בלוך יוצאת ביוזמה לאיסוף ניידים נייחים מהבויעדם

בלוך שכחה שכדי להפעיל ניידים כאלה צריך קו אינטנרנט וקו טלפון שיעלו כסף רב. מי יממן את העלויות? האם בלוך קיבלה מימון ממשרד החינוך ליוזמתה? שאלנו ולא נענינו.

יש קופסא, כמה נייחים יוכנסו בה?
יש קופסא, כמה נייחים יוכנסו בה?

שימו לב להודעה הבאה שיצאה מלשכת ראש העיר ולברכתה של עליזה בלוך. הודעה המבשרת על מבצע שנועיד לסייע להפר את השעמום בביתם רבים. "לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"א מתוך הבנה כי המרכיב של למידה מרחוק יהיה חלק מרכזי ממערך הלימודים, עריית בית שמש יוצאת למהלך של איסוף ניידים שאינם בשימוש לצורך הפיכתם למכשיר ללמידה מרחוק עבור משפחות אשר אין ברשותם מספיק מכשירים ניידים לכל תלמידי הבית. אצלך הוא שוכב במגירה. אותי הוא ישמש ללמידה".

אין ספק מכשירים כאלה מונחים במגרה, בבוידם, בכל מקום אחר בבית, לעיתים כאבן שאין לה הופכין. בלוך רוצה 'לגייס' את ההמונים לטובת הכלל. רעיון יפה? תיכף.

מוזמנים להעביר מכשירי טלפון ניידים, ישנים אך תקינים! נקודת איסוף מרכזית- בניין העירייה, דרך יצחק רבין 2 קניון נעימי, בעמדת השומר. חפשו את הקופסא הירוקה.

ראש עריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך:" אנחנו מובילים מהלך של חינוך לאחריות. במקום שהנייד יהיה מונח במגירה כאבן שאין לה הופכין, העירייה תשמח לקבלו ותכשיר את המכשיר להיות כלי לימודי עבור האחר."

אז לפני שנחפש את הקופסא הירוקה בכניסה לעירייה ובכלל נטרח להגיע לשם, כדי שהנייד הבלתי שמיש יהפוך לשמיש הוא צריך קו טלפון- סים. לא? מי יממן מאות קווים כאלה? אם נניח יגיעו 200-300 מכשירים כאלה, זה אומר הוצאה כספית של כמה אלפי שקלים בחודש, עשרות אלפים בשנה. מאיזה תקציב? מי יממן? העירייה מדוללת הכספים או משרד החינוך.

וכדי לנצל את המכשיר לשימוש ייעודי מורחב, צריך הרי גם אינטרנט. קו אינטרנט עולה כסף, אז תכפילו ותשלשו. פרוייקט כזה צריך הון לא אלפי שקלים. בהערכה גסה לפחות מאות אלפי שקלים. מנין?

ואמרנו ראש העירייה בירכה על הרעיון, האם גם הממונה על החינוך ישעיהו אענרייך, חרדי חסידי- איש גור, שמתנגד לאחזקת מכשירים מתקדמים בכיס- מברך על היוזמה?. והאם אענרייך שאל בכלל את האדמ"ור מגור שמותר להכניס מכשירים כאלה לבית רחמנא ליצלן.

נדמה שהרעיון נועד לבדוק עירנו התקשורת, יש כאלה שימהרו להעלות מבלי לחשוב ולציין הנה עוד יוזמה ברוכה של בלוך. אנחנו לוקחים צעד אחורה, הרעיון לא מושלם, לא מבורך אצל כל תושבי העיר בודאי לא אצל הציבור החרדי שמתרחק מטומאה.

ומה קשורה הכותרת בה מצוטטת ראש עיריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך:" אנחנו יוצאים במהלך ציבורי של חינוך לאחריות"

מה האחריות שראש העיר מנסה לפתח במימוש רעיון חסר יכולת הגשמה. לפני שנגשים אחריות של הציבור, אולי נשאל היכן האחריות שלה כראש עיר להפיץ משהו שאינו בר ביצוע.

נושאים: חינוך, היערכות תשפא, בית שמש מבצע ניידים
יש קופסא, כמה נייחים יוכנסו בה?
יש קופסא, כמה נייחים יוכנסו בה?
יש קופסא, כמה נייחים יוכנסו בה?
יש קופסא, כמה נייחים יוכנסו בה?
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: