מחלקים מלגות- אין קריטריונים ואין כל הפרטים הנדרשים

מלגות לסטודנטים, מחכים לזה כמו אויר לנשימה. כמה סטודנטים יזכו? מה הקריטריונים לקבלת המלגה? אז יש אגף צעירים המפרסם פרטים למלגות, מה שיש שם, יש שם. הסכום, התמורה וסוג המלגה. כל השאר, כמה, איך, מתי ומי צריך לשאול...

דוכן בבית שמש. צילום ציון סולטן
דוכן בבית שמש. צילום ציון סולטן

כאשר ברשויות אחרות כבר הסתיימה ההרשמה לקבלת מלגות מעורבות חברתית אצלנו מתחילים בהליך גיוס הכספים. עכשיו, כן היום בישיבת ההנהלה המתקיימת היום מבקשת עיריית בית שמש לאשר הגשת בקשה לתקציב ממפעל הפיס להתנדבות קהילתית. הסכום המבוקש לשנה אחת הוא רבע מיליון ₪, הסכום לשלוש שנים הוא 750 אלף ₪.

המלגות מוגדרות תחת הכותרת מעורבות קהילתית.

ומה הקריטריונים לקבלת מלגות? באתר העירייה, באגף הצעירים, מצויים הפרטים לקבלת מלגה כזו בלי קריטריונים, מי זכאי ומי אינו יכול בכלל לפנות.

הנה מה שמצאנו שם, בפרוייקט פרח, חונכות לילדים הזקוקים לעזרה לימודית ורגשית. החונך מעניק לילד תשומת לב אישית ודגם חיובי לחיקוי ובכך מסייע לילד לממש את הפוטנציאל הגלום בו, לפתח הערכה עצמית חיובית ולשגשג. גובה המלגה: 10,000 ₪ מס' שעות התנדבות בשנה: 140. הערות: כמה סטודנטים יוכלו להגיש בקשה לקבלת המלגה? אין פרטים. והאם כל פונה מקבל? גם לא ברור.

מלגה אחרת באותו דף היא מלגת ידידים, למלגה שני מסלולי התנדבות: תכנית סיכויים- סיוע וחונכות אישית לנוער עובר חוק ותכנית סל"ע רווחה- סיוע וחונכות אישית לנערי רווחה במצבי סיכון ומצוקה.

גובה המלגה: 10,000 ₪ מס' שעות התנדבות בשנה: 140. וההערות לעיל יפות גם לכאן.

ויש גם המלגה הניתנת לסטודנטים המעוניינים להצטרף לקהילת כפר הסטודנטים של שעלים, יחד עם התנדבות בתחום הצעירים, גינות קהילתיות וחונכויות לילדים. גובה המלגה: 10,000 ₪ מס' שעות התנדבות בשנה: 140 ההערות לעיל, יפות גם לכאן.

המלגה האחרונה היא מלגה המחולקת לבוגרי תיכון חרדי בעיר. מלגה הניתנת לבוגרים/ות של תיכון בפיקוח חרדי ו/או ישיבה קטנה. תחשיב המלגה יהיה בהתאם למצב סוציו-אקונומי. גובה המלגה: עד 7000 ₪ לשנה (המלגות מאושרות לכל תקופת הלימודים)

אז יש מלגות. העירייה בשיתוף מפעל הפיס וגופים נוספים מעניקים מלגות מותנות בשעות התנדבות. גם זה משהו. כמה מלגות בסה"כ מתכוונים לחלק? לא ברור, האם כל פונה זוכה, או שאולי מי שפונה, יקבל מלגה אחת בלבד. בכל מקרה הקריטריונים אינם ברורים ובעיקר אינם מפורסמים.

היעדר הנתונים הברורים מעלים תמיהות וחששות, האם המקורבים יזכו לקבל את המלגות ומי שאינו מקורב למלכות עלול למצוא עצמו חסר. כשאין שקיפות מלאה ובמדוייק יותר כשאין נתונים ברורים העונים על כל שאלה אפשרית, עולה החשש.

נושאים: מפעל הפיס, עיריית בית שמש, אגף צעירים, חינוך גבוה
דוכן בבית שמש. צילום ציון סולטן
דוכן בבית שמש. צילום ציון סולטן
דוכן בבית שמש. צילום ציון סולטן
דוכן בבית שמש. צילום ציון סולטן
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: