25 שנה לבית ספר עוזיאל- שני מנהלים מסכמים מחצית היובל

התפארנו ושיבחנו מערכת החינוך היסודית בעירנו עטורת ההישגים, תעודות ועוד נבטו גם בשדה החדש שנזרע לפני 25 שנה, זכינו במנהלים שהשקיעו כל מרצם להגיע להצלחה הגדולה.

אילנה ירחי והרב אוריאל פדידה
אילנה ירחי והרב אוריאל פדידה

בית ספר עוזיאל מציין השנה חצי יובל. את ביהס הקימה הגב' אילנה ירחי מתוך ביס לוין. הגרעין המרכזי המיטבי של צוות ביה"ס משמש עד היום כעמוד השדרה החינוכי של ביה"ס מה שסייע רבות לשמירת זהותו של ביה"ס, איכותו המקצועית, והוויתו החינוכית. דורות רבים של תלמידים מכל רחבי בית שמש זכו וזוכים ללמוד בביה"ס הממ"ד שמשלב אינטגרציה, יהדות מתוך נועם ודרך ארץ. יחד עם צוות חינוכי מיטבי ערכי ומקצועי. ביהס זכה לפני כ-14 שנה בפרס חינוך ארצי ואף מספר פעמים בפרס מנהל המחוז כולל השנה בה זכה על הצטיינות בפיתוחו כבי"ס לאומנויות. תהליך שהחל לפני כ-7 שנים בתהליך הייחודיות העירוני.

ביה"ס הפועל על פי תפיסת גרדר מבקש לאפשר מגוון התנסויות על פי האינטלגנציות השונות. דבר הבא לידי ביטוי במסגרות הפעולה השונות. בתחום מוסיקה כל תלמיד לומד נגינה החל מכיתה ב' יחד עם מורים מהקונסבטוריון. לימודי האומנות הפלסטית ציור ועוד נלמדים במסגרות השונות. מקהלת ביה"ס, חוגי צילום, מחול ודרמה, ליצנות רפואית, גרפיקה נגרות ועוד מאפשרים לתלמידים לגלות את עצמם ולפתח חוזקות ורחבי דעת חדשים. כיום זוכה ביה"ס לכך שהתלמידים המגיעים אליו במקרים רבים מדובר על דור שני הממשיך בביה"ס.

האווירה הנעימה והגיבוש הבית ספרי הפכו לשם דבר. כל אדם שמגיע לעבודה בביה"ס מבקש להישאר בו בין אם מדובר במורה, סייעת או כל בעל תפקיד אחר.

בבית הספר פועלים כעת על חיזוק הקשר למסורת בתחום השבת וחגי ישראל. כאשר המטרה שכל תלמיד ישלוט בתפילות השבת: לכה דודי, שיר השירים, לכו נרננה ועוד וכך מידי יום שישי נפגשים הילדים לקבלת שבת עם המנהל הרב אוריאל כאשר חלק מרכזי מוקדש ללימוד ולשירת קטעי התפילה.

מסכם מנהל ביה"ס הרב אוריאל פדידה: "בעוד כחודשיים יתקיים לו טקס הענקת פרס מנהל המחוז על קידום תחום האומניות יחד עם ביקור מנהלי המחוז בביהס. בתערוכה אומנותית ומיצגים ייחודיים ברחבי ביהס". ואכן מי שנכנס ומסייר בין כתלי ביה"ס אינו יכול להתרשם מקירותיו המלמדים, מתערוכות יצירות ילדים יפהפיות כאשר אחת מהן, זכתה להגיע לפרסום הנס בבניין העירייה.

להורים המבקשים לדעת עוד פרטים, וכתבה זו אינה מעמידה הכל לרשותם, יכולים להציץ בערוץ ביה"ס ביו טיוב המכיל חומרים רבים הופעות המקהלה. תקליטורים שהוקלטו באולפן ביהס . סרטים שהופקו ועוד. שיר הנושא של כלל החמ"ד אודות דמותו של הרב נריה זכה להיות לשיר המייצג של כלל מערכת הממד. ולאלפי צפיות. ולצלצולים בבתי הספר. פרי הלחנתה וכתיבתה של המורה חגית בנדר מנצחת המקהלה.

המנהלת המייסדת, הגב' אילנה ירחי ניהלה את ביה"ס במשך 13 שנים, אישה צעירה אך מלאה מוטיבציה ושאפתנות להצליח, זה מה שהביא לה הישגים לא מעטים שהתנחלו בטריטוריה עוזיאל שהפך להיות מותג בעולם החינוך המקומי והארצי. "הייתה לי הזכות להקים בית ספר מראשיתו עם כל האתגרים הנלווים, ניהלתי באהבה רבה 13 שנים, בהם בנינו צוות לתפארת, גיבשנו חזון ודרך, הצבנו מטרות, וב"ה זכינו לקצור פרות מתוקים. בחרתי ללכת לניהול למרות גילי הצעיר וזו בשל תחושת שליחות שפעמה בי (לבית שמש הגעתי מנתניה במסגרת שליחות של הפניית מורים לעיירות פיתוח).

מטרת שליחותי שבבית שמש תהיה פנינה חינוכית ומקצועית ואבן שואבת...

ירחי קיבלה לידיה את ביה"ס ממש ברגע האחרון לפני פיתחת שנה"ל. קיבלה את ניהול בית הספר ב-30 באוגוסט כך שנותר זמן קצר מאוד להערכות הצוות. ועם זאת, בהליך מזרז מאוד, הצליחה לגבש צוות בית הספר היה ברובו צעיר שבנה את ביתו ומשפחתו יחד עם בניית בית הספר.

כאשר במחשבה היה חבוי הרצון ליצור דימוי של בית ספר ממלכתי רגיל עם כל המשתמע לעומת בתי ספר תורניים שהיו בסביבה. ירחי נתקלה ב חוסר אמון של ההורים בבית הספר, ועליה היה לשכנע הורים שיבחרו לרשום את ילדיהם בבית ספר.

במקביל התחילה בבניה של מסורות ושגרות בכל התחומים בבת אחת: קידום הישגים, שיפור האקלים, בניית שגרות פדגוגיות, בניית שותפות עם קהילת ההורים, בניית מנהיגות תלמידים, טיפוח סביבות ועוד.

אחד מהיעדים שהיו זה לגייס גם אוכלוסיות תורניות לשורותינו. מכיוון שהחזון והיעד היה ברור שתפקידנו להוביל מצוינות בכל התחומים ולחולל שינוי בכל הפרמטרים ורק זה יגדיר נכון ומדויק את מי שאנחנו וייתן לנו זכות קיום. היה לנו ברור שרק דבקות במימוש המטרות והגשמת היעדים יובילו

לשינוי התדמית של בית הספר מה שהפך אותנו למצוינים בתחומים שונים ומגוונים: בהערכה בית ספרית נקראנו להעיד בועדת דוברת על התהליכים שבית הספר עבר בתחום. באקלים מדדי האקלים במיצבים היה בין הגבוהים במחוז ובארץ, במצוינות לימודית, באיכות הסביבה ובאסתטיקה, בקריאה, בזהירות בדרכים, בהקמת סביבות לימודיות חדשניות ועוד.

אחד מההישגים שהמחישו עד כמה ביה"ס מבוסס כבר במערכת החינוך המקומית, היה הכפלת מספר התלמידים ומבית ספר לא מבוקש, ההורים היו קמים מוקדם כדי להבטיח את הרישום לכיתה א' שכן היה ביקוש גדול והעירייה העמידה והקציבה לביקוש זה מכסה של תלמידים.

מספרת השבוע הגב' ירחי: "ההישגים הרבים שנהגנו לקצור היו ברוח... וגם הישגים גשמיים. ראשית זכינו למימוש החזון הבית הספר שאכן הפך לפנינת חמד בנוף המחוזי והארצי מכל הארץ באו מנהלים, מדריכים, מפקחים ואנשי אקדמיה ללמוד מקרוב על התהליכים המקצועיים והחדשניים שהובלנו בבית הספר. לא פעם נקראנו נציגות מהצוות ואנוכי לספר בפני מנהלים, ובקורסים באוניברסיטאות השונות על תהליכים שהצלחנו לקדם. הפרסים שבית הספר זכה במחוז בשנותנו הראשונות ותעודות ההצטיינות הם אות והוכחה להצלחה הגדולה של המסגרת. שיפור האקלים, קידום הישגים לימודים, זהירות בדרכים ועוד. בי"ס עוזיאל זכה בכל פרס שעלה על מפת הפרסים הארצית איכות הסביבה, זהירות בדרכים והשיא כמובן בפרס חינוך ארצי. תודותיי ראשית לבורא עולם שזימן לי חוויה כל כך מיוחדת ויחודית ועל הזכות להקים בית ספר ולממש חזון ויעד.

השבוע כאשר באה להתברך מההישגים ולהיות נוכחת במעמד חגיגת חצי יובל הוסיפה: "מודה על הזכות להוביל צוות מיוחד וייחודי, שבאמת לא יכולתי לעשות זאת לולא האמון וההירתמות שלהם לממש חלומות גדולים. לעונג היה לי ללמוד, להתפתח ולצמוח יחד איתו." והיא אינה שוכחת לשלוח גם מילה טובה להורים על האמון והנשיאה המשותפת בחשיבה בהנהגה ובהובלה. לתלמידים המקסימים שבזכותם הפכנו למותג. לרשות, למשרד החינוך, לתוכנית קרב על ההזדמנות לחשוף אותנו לתוכניות עתירות ומגוונות...

שני מנהלים מסורים, איכותיים ומיטביים במערכת החינוך הארצית הובילו בי"ס להישגים ואין גאווה גדולה מכך שתלמידים בוגרים ממשיכים לחשוב על ביה"ס כמקום פוטנציאלי לילדיהם. מי שהתחנך בעוזיאל רוצה שילדי יגדלו בחממה הזו.

העידה ראש העירייה בכנס: "ארבעת ילדי למדו כאן, ואם אני צריכה לבחור לי מודל חינוכי לשאיפתי במערות החינוך, עוזיאל בהחלט דוגמא מצוינת לשאפותיי.".

נושאים: ביס עוזיאל, בית שמש
אילנה ירחי והרב אוריאל פדידה
אילנה ירחי והרב אוריאל פדידה
אילנה ירחי והרב אוריאל פדידה
אילנה ירחי והרב אוריאל פדידה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: