מודעות בעיר באידיש על סכנת החצבת

סכנה חצבת- מודעות המזהירות על הימצאות נגיפי והתחסנות או בדיקה פורסמו גם בשפת האידיש בלוחות המודעות העירוניים, רק מיקום הבדיקה מופיע בשפת הקודש.

המודעה באידיש על לוחות המודעות
המודעה באידיש על לוחות המודעות

עודכן יום חמישי 6.9. מי פרסם מודעות ברחבי העיר תחת הכותרת סכנה חצבת? המודעות זורעות הבהלה אינן ברורות כלל וכלל והן מתפרסמות באותיות שחורות על דף לבן בלוחות המודעות העירוניים. אין שום גוף מזוהה על הפרסומים המבשרים על הימצאות מחלת החצבת בעיר. מה שכן ניתן ללמוד מהמודעות הוא מיקום התחנות לבדיקת המצאות המחלה ברחובות נחל לכיש ורח' הגליל בהם מצויות שתי תחנות בדיקה, 'עדן' ו'יובל' בהתאמה.

המודעות מנוסחות באידיש ובעברית. המודעות מזמינות להיערך לקראת החצבת. קורא באתר עידכן כי הוא מצא גם מודעות בעברית ומכאן תיקון הידיעה. בכל מקרה ברחובות שיאיה שידאה שפה זרה נמצאו מודעות מנוסחות באידיש ולא בעברית.

די מוזר למצוא מודעה בעיקר זורעת פחד. והמודעה הזו זורעת פחד, כי הקורא רואה את הכותרת ואינו מבין תוכנה עלול להיכנס לפאניקה מיותרת ללא כל חותמת נושאת אחריות.

על מחלת החצבת ניתן לקרוא באתר הכללית. חצבת היא מחלה נגיפית חריפה ומידבקת מאוד שגורמת לחולים בה לפריחה אופיינית ולתחושה כללית רעה. המחלה מועברת מאדם לאדם באמצעות הפרשות מדרכי הנשימה ובמגע עם אדם חולה. אף שקיים חיסון נגד חצבת, המחלה שכיחה יחסית

באוגוסט 2018 הודיע המרכז האירופי לבקרת מחלות ולמניעתן כי בין ינואר 2018 לאוגוסט 2018 נדבקו במחלה ברחבי אירופה יותר מ־42 אלף ילדים, ו־14 מהם מתו כתוצאה מסיבוכי המחלה. גם בישראל נרשמה עלייה חדה בתחלואה בחצבת, ומשרד הבריאות פרסם כי מאז תחילת 2018 ועד תחילת השבוע האחרון של אוגוסט 2018 חלו במחלה 262 ישראלים. זאת לעומת 33 חולים בכל 2017 ותשעה חולים בלבד בכל 2016. במשרד הבריאות מייחסים את התפרצות החצבת בארץ - בין היתר - לחשיפת אוכלוסייה לא מחוסנת לאנשים שבאו מאירופה ונדבקו שם במחלה.

למרבה השמחה קיים חיסון, המורכב מנגיף חי־מוחלש כבר מאז שנות ה־60 של המאה הקודמת. הבעיה היא שקיימות אוכלוסיות שלא מתחסנות, ובגללן קיימות התפרצויות של מחלת החצבת.

בארץ החלו לחסן נגד המחלה ב־1967 במנת חיסון אחת, והחל מ־1978 בשתי מנות: בגיל שנה ובבית הספר בכיתה א'. עד גיל שנה קיימים עדיין נוגדנים מהאמא שהועברו לתינוק במהלך ההריון, וללא קשר אם האמא מיניקה או לא. אם בסביבת התינוק יש מספר רב של מקרי חצבת, צריך לשקול את האפשרות לחסן אותו גם לפני גיל שנה

עד כאן בתמצית הדברים מאתר הכללית. מומלץ מאוד להיכנס או להיוועץ עם אחיות קופות החולים. בכל מקרה נחזור לעניינינו, מודעות כאלו אם קיבלו אישור להיות מודבקות על לוחות המודעות (אגב מי מאשר?) חייבות להיות בשפה ברורה ובנעימה.

לסיכום התושבים מוזמנים ליצור קשר עם שתי התחנות המפורסמות במודעות לחיסון או לבדיקת צורך לחיסון.

נושאים: בריאות הציבור, בית שמש, חצבת
המודעה באידיש על לוחות המודעות
המודעה באידיש על לוחות המודעות
המודעה באידיש על לוחות המודעות
המודעה באידיש על לוחות המודעות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: