מערכת החינוך החרדית פעלה היום בבית שמש בניגוד להוראות

בת"ת קדושה ומנוחה בשכונתו של סגן ראש העיר, הממונה על החינוך מפירים את ההוראות ברגל גסה ובלי נזהרות יתר מהדבקה. מדובר בשכונה הכי אדומה בעיר בית שמש.

1 / 5 ☆ מדרגים: 1
תלמוד תורה קדושה ומנוחה
תלמוד תורה קדושה ומנוחה

מערכת החינוך החרדית עובדת היום כבשגרה. אין ספק!!! סיור בשכונת נחלה ומנוחה, שכונה הכי אדומה בעיר עם אחוזי תחלואה גבוהים, 954 חולים, 9.75% חולים מתוך השכונה, או כל תושב עשירי בה היה חולה או חולה היום, פועלים מוסדות החינוך שלה. מדובר בשכונה בה מתגורר סגן ראש העיר ישעיהו אענרייך, שהוא גם הממונה על החינוך. דווקא בשכונה הזו פעילים מוסדות חינוך לאור היום ובלי מחשכים. הכול גלוי וחשוף לעיני עוברים ושבים, וגם יריקותיהם והשתעלותם זכורות לא לטוב.

תמונת מצב באחד מתלמודי התורה בשכונה, תלמוד תורה קדושה ומנוחה. אדם מבוגר שיצא מתוך המבנה טען שהבניין ריק וכי אין לימודים במקום. "המדינה גורמת למחיקת התורה מישראל". פלט לעברי ונסע לדרכו.

בחצר מבנה קדושה ומנוחה, מתגודדים עשרות ילדים, עם המלמד בתוכם. משחקים, רצים, מתגלשים במגלשות, כאילו שאין קורונה. כאילו השעות עמד מלכת אצלם והכול כשיגרה.

מה? לומדים כרגיל? אני שואל את המלמד.

"כן, מה אפשר לעשות. ה' ירחם". כלומר גם המלמד מודע לסכנות. ואין לו ברירה אחרת.

אני עומד מחוץ לגדר, וסביבי מתחילה התגודדות של עשרות ילדים רגישים לבני אדם לא בזהותם ולא בלבושם. כנראה בזמן הפסקה בין שיעור לשיעור יוצאים החוצה להתרענן, החוצה זה מעבר לגדר.

עמדתי שם עוטה מסיכה נזהר מאוד מלהתקרב. כפי שאמרתי הקורונה בשכונה משתוללת, אחד מכל עשרה תושבים בשכונה חולה או חלה בקורונה ובודאי צריך להיזהר. "ילדים, אתם בלי מסיכה". הערתי באדיבות. קבוצת הילדים שהייתה עד לרגע זה בקרבתי הכפילה ושילשה עצמה. ממש עד פחד אצלי. "תתרחקו ממני". הצעתי באדיבות. הילדים בני עשר, תשע ואולי קצת יותר, החלו משתעלים, מכוונים אלי את פיהם ואת פניהם, הפכתי מטרה לחץ ירוי. לא התרגשתי, הצעתי להם להיזהר שלא ייחנקו, לא עזר. ותארו לכם עשרות ילדים משתעלים עלי אבל קודם על חבריהם הצמודים אליהם יותר ממני. את מי סכנו? אני הייתי עם כלי הגנה (מסכה) הם היו בלי. אפילו את זרועם לחסום השתעלותם לא הרימו. הקורונה לא תדבק בם? הלואי.

ההתקהלות סביבי ארכה דקות קצרות, עשיתי דרכי חזרה לרכב כשהם מלווים אותי בקללות ובאמירות שלא מצופה מבן תורה להשמיע.

קדושה ומנוחה אינו המוסד היחיד שעבד בשכונה, באחד מהדיווחים בתקשורת המשטרה סגרה שני תתים שפתחו בעיר, בית שלום ומשכנות יעקב שע"י רשת התתים תורת הבית. רשת התתים והמנהל נקנסו והתלמידים פוזרו לבתיהם.

הוסיף אותו מקור לספר כי יש מספר בתי ספר פתוחים אליהם המשטרה לא בטוח שתגיע אליהם. .

ברשת יש דיווחים לא מעטים על מוסדות חינוך חרדיים פתוחים.

נושאים: קורונה, בית שמש, ישעיהו אענרייך, קדושה ומנוחה
תלמוד תורה קדושה ומנוחה
תלמוד תורה קדושה ומנוחה
תלמוד תורה קדושה ומנוחה
תלמוד תורה קדושה ומנוחה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:11 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
מערכת החינוך החרדית פעלה היום בבית שמש בניגוד להוראות
מי שמאמין
(1 / 5)

נכתבה ביום ראשון, 10 בינואר 2021, 18:56

חשוב לדעת. בגלל אנשים כאלו שכאילו דואגים ללימוד תורה, מבטלים תורה מכל המוסדות, לילדים ולישיבות. כך גם בהלוויות המוניות שחסמו את הערים בעבר. אין חובה על כל אחד ואחד לבוא ללוויה או להוסיף קורונים קטנים ובלתי נראים לביטול מצוות תלמוד תורה ולסיכון המשפחה שלנו

מערכת החינוך החרדית פעלה היום בבית שמש בניגוד להוראות
גולש אנונימינכתבה ביום שני, 12 באוקטובר 2020, 15:09

ציון ראיתי בשעת מעשה התלמידים שהיו בסביבך אינם תלמידי מנוחה וקדושה אלא תלמידי הירושלמים עם הפאות המסלסלות לתלמידי מנוחה וקדושה הפאות מאחורי האוזניים

מערכת החינוך החרדית פעלה היום בבית שמש בניגוד להוראות
גולש אנונימינכתבה ביום שני, 12 באוקטובר 2020, 13:31

אלו החסידים שאיתם עליזה והציבור החילוני כרתם ברית , תתמודדו...

מערכת החינוך החרדית פעלה היום בבית שמש בניגוד להוראות
יוסינכתבה ביום שני, 12 באוקטובר 2020, 10:19

ציון ידידי חבל סתם להסית. בשכונה אין 900 חולים, פעם היו בה. לפי דיווחי העירייה יש בשכונת נחלה ומנוחה 170 חולים. בעיר הוותיקה יש למעלה מ-300, כך שחבל סתם להשמיץ... זה לא מתאים לאחד כמוך שבדרך כלל פועל בהגינות ולא משחק במספרים.