מספר החולים המאומתים ממשיך לטפס, אתמול נרשמו 2441 חולים

לא כך ננצח את הקורונה, אם השאננות לחיסון תימשך, במקביל לזלזול בהקפדות הסגר, בית שמש עלולה למצוא עצמה בקטסטרופה גם בסיום הסגר השלישי. ומה עושה העירייה לעודד התחסנות או לצמצם תחלואה? גורם בהגשת העזרה לחולים מאומתים: "לא ידוע".

חיסונים בכללית
חיסונים בכללית

בית שמש חצתה את רף 10,000מתחסנים, עד אתמול התחסנו בסה"כ 10,086 תושבים, אתמול התחסנו רק 345 תושבים, (שלשום 119 מתחסנים) מספר נמוך לכל הדעות. כלומר רק 7.14% מהאוכלוסייה מחוסנת. הרבה פחות מהממוצע הארצי. בישראל חוסנו מעל 1.9 מיליון איש מתוך אוכלוסיה של 9.2 מיליון. למי חשוב הגדלת מערך החיסונים בעיר? ולמה האוכלוסייה אינה הולכת להתחסן? האם זה נובע מהעובדה שהרוב חרדי בעיר? אין לנו פילוח נתוני התחסנות לפי שכונות כך שלא נוכל ללמוד באמת על כמויות מתחסנים.

ואם זה לא מספיק שימו לב למצב הקורונה בעיר, נכון לאתמול, 2441 חולים, נוספו ביממה האחרונה 288 חולים מאומתים. פי יותר משניים מהמוצע הארצי, בישראל עומד מספר המאומתים מסך הבדיקות על 7.2%, בבית שמש אנחנו מעבר לכפול, 15.33%. ציון רמזור עולה ומגיע ל-9.69. בשבעת הימים האחרונים נוספו 1779.. גם מספר הנפטרים מקורונה ממשיך לעלות, באחרונה נוסו לפחות שניים מתושבי העיר לרשימת הנפטרים, ונדמה כי אנחנו סוגרים מספר עגול של נפטרים, כ-20 נפטרים בסה"כ.

משפחות רבות בעיר נדבקו, זה התחיל בילד, או במבוגר, התוצאה כל הבית חולה קורונה. ידוע על משפחות לא מעטות בכל השכונות שנדבקו מקורונה. חלקם כבר בשלבי החלמה מתקדמים, חלקם אחרי.

כיצד העירייה מתמודדת עם המצב הזה?

הממונה על הבריאות ישראל סילברסטין (דגל) הפנה אותנו לדובר העירייה שנמצא בבידוד. הוא נשאל, מה עושה העירייה כדי להיאבק בקורונה הגואה בעיר, לרב סילברסטין לא היה הרבה לומר כנראה, ולכן הפנה אותנו לדובר העירייה.

בדקנו במקומות אחרים, וגם שם לא ידעו אם בכלל העירייה עושה משהו, ולו קטן, כדי למגר את הקורונה. "לא ידוע" עונה גורם בכיר בהגשת עזרה לחולים מאומתים ולמבודדים.

גם לעניין החיסונים העירייה שלא כמו רשויות אחרות, אינה מעודדת חיסון. נדגיש המשימה מוטלת על קופות החולים, עידוד מראש העיר או לפחות תשומת לב קטנה משם, או מלשכתה, או ממנכלה, בודאי היו מעודדים את הקופות להביא יותר אוכלוסיה לחיסון.

נושאים: קורונה, בית שמש, משרד הבריאות, קופות חולים, חיסונים
חיסונים בכללית
חיסונים בכללית
חיסונים בכללית
חיסונים בכללית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: