המתנדבים חיפשו כל ליל הסדר והנעדר התארח אצל שכן

נעדר בן 70 הלוקה באלצהיימר שנעלם בליל החג עורר דאגה בקרב משפחתו ורבים מבני הקהילה נרתמו לחפשו, עזבו את שולחן ליל הסדר להציל חיים.

עזרת אחים
עזרת אחים

מתנדבי "עזרת אחים" ו"איחוד הצלה" בבית שמש הוזעקו לטפל במקרה של נעדר בן 70 הלוקה באלצהיימר שנעלם בליל החג • לפנות בוקר התברר כי מתחילת הלילה שוהה הנעדר אצל אדם שפגש אותו ברחוב • אבריימי קאפ, יו"ר עזרת אחים: "חשוב במקרים כאלו לעדכן את כוחות ההצלה שלא ישקיעו שעות של חיפושים לשווא"

מקרה חריג אירע בליל הסדר בעיר בית שמש: כוחות גדולים של משטרה וארגוני החסד וההצלה המקומיים חיפשו במהלך הלילה אחר יהודי חרדי כבן 70 הלוקה באלצהיימר ונעלם לבני המשפחה בשעות הערב המאוחרות של ליל החג.

"בסביבות 20:30 הגיע אדם למרכז "עזרת אחים" ברמה א' וסיפר שאביו המתארח אצלו נעדר והוא חושש לשלומו מאחר והוא חולה אלצהיימר" משחזר איש החסד של בית שמש הרב אברהם קאפ, יו"ר עזרת אחים, שטיפל במקרה.

"הוצאנו רמקולים לרחובות ומאות מתנדבים של עזרת אחים יחד עם מתנדבי "איחוד הצלה" הסתובבו ברמות בית שמש והקרייה החרדית בחיפושים אחרי הנעדר שסכנה נשקפה לחייו. רק אחרי שעות ארוכות של חיפושים כשליל הסדר כמעט הסתיים, בסביבות השעה 05:00 לפנות בוקר, ירד אחד הדיירים ברחוב הקישון ופנה למחפשים כשהוא מעדכן אותם שהאיש אותו הם מחפשים שוהה בביתו" מספר קאפ.

התברר כי אותו אדם הבחין ביהודי מבוגר המשוטט בגפו ברחוב ושאל לשלומו. האיש השיב כי אין לו היכן לאכול ולישון ומששמע זאת הדייר מיהר לעלות אותו לביתו ולקיים בהידור רב "כל דכפין יתי ויפסח". מה שהוא לא ידע הוא כי את כל שעות הלילה החשוב בשנה העבירו מאות מתנדבים בחיפושים חסרי תוחלת אחר אורחו הנכבד.

"חשוב להעביר מסר לציבור" מבקש אבריימי קאפ, מי שטיפל באינספור מקרי היעדרויות בעשרות השנים האחרונות ונחשב למאסטר בתחום בתוקף תפקידו כיו"ר ארגון החסד של בית שמש "עזרת אחים": "גם אם נראה לכם שהאדם שפגשתם הוא נורמטיבי ואומלל שאין לו איפה להיות, תפעילו קצת מחשבה ותנסו לוודא את הרקע בכדי למנוע עגמת נפש, לחץ וחשש, ואובדן של שעות יקרות למאות איש כפי שהיה במקרה הזה. עם קצת יותר תשומת לב משפחות רבות לא היו נאלצות לוותר על ראש המשפחה בליל הסדר".

נושאים: עזרת אחים, נעדר, ליל הסדר
עזרת אחים
עזרת אחים
עזרת אחים
עזרת אחים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: