חיבור ערכי בין ילדי אוקראינה בנס הרים לבין תלמידות אולפנת נוגה

תלמידות אולפנה אמית נגה מחזקות את הקלוטים מהעיר ז'יטומיר באוקראינה במרכז קק"ל בנס הרים

תלמידות נוגה בנס הרים
תלמידות נוגה בנס הרים

100 נערים ונערות נקלטו בארץ ע"י קרן קימת לישראל לפני כשבועיים מבית ״עלומים״ של חב״ד מהעיר ז׳יטומיר באוקראינה. הילדים שוהים במקום ומתקבלים בהתרגשות ובשמחה. ביקור במקום מעלה את רוח ההתנדבות הנדיבות והתרומה החמה של ארץ ישראל היפה. חדר משחקים עשיר לנוחות ולמילוי שעות הפנאי, מערכת לימודים מתוזמנת, הכרת הסביבה ומפגשים בלתי אמצעים עם מבקרים קרובי משפחה או כאלה שהגיעו מהתופת באוקראינה.

השבוע הצטרפו אל מרכז קק"ל בנס הרים, גם תלמידות אולפנה אמית נגה בבית שמש החליטו להצטרף למאמץ הלאומי, להגיע למקום באופן קבוע, לצורך פעילות חברתית, חינוכית, והפגתית עבור הילדים ובני הנוער שהגיעו.

יצויין כי במקום מצויים מתנדבים פעילים רבים המונחים בידי אנשי מקצוע שגויסו ע"י הסוכנות או קק"ל, והם מלווים 24/7 את הילדים. שיעורי תורה מועברים במקום ע"י רבנים המתייצבים בכל יום במקום.

תלמידות נוגה מוסיפים חן על יושבי המקום, הן ממיינות מצרכים וחבילות שאנשים טובים הביאו למקום. מעל הכל – הבנות הופכות את הפנאי למעניין יותר, משוחחות עם הילדים הפליטים, ומשמשים להם לאוזן קשבת – לאור כל התלאות שעברו עד הגיעם ארצה.

אביטל, תלמידת כיתה ט' שיתפה: "היה ממש חשוב להתנדב עם האנשים שהגיעו לנס הרים. שיחקנו עם הילדים, העברנו פעילויות, מיינו חפצים והרגשנו שאנחנו תורמות מעט למענם". חיבור מרגש ערכי בין שתי גוונים של תלמידים, אלו ברורחים מהתופת ואלו מביאות עמם את הערך של ארץ ישראל היפה והאהובה שלנו.

מרים קורן ואיריס אליהו, מנהלות האולפנה: ''עברנו חוויה מרגשת ומטלטלת במפגש עם העולים החדשים- הפליטים היהודים שהגיעו מאוקראינה. הרגשנו זכות ואחריות להאיר פנים, להתעניין בשלומם ולעשות כל שביכולתנו להקל את הקליטה שלהם לאחר המסע הקשה שעברו בדרכם לארץ''.

נושאים: קקל נס הרים, פליטים מאוקראינה, בית שמש, אולפנת נוגה
תלמידות נוגה בנס הרים
תלמידות נוגה בנס הרים
תלמידות נוגה בנס הרים
תלמידות נוגה בנס הרים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: