איך מגיבים בבית שמש להתעוררות הקורונה?

תמונת מצב אידיאלית בעיר יכולה להשתנות בין רגע, כמות הילדים הלא מחוסנת היא בין הגדולות בארץ, הסיכוי להתפרצות המחלה גדול. האם בעירייה מתכוונים להוביל עידוד חיסונים בת"ת ובשיבות? נכון לעכשיו יש כבר 393 מבודדים.

להגדיל כמות המתחסנים בדחיפות
להגדיל כמות המתחסנים בדחיפות

הקורונה בישראל מרימה ראש, והפחד חוזר ללבבות האנשים. מה אצלנו? נקווה שלא, ובינתיים טוב לדעת שהפוטנציאל קיים.

אם מפת ההתחסנות קובעת את הסיכוי, אזי לפי המפה הזו, בבית שמש הסיכוי לא קטן בכלל. הנה טבלת הישובים בהם 'מככבת' בית שמש, הישובים בהם אחוז המתחסנים נמוך ביותר.

וכדאי לשים לב באיזו חברה אנחנו מכונסים, חברה חרדית וחברה הבדואית בנגב.

כסייפה 18.21%

חורה 20.28%

ביתר עילית 22.11%

מודיעין עילית 23.06%

לקיה 25.02%

אלעד 26.07$

תל שבע 26.4%

ערערה בנגב 26.6%

כוכב יעקב 29.02%

בית שמש 31.04%

ואחריה בני ברק ועוד רבות אחרות

בית שמש רק שליש מאוכלוסייתה התחסנה. מתחסנים מנה שנייה אפילו פחות מהמנה הראשונה 27.11%

נכון להיום, מספר החולים המאומתים קטן מ-15 ולכן משרד הבריאות אינו מפרסם. ציון יומי 2.

בבית שמש כמו בכל ערי ישראל, קיים חשש שהוריאנט ההודי יגיע ואז עלולה המגיפה לפרוץ במלוא עוזה.

מנהלי העיר בית שמש טענו כי כמות המתחסנים נובעת מהעובדה שמדובר בעיר צעירה עם כמות ילדים מרובה ולכן הגענו רק לכדי שליש מהאוכלוסייה. עתה מה יאמרו?

משרד הבריאות מפרסם הבוקר: בהמשך לעליה בתחלואת קורונה בקרב ילדים בימים האחרונים, ולנוכח ההתפרצויות האחרונות בבתי הספר במודיעין, בבנימינה ובמקומות נוספים, כתוצאה מוריאנטים שונים, התקיים אמש דיון מיוחד במשרד הבריאות על ידי צוות המומחים והצט״מ בנושא הרחבת החיסון לבני נוער בגילאי 12-15. בדיון בהשתתפות פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, מומחים מקרב הצט"מ ורפואת ילדים, נציגי קופות חולים והנהלת המשרד, הוחלט לאמץ את החלטת המומחים להמליץ על הרחבת החיסון לבני הנוער בגילאים 12-15.

אז איך אצלנו יגיבו לתחלואה המתעוררת? האם יתחילו לקדם את החיסונים? וכשמדובר בעיקר, תלמידי תלמודי תורה וישיבות יש השפעה גדולה להחלטות הרבנים. האם מישהו מהנהלת העיר דיבר/מדבר עם הרבנים להתחיל בקידום מסע חיסון כולל לכלל הציבור התלמידים האלה?

ועוד משהו שכדאי לחשוב עליו, בימים אלה יצאו התלמידי התיכוניים לחופשת הקיץ שלהם, בקרוב יצטרפו אליהם תלמידי בתי הספר הממלכתיים. ואחר זאת ייפתחו בתי ספר של החופש הגדול, מה שהיה פעם מפעל הקייטנות. האם אלה ינוהלו בשגרה? ללא מסכות? עם מסכות? עם דיווחים ובקרות נדרשות. איך?

עיריית בית שמש צריכה להיות עם היד על הדופק ולהקדים את המוסדות הממלכתיים כפי שעשו בנתניה, במודיעין, בהרצליה שם החליטו למרות התחלואה הקטנה להקדים מסכה למגיפה ולחייב לימודים עם מסכות.

נושאים: משרד הבריאות, קורונה, בית שמש, מתחסנים
להגדיל כמות המתחסנים בדחיפות
להגדיל כמות המתחסנים בדחיפות
להגדיל כמות המתחסנים בדחיפות
להגדיל כמות המתחסנים בדחיפות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: