אחרי הספר- סדרת הרצאות לציבור

יו"ר 'עזרת אחים' הרב אברהם קאפ החליט להזמין את מחבר הספר 'לכתחילה' לסדרת ההרצאות, לאחר שנחשף לתועלת האדירה שהפיקו משפחות של חולים המתגוררות בעיר, מעיון וקריאה בספר מאת הרב מן. הערב הרצאה ראשונה. מומלץ בחום

שער הספר
שער הספר

בעקבות ההצלחה הרבה לה זכה הספר 'לכתחילה', שחיבר אחד מתלמידי החכמים בבית שמש, הג"ר שמעון אליעזר מן דיין בביה"ד 'חוקת משפט', יוזם ארגון החסד 'עזרת אחים' סדרת הרצאות מרתקות, העוסקות בנושא עליו נסוב הספר: אמונה וביטחון ברגע של מבחן, ומתן כלים להתמודדות נכונה ובריאה עם אתגרי החיים, ועם קשיים חריגים, ובמיוחד למתמודדים עם ייסורי המחלה הנוראה ר"ל ובני משפחותיהם.

לצד החלק העיוני וההשקפתי, שמחדד סוגיות ומבסס תובנות בנושא אמונה וביטחון, יעסוק הרב מן בהרצאותיו בשאלות כבדות משקל והרות גורל, עמן מתמודדים החולים ובני משפחותיהם: איך מעדכנים את בני המשפחה על המחלה? האם יש לשמור את דבר המחלה בסוד או לפרסם ברבים? כיצד מבשרים להורים ולסבים? איך מתייחסים לשאלות הקשות ששואלים הילדים? איך מתמודדים עם הבושה ואי הנעימות? ומה אם חלילה סיכויי ההחלמה נמוכים ועוד.

יו"ר 'עזרת אחים' הרב אברהם קאפ אומר בשיחה לחרדון 'חדש', כי החליט להזמין את הרב מן לסדרת ההרצאות, לאחר שנחשף לתועלת האדירה שהפיקו משפחות של חולים המתגוררות בעיר, מעיון וקריאה בספר לכתחילה אותו כתב הרב מן מתוך הניסיון והחוויה האישית שחווה על בשרו עת לקה במחלה הנוראה ר"ל, וההתמודדות הקשה שנאץ להתמודד עד שהחלים בס"ד ויכול היה להעלות את הדברים על הכתב בצורה ויכול היה להעלות את הדברים על הכתב בצורה מסודרת ובאופן שיוכל לשמש כמקור השראה וכמדריך ומורה דרך לאנשים נוספים, הן כאלו המתמודדים עם מחלה קשה ל"ע, והן אנשים 'רגילים' המתמודדים עם קשיים שונים שניצבים בפניהם במשעול החיים.

"אני עצמי הפקתי הרבה מאוד תועלת מקריאת הספר", מספר הרב קאפ, "אני מתמודד במשך שנים עם אינספור מקרים שבהם אני נחשף לכאב של משפחות ושל אנשים, כל מקרה כזה נכנס ללב, משאיר חותם. צריך ארגז כלים מאוד רחב ומקצועי כדי להכיל את כל החוויות האלו בלב, ולהישאר אדם שפוי שמסוגל לחייך ולעזור לעצמו ולאחרים, ואכן מקריאה בספרו של הרב מן, מחשובי תלמידי החכמים בעירנו, שאבתי חיזוק עצום והמון המון כוח להמשיך בעשייה. דברים דומים שמעתי מכל מי שקרא את הספר, ולכן אני סבור שסדרת הרצאות מפיו של הרב מן בעצמו, יכולה לתרום תרומה אדירה לכל מי שישתתף בהן ויקנה כלים מעשיים לחיים ולהתמודדויות היומיומיות".

ההרצאה הראשונה בסדרה תתקיים ברצות ה' ביום שני, הערב, , בבית המדרש ברדיטשוב – נדבורנה אראד, ברח' האדמו"ר מבעלזא 7, בשעה 21:00, ולאחריה ייקבעו מועדים ומיקומים להרצאות הבאות בסדרה.

נושאים: עזרת אחים, הרב קאפ, הרב מן, הרצאות, ספר
שער הספר
שער הספר
שער הספר
שער הספר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: