מערכת החינוך החרדית תיפתח בארבעה מועדים שונים.

מחר א אלול ייפתחו תלמודי התורה במגזר החרדי. לפתיחת שנה"ל הוזמן השר לשעבר אריה דרעי אליו יתלוו שלושת חברי סיעת ש"ס בעירייה יחד עם ראש העירייה.

בלוך (תמונת ארכיון)
בלוך (תמונת ארכיון)

מחר א' אלול, פתיחת שנה"ל החרדית. השנה יש ארבעה מועדים כאלה, א אלול, כל תלמודי התורה נכנסים למערכת החינוך ויפגשו את הרמים להתחיל לימודים המסודרים. בעוד שבועיים יצטרפו אליהם הסמינרים הפזורים בשכונות, היסודיים החרדיים יתחילו בעוד 3 שבועות, וכל היתר יצטרפו יחד עם הממ"דים ב-1 לספטמבר. בלוך תיאלץ לרכוש ארבע חולצות לבנות לכל יום פתיחת שנה.

אל פתיחת שנה"ל בעיר הזמינה והתכבדה ראש העיר ביו"ר תנועת ש"ס ח"כ אריה דרעי אליו יתלוו חברי סיעת ש"ס במועצת העיר אשר ביחד גם יחנכו מבנים חדשים. להלן לו"ז שפורסם בידי הדוברות. מעניין שהוזמן ח"כ מהאופוזיצה דווקא ולא אישיות אחרת. בעבר הוזמן הנשיא ריבלין בתחילת כהונתו.

ראש העיר ד"ר עליזה בלוך, המשנה לראש העיר וממונה החינוך הרב ישעיהו אענרייך, המשנה לרה"ע הרב יצחק אלמליח וחברי המועצה ישראל רמתי ויגאל חדד יפתחו את שנת הלימודים בביקור במוסדות הבאים:

8:45 - "דרכי נעם" רח' נחל רפאים 17 (כניסה מלמעלה).

9:30 -"נתיבי התורה" - רח' ירמיהו הנביא 15.

9:45 - "קהילות יעקב" - רח' ירמיהו הנביא 15.

מחר גם ייחנך מבנה חדש בג' 2 שתלמידיו לומדים במנדים (נתיבי התורה ביניהם), התלמידים יחוו מבנה קשיח וחדיש בשכונה חדשה.. ההסכם עם התלמודים (הת"ת) בניידים מדבר על פינוי המבנים מבלי לקחת כלום, כלומר בניידים יושארו גם מזגנים, גם ריהוט וגם עציצים אם יש בהם. בתמורה יקבלו מבנה חדש וראוי לשימוש. בכך פותרת העירייה מחסור צפוי במבנים ניידים.

לעניין המנ"דים, והתב"ר במחלוקת, (5 או 15 מיליון ס.צ) העירייה רכשה בסכום של 5 מיליון ₪, כ-40 ניידים אשר יחולקו לפי צרכי הקהילות. ראש העיר כך היא מספרת, זימנה את כל מנהלי המוסדות, חסידים, ליטאים, ספרדים, ברסלבים וחבדניקים להצהיר על המחסור כדי להיערך ולחלק להם בהתאם לצרכים. ואכן בשיתוף פעולה מלא איתם הוכנו הרשימות ובהתאם יסופקו הניידים. יש כאלה שיקבלו ניידים חדשים ממאגר ההזמנה החדש, יש כאלה שיקבלו מהמבנים המתפנים, שמספרם מגיע עד לכדי 35 כיתות. הנה אם כן יש כבר 75 כיתות חדשות שיענו על הצרכים, או אםתרצו על רוב הצרכים. ראש העיר גם הבטיחה כי בשלב ב', במהלך חודש ספטמבר יוזמנו עוד 30 כיתות, כך שעד החגים הבאים עלינו לטובה לכל התלמידים תהיינה כיתות ולא יישאר אף ילד ברחוב.

בראשון לספטמבר ייחנך עוד מבנה חדש אליו יועברו ארבעה מוסדות חינוך, המבנה בשכונת המשקפיים יאכלס 4 מוסדות חינוך ביניהם ממ"ח חרדי ראשון בעיר.

המשבר הקואליציוני לא מנע מראש העיר להזמין ליום הראשון של שנה"ל את כל חברי מועצת העיר לסיור ולהתלוות לפתיחה החגיגית של מוסדות החינוך. לשכת ראש העיר שלחה הזמנה לחברי מועצת העיר בתקווה שלא יחרימו את החגיגה השייכת לתלמידים.

ולסיום הערה: ביקשנו מהדוברות לקבל פירוט על כיתות חסרות במערכת החינוך, לצערנו עד העלאת הידיעה לא זכינו למענה.

נושאים: אריה דרעי, סיעת שס, עליזה בלוך, חינוך. בית שמש
בלוך (תמונת ארכיון)
בלוך (תמונת ארכיון)
בלוך (תמונת ארכיון)
בלוך (תמונת ארכיון)
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: