תלמידי ישיבת אמית נחשון כבשו את מצדה

ערב חג החנוכה ובעיצומה של מלחמת 'חרבות ברזל', יצאו תלמידי שכבת י"ב מישיבת אמית נחשון מטה יהודה, יחד עם מאות תלמידי רשת אמית מכל רחבי הארץ לאירוע פתיחת תכנית אמיתים ומכינות י"ב – תחת הכותרת 'כובשים את מצדה – משיבים את הרוח לי"ב'.

על הר המצדה
על הר המצדה

לאור הגבורה הבלתי נתפסת של רבים וטובים במהלך המלחמה בדרום. היום התחיל במעגלי שיח על גבורה בזמן הזה, במהלכו ביקרו התלמידים במוזיאון ולמדו איך חיו המורדים במצדה וכמה הקריבו למען העם והמולדת. לאחר מכן טיפסו אל ההר דרך שביל הנחש, למעלה בהר – שם עברו התלמידים בתחנות מידע על העיר מצדה בנקודות שונות.
בגן לאומי מצדה התקיים אירוע הסיום בהשתתפות ד"ר אמנון אלדר, מנכ"ל רשת אמית, נשיאת אמית ארצות הברית הגב' שרי ספרא ומנחם קלמנזון ששכל אח ובן משפחה בקרבות על קיבוץ בארי. "אלחנן חיזק את המושג 'הנני' כמה אנו נדרשים לעשות למען העם והארץ ואף לשלם מחירים כואבים מאוד", הוא סיפר לתלמידים. הטקס הסתיים בשירת קולולם יחד למנגינת השיר 'לא תנצחו אותי'.
עשהאל אופיר, תלמיד שכבה י''ב שיתף: "המפגש במצדה נתן בי תחושה מיוחדת. לאחר ימים רבים ללא שיגרה ומפגש מסודר עם החברים, זכינו שוב להיות הכי ביחד שיש. השיחה עם מנחם קלמנזון גיבור ישראל, השפיעה עלי מאוד. ועזרה לי להבין מה אני צריך לעשות, ומה התפקיד שלי בתור חלק מעם ישראל".
ינון יחזקאל, חברו לשכבה הוסיף: ''החיבור החזק שהיה לכל השכבה בזמן הטיפוס עם האלונקות בשביל הנחש- זה רגעים שילכו איתי הרבה שנים קדימה. עזרנו אחד לשני והיינו חדורי מטרה. לא הרבה האמינו שנצליח- והצלחנו בענק".
הרב רפאל איש שלום, רכז שכבת י''ב בישיבת אמית נחשון: ''במצדה דיברנו הרבה על גבורה. בנקודות קיצון מסויימות גבורה פוגשת מוות כמו בסיפור המצדה, כמו עם לוחמי צה"ל הגיבורים אז והיום. אבל עיקר הגבורה נמצאת בחיים, במעשים של היום יום. תלמידי השכבה הקימו את המכינה לחיים ומובילים אותה בסימן לקיחת אחריות ונתינה בתקופת מלחמה. אשרינו שזכינו בגיבורים כאלה!''.
דוד שמחון, ראש תחום חברה וחיבורים ברשת אמית: "ימים לא פשוטים עוברים על עם ישראל. המטרה שלנו היתה להחזיר את האור לעיניים של תלמידי וצוותי יב' והרגשנו איך זה קרה לכולנו. אנו מקווים להמשיך את האור הזה להמשך השנה ולעשות יב' גדולה ומשמעותית - תכנית אמיתים. לא מנצחים אותנו כל כך מהר".

נושאים: אמית נחשון, מצדה
על הר המצדה
על הר המצדה
על הר המצדה
על הר המצדה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: