אנו מבקשים לקבל תשובות לכל השאלות עד ההנהלה". מעניין אם מישהו רשם את השאלות, ומעניין יותר אם מישהו בכלל יצרף למליאה הערב את התשובות, כל זה כדי שהציבור ידע הרבה יותר על מלאכת ארגון התקציב.

אגב יגאל חדד החרד כל כך לקיום הסעיפים בהסכם הקואליציוני גילה כי תקציב מורשת המזרח לא מופיע בספר. כלומר הגירעון יגדל בעוד רבע מיליון שח או שיצמצמו במקום אחר.

מן הפרוטוקול אנחנו למדים על דרישה חד משמעית של חברי הועדה "לבצע תיקונים בספר התקציב כפי שיועלו ע"י החברים בימים הקרובים.". אתם יודעים מהם התיקונים? האם אלו תוקנו? יך נדע אם הם לא נכתבו בפרוטוקול...

הכי חשוב, חברי הוועדה החכמים שלנו מאשרים את התקציב בסך של כ-611 מיליון שח. הכל כמובן בכפוף לדבריו של הגזבר, ולדבריו של התקציבן. ובכפוף להערות שהועלו בישיבה...

קראתם? אל תשכחו להוריד אפליקציית חדשות קרן אור בית שמש הישארו מעודכנים בכל החדשות על העיר בית שמש

נושאים: וועדת הכספים, עיריית בית שמש, רינה הולנדר, עליזה בלוך.
וועדת כספים
וועדת כספים
וועדת כספים
וועדת כספים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: