יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל

גרעין גוג'ו ,גרעין קהילתי של יוצאי אתיופיה אשר פועל בבית שמש הוביל את ערב הזיכרון

המשתתפים באירוע
המשתתפים באירוע

מידי שנה בשנה מציינים בכ"ח באייר, ביום ירושלים, את הנספים במסע מאתיופיה לישראל, כ4,000 מתו בדרך אל ארץ ישראל , ע"י שודדים ורוצחים, מחלות, רעב ותשישות הדרך הארוכה, חלקם תוך כדי המסע וחלקם במחנות הפליטים בסודן בזמן ההמתנה הארוך שבו שהו במחנות. יום הזיכרון נקבע ביום ירושלים, כדי לסמל את הרצון וההשתוקקות של יהודי אתיופי לעלות לארץ ישראל, לירושלים – ירוסלם.

ביום זה אנו מוקירים את יהודי אתיופיה אשר יצאו למסע הארוך אל ארץ ישראל ומעלים על נס את גבורתם ואת נחישותם במהלך מסע זה שבו עברו עינויים גופנים ונפשיים רבים וקשים מנשוא. הם חצו רכסי הרים, צעדו במדבריות, התמודדו עם נהרות גועשים ועם יערות סבוכים, הותקפו ע"י שודדי דרכים וסבלו רעב, צמא , מחלות ומוות. גם כשגיעו למחנות הפליטים, בסודן , אדיס וגונדר חיכו שם זמן רב בהמתנה לעלות אל ארץ ישראל ורבים נספו ממחלות , קדחות ורעב. האמונה והתקווה להתאחד עם העם היהודי והכיסופים לציון הם שהניעו אותם להמשיך במסעם למרות כל הקושי.

כמידי שנה נערך טקס ממלכת ע"י המדינה לזכר הנספים ליד האנדרטה בהר הרצל, במעמד נשיא המדינה, שרים, אלפים מבני הקהילה ומוקירי זכרם של הנספים. הטקס השנה חל ב13.5 בשעה 11:00, אנו קוראים ומזמינים אתכם להגיע, לקחת חלק בטקס ולהמשיך את זיכרון מסע יהודי אתיופיה לארץ ישראל.

גם בבית שמש ציינו את יום הזיכרון ע"י ערב שהפיקו חברי קהילת גרעין גוג'ו , גרעין קהילתי של יוצאי אתיופיה אשר פועל בבית שמש, בשיתף עם קהילת צעירים בית שמש שעלים, בערב "זיכרון בסלון" בו בבית משפחת זלקה. בערב הדליקו נרות לזכר הנספים, הקרינו סרטונים ושיא הערב היה שיתוף של חברי הגרעין אסתר ואורי זלקה ואילנה צגאי בסיפור מסעם המצמרר, בו היו פחות מבנות 10 והלכו עם כל משפחתם במסע מפרך אל סודן. ישנו בימים והתקדמו בלילות לאור הירח, נתקלו בשודדים ונעצרו ע"י הצבא האתיופי שניסה להחזיר אותם אל לכפרים מהם הגיעו , אך ההשתוקקות הרבה לארץ ישראל דחפה אותם להמשיך במסעם ובתלאות רבות הצליחו להגשים את חלומם וזכו להקים בית בישראל ולגור כאן בעירנו בית שמש.

נושאים: שעולים, בית שמש
המשתתפים באירוע
המשתתפים באירוע
המשתתפים באירוע
המשתתפים באירוע
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: