מנסים להסתיר אבל ראינו. עליזה בלוך טובה לחרדים...

פתיחת שנת הלימודים החרדית עוברת חלק? כן הנה זה אפשרי, למרות חילוקי הדעות הפוליטיים, מתברר שכולם מרוצים, עשרות כיתות חדשות נמסרו לכלל העדות והקהילות. ועם זאת ייתכנו תקלות הניתנות לפיתרון. בגור מברכים, יו"ר ועדת בינוי מצטרף. קראו

בלוך בסיור באתרי בניה יולי 2022
בלוך בסיור באתרי בניה יולי 2022

היום א אלול, תלמידי החינוך החרדי שבים ללימודים, בשעה טובה ומוצלחת. עיריית בית שמש העבירה לאתר בחדרי חרדים 'חומר' שאינה טורחת להפיץ בבית שמש אצל קוראינו. למה? מעניין ומסקרן. האם חוששים בעירייה שמא תצוף ביקורת על ההשקעה הגדולה במגזר החרדי? כהערת אגב, איננו מתקנאים בפיתרון מצוקתם של ילדים, פשוט, חשוב שמידע כזה יגיע גם לעיניים המקומיות וכל אחד ישפוט לדעתו שלו.

ועכשיו ל'חומר' שזלג, החומר הזה יודע לספר על רשימת הכיתות ומבני החינוך המחולקות בעיר. הפרשנות שם, מספרת כי 'לכלל הקהילות והעדות נוספו כיתות המעניק הלכה למעשה פתרון בהיקף היסטורי (עד כדי כך ?! ס.צ) לאלפי תלמידים ותלמידות".

וכאן מגיע הפירוט: " שישה גני ילדים ברחוב הנביא עובדיה שם יוקמו בית יעקב, גני החושן, גן עץ הדעת, בית בגן וכן גן ילדים חסידי בשפת האידיש, במקום הושקעו שמונה וחצי מיליון ש"ח זאת מלבד חמישים וחמישה כיתות שייפתחו ברחוב רב הממונא לציבור החסידי, הספרדי, חינוך מיוחד וממ"ח בהשקעה של למעלה מ-22 מיליון ש"ח.

"ברחוב מר עוקבא יוקמו 23 כיתות לימוד כמו גם שישה גנים לצרכי גן עץ הדעת ומוסדות איילת השחר למגזר הליטאי בהשקעה של 23 מיליון ש"ח, ברחוב הרב שלמה זלמן אויערבך יוקמו שלושה גנים וכן בית כנסת בהשקעה של למעלה מחמישה מיליון ש"ח. גם השקעה עצומה ניכרת בחינוך המיוחד, כך לדוגמא: 12 כיתות יוקצו למוסדות שיח סוד ואוהל אשר וכן 10 כיתות למוסדות סולם".

ועוד, מוסיף החומר שהועבר לידי האתר: " לחינוך העצמאי בעיר הוקצו 24 כיתות לימוד כמו גם גני ילדים ומוסדות חינוך מרווחים לחסידות חב"ד בעיר ולקהילות בני תורה. ברשימה הארוכה ניתן למצוא עוד עשרות כיתות ומוסדות לימוד מרווחים שיוענקו לכלל הקהילות והחסידויות בעיר, דבר שכבר הפך לשיחת היום בעיר שתדע עידן חדש בכל הנוגע למערת החינוך שזוכה לעדנה ע"י רה"ע ד"ר עליזה בלוך אשר רק לפני מספר חודשים אישרה מאות הקצאות לכלל הקהילות והמוסדות בעיר מכלל החוגים והעדות.".

כותב המחבר שיש רשימה ארוכה. כלומר עוד עשרות כיתות מפוזרות לציבור החרדי.

והפרסום הזה אין ספק נועד להסביר עד כמה המנהיגות הנוכחית טובה לציבור החרדי, עד כמה השתדלה לפחות, יכול ויש מחסור פה ושם, ויש תקלות בלתי צפויות, בית שמש פותחת את שנת הלימודים בלי ביקור נשיא, אבל עם ביקור יו"ר מפלגה חרדית חשובה כמו דגל התורה. האם יברך הרב גפני על העשייה הגדולה גם אם היא לא יצאה מתחת ידי חבריו למפלגה ויצאה דווקא מידי איש חסידות גור?

אמרנו גור, הנה מה שצורף כציטוט מפיו של ישעיהו אענרייך, המונה על החינוך: " בחסדי שמים אנו זוכים יחד עם רה"ע ד"ר עליזה בלוך לעשות מהפכה אמיתית בעיר בית שמש. זכינו ואלפי תלמידי העיר יפתחו את שנת הלימודים בכיתות מרווחות ובבניינים רחבי ידיים. זו תוצאה של השקעה ארוכה ואני שמח ונרגש לקראת פתיחת שנת הלימודים. בבית שמש נמשיך לעשות הכול למען החינוך". מהפכה אבל מהפכה שקטה. לפחות הפעם. עכשיו שהציבור החרדי יחליט אם עליזה בלוך טובה לחרדים או לא.

וממש לקראת סיום מתפרסמים דבריו של הרב סילברסטין, עד אתמול מועמד אפשרי של דגל להתמודדות על ראשות העיר: " "אין העולם מתקיים אלא בזכות הבל פיהם של תינוקות של בית רבן".
מטבע הדברים אנחנו מתעסקים במסגרת התפקיד כשליחי ציבור במכלול רחב של נושאים, אך בשליחותי אני חש כי הנושא החשוב ביותר הוא, הסיוע למוסדות החינוך ולכלל ילדי העיר.
זהו דור ההמשך! בשנה האחרונה קידמנו במטה בינוי מוסדות חינוך, הקמת מאות כיתות חדשות בעיר, במטרה עליונה שלכלל תלמידי העיר יהיו אקלים חינוכי מיטבי, כמו שכבר אמרו חז"ל כי "דירה נאה מרחיבה את דעתו של אדם" ובוודאי שכיתה נאה מסייעת לילדי העיר להצליח בלימודיהם. כעת עם תחילת שנת הלימודים בהיכלי הישיבות ובתלמודי התורה ברכתי נתונה לכלל ילדי העיר ולהוריהם: שנת לימודים פוריה מוצלחת ומועילה לכולם.".

והערה פרשנית לסיום: מנסים להסתיר? לא ממש, מתברר שהחומר 'ההסברתי' יצא מלשכת הדוברות.. כלומר לא ממש מנסים להסתיר, ועליזה אכן מכוונת הפעם לקבל נקודות זכות אצל הציבור החרדי.

נושאים: א אלול, מוסדות חינוך, בית שמש, עליזה בלוך.
בלוך בסיור באתרי בניה יולי 2022
בלוך בסיור באתרי בניה יולי 2022
בלוך בסיור באתרי בניה יולי 2022
בלוך בסיור באתרי בניה יולי 2022
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: